Kittys torsk i fad ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2010

Ranarupta

kitty skriver:

lavede en tråd tidligere idag om opskrift på torsk. Der kom et enkelt svar - tak munder - men det var bare ikke lige dét!

Så jeg gav mig ud i gastronomiske eksperimenter i det lille køkken, og det blev en stor succes! Derfor vil jeg dele den med Jer andre. Vi skal jo gerne spise fisk et par gange om ugen

4-600 gr torsk, fersk eller fra frost.

2 rødløg

3 fed hvidløg

2 peberfrugter

150 gr frosne ærter

250 ml madlavningsfløde

1 pk bacon

salt + peber (evt. paprika/karry - er ikke afprøvet )

olie

Snit løg og peberfrugter i fine strimler. Skær hvidløg fint ud. Varm en pande, og læg bacontern på. Kom peberfrugter, løg og hvidløg på, og lad det stege til det bliver blødt. Kom ærterne på panden og vend dem i de andre grøntsager. Kom salt og peber i efter smag.

Tag et ildfast fad og læg grøntsagsblandingen i bunden, hæld madlavningsfløde over. Vend den friske/ optøede fisk i salt+ peber og læg ovenpå grøntsagerne. kom et par dråber olie på hvert stykke fisk, så det ikke bliver tørt. Sæt i forvarmet ovn, 200 grader varmluft i 10-12 minutter.

Serveres evt. med nye danske kartofler.

Velbekomme. Det' æ' så ring' endda

Taaark Kitty!

Jeg sidder og prøver at finde nye opskrifter til madplanen- og denne lyder da vildt lækker!

Den skal prøves!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2010

otlitrom

Ranarupta skriver:

Taaark Kitty!

Jeg sidder og prøver at finde nye opskrifter til madplanen- og denne lyder da vildt lækker!

Den skal prøves!

Jeg håber I kan lide det. Lillespurv19 lavede det, og det var vist en succes. Varer ikke længe før jeg laver det herhjemme igen mums

Anmeld

6. september 2010

Mutti2B

kitty skriver:

lavede en tråd tidligere idag om opskrift på torsk. Der kom et enkelt svar - tak munder - men det var bare ikke lige dét!

Så jeg gav mig ud i gastronomiske eksperimenter i det lille køkken, og det blev en stor succes! Derfor vil jeg dele den med Jer andre. Vi skal jo gerne spise fisk et par gange om ugen

4-600 gr torsk, fersk eller fra frost.

2 rødløg

3 fed hvidløg

2 peberfrugter

150 gr frosne ærter

250 ml madlavningsfløde

1 pk bacon

salt + peber (evt. paprika/karry - er ikke afprøvet )

olie

Snit løg og peberfrugter i fine strimler. Skær hvidløg fint ud. Varm en pande, og læg bacontern på. Kom peberfrugter, løg og hvidløg på, og lad det stege til det bliver blødt. Kom ærterne på panden og vend dem i de andre grøntsager. Kom salt og peber i efter smag.

Tag et ildfast fad og læg grøntsagsblandingen i bunden, hæld madlavningsfløde over. Vend den friske/ optøede fisk i salt+ peber og læg ovenpå grøntsagerne. kom et par dråber olie på hvert stykke fisk, så det ikke bliver tørt. Sæt i forvarmet ovn, 200 grader varmluft i 10-12 minutter.

Serveres evt. med nye danske kartofler.

Velbekomme. Det' æ' så ring' endda

Det lyder da bare SÅ lækkert

Det skal helt sikkert prøves en af dagene....

Anmeld

6. september 2010

Ranarupta

kitty skriver:

Jeg håber I kan lide det. Lillespurv19 lavede det, og det var vist en succes. Varer ikke længe før jeg laver det herhjemme igen mums

Den lyder i hvert fald lækker! Vi skal have den sen onsdag aften - glæder mig sådan til det. Eeeelsker fisk og vi får det alt for sjældent herhjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.