Hvad skal jeg bruge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2010

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

hvis du får en sund og varieret kost behøver du ikke tage andet end folinsyren de første 3 måneder - og derefter jern fra 10. uge.

hvis du har problemer med at holde mælk i dig (det havde jeg selv de første måneder), så er det en god ide at tage kalktabletter evt med tilskud af D-vitamin.

nogle tager desuden fiskeolie....

men ja, vær opmærksom på, at almindelige multivitaminpiller indeholder for store mængder A-vitamin og derfor ikke kan erstatte graviditetsvitaminpillerne (men dem findes der flere af i forskellige prisklasser)

Mange tak! Så lader det til at være helt fint med min folsyre, indtil jeg har rundet lægen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2010

Svane83

Vil lige tilføje at man godt kan købe gravitamin på nettet billigere end de der 170 kr. på apoteket.

Jeg købte dem til 132kr tror jeg det var hos.... hmm var det medicinskabet.dk eller sådan noget.

google det

Carina

PS. Tillykke med graviditeten, har selv testet positiv igår og ringer også til lægen fredag.

Anmeld

13. juli 2010

mor_sabina

Ved ikke om det er blevet penslet ud, men når du begynder med multitabs eller gravitamin så skal du ikke længere tage folsyren.

Og så jern fra uge 10.

Men ja du kan nøjes med folsyren nu, men når du i uge 10 begynder på gravitamin og jern så skal du ikke tage mere folsyre

Tillykke med graviditeten

Anmeld

13. juli 2010

sofie85

Tine2104 skriver:

Fiskeolie skal du (vist nok) holde dig fra, da man ikke ved hvilke fisk de er lavet af, og de kan muligvis indeholde store mængder kviksølv

Ellers kan du tage Gravitamin og GraviJern, det gør jeg.

Gravitamin'en koster 170 kr på apoteket og det samme gør jern og så er der 120 tabletter i hver, altså til 3 måneder

jeg tager gravi omega (fiskeolie) Hvor har du hørt det henne?

De burde jo tage højde for det når det er til gravide, men nu vil jeg da gerne lige vide det, altså om der er højt indhold kviksølv i.

Nogen der ved noget?

Anmeld

13. juli 2010

Ni-ko-li-ne

for meget A-vitamin = over 400ug om dagen;0)

Matas har også vitaminer og jern til gravide... det er en smags sag;0)

Anmeld

13. juli 2010

Frk. Himmelblå

Tillykke med graviditeten

Det er vidst rigtig nok som mange skriver, at man ligeså godt kan købe de billige vitaminer til gravide som de dyre.

Men vil dog tilføje, at det er min erfaring, at mit hår og negle bliver sundest/flottest af Gravitamin. Ved det kan lyde mærkeligt, men sådan er det altså. Kan være det bare er mig... Og det har jo som sådan heller ikke så meget med den lille i maven at gøre ;-) . Men nu alligevel meget fedt med stærke negle og blødt hår midt i hormonknops-helvede og underlige ædeflip, hehe..

Gravijern har også fungeret fint for mig uden (de store) problemer med hård mave (indeholder nemlig også c-vitamin som letter optagelsen).

Held og lykke med det hele

Anmeld

13. juli 2010

TineA

sofie85 skriver:

jeg tager gravi omega (fiskeolie) Hvor har du hørt det henne?

De burde jo tage højde for det når det er til gravide, men nu vil jeg da gerne lige vide det, altså om der er højt indhold kviksølv i.

Nogen der ved noget?

Så vidt jeg husker, så er det den almindelige fiskeolie, som man skal være lidt varsom med

Anmeld

13. juli 2010

Anonym trådstarter

Tusind tak for svarene alle sammen. Jeg har ringet til lægen idag, og fået ti d. 28. Hun anbefalede mig at tage en multi vitaminpille, og spurgte til mængden af A vitamin. Hun sagde at så længe der ikke er over 100% i, må jeg gerne tage dem. Der er den anbefalede mængde folsyre i de vitaminer jeg har, så nu dropper jeg bare folsyren

Igen, mange tak for alle inputs'ne!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.