Hvad skal jeg bruge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.816 visninger
17 svar
0 synes godt om
12. juli 2010

Anonym trådstarter

Hej piger,

Uha, første indlæg i denne kategori Nåh, men indtil videre har jeg taget folsyre, og overvejer om jeg skal købe Gravitamin? - for det er noget med, at det ville være godt med fiskeolie, og også jern??

Hvor køber jeg det bedst og billigt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2010

Valle81

Anonym skriver:

Hej piger,

Uha, første indlæg i denne kategori Nåh, men indtil videre har jeg taget folsyre, og overvejer om jeg skal købe Gravitamin? - for det er noget med, at det ville være godt med fiskeolie, og også jern??

I bilka kan du købe graviditetsvitaminer til 100 kroner for piller til 3 mdr:0) De indeholder det samme som de monster dyre på apoteket:0)

Anmeld

12. juli 2010

tbk

Er du gravid eller forsøger du at blive det?

Gravitamin er god, da den indeholder det hele incl. folsyre..

Jern skal du første tage efter 10. graviditetsuge..

MVH TBK

Anmeld

12. juli 2010

L.J.L

Jeg tog multi-total vitaminer, så sparede jeg at købe folin-syre, da der er folinsyre i multi-total. Du kan lige så godt spare pengene på GRAvitamin og købe multitotal istedet, der er nøjagtig de samme vitaminer i

Jeg brugte Hemojern fra uge 12 mener jeg. Og så tog jeg HUSK hver morgen da det er godt mod hård mave som du kan få af jern-tabletterne.

Så altså:

Multi-total

Hemojern

Husk

-så er du godt pakket ind

Anmeld

12. juli 2010

XXSS

Anonym skriver:

Hej piger,

Er du gravid nu?  Altså man skal helst tage folinsyre inden og i starten (indtil 12. uge). Jeg købte gravitamin på apoteket og hemojern fra uge 10.

Anmeld

12. juli 2010

Anonym trådstarter

Ja, jeg er gravid nu, og tager folsyre. Jeg har nogle multi vitaminer, hvor der er den anbefalede mængde folsyre i, men der er for meget A vitamin i??...

Er der fiskeolie i sådan nogle?

Og Jern kan så vente til 12. uge?

Anmeld

12. juli 2010

tbk

De nye anbefalinger siger jern fra uge 10, men da jeg var gravid med min nu 2 årige pige, var det først fra uge 20.

Der er ikke fiskeolie i multivitamin piller, det skal tages seperart..

Anmeld

12. juli 2010

TineA

Anonym skriver:

Hej piger,

Fiskeolie skal du (vist nok) holde dig fra, da man ikke ved hvilke fisk de er lavet af, og de kan muligvis indeholde store mængder kviksølv

Ellers kan du tage Gravitamin og GraviJern, det gør jeg.

Gravitamin'en koster 170 kr på apoteket og det samme gør jern og så er der 120 tabletter i hver, altså til 3 måneder

Anmeld

12. juli 2010

Anonym trådstarter

Okay.. Men som nævnt tager jeg folsyre, og regner med at ringe til lægen fredag, så mon ikke jeg klarer mig med folsyren indtil jeg har været omkring min læge, der måske lige kan fortælle hvad jeg skal bruge hvornår! Hvis jeg kan nøjes med de vitaminpiller jeg har, er der jo ingen grund til at købe nyt lige nu..

Men mange tak for råd!

Anmeld

12. juli 2010

oo

hvis du får en sund og varieret kost behøver du ikke tage andet end folinsyren de første 3 måneder - og derefter jern fra 10. uge.

hvis du har problemer med at holde mælk i dig (det havde jeg selv de første måneder), så er det en god ide at tage kalktabletter evt med tilskud af D-vitamin.

nogle tager desuden fiskeolie....

men ja, vær opmærksom på, at almindelige multivitaminpiller indeholder for store mængder A-vitamin og derfor ikke kan erstatte graviditetsvitaminpillerne (men dem findes der flere af i forskellige prisklasser)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.