Gravid og havvand, spa mm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2010

Halbschön

Tanja84 skriver:

Hey Damer

Håber I kan hjælpe med lidt gode råd og erfaringer, da jeg gerne vil være på den sikre side

Jeg er gravid i uge 36 og er som mange andre, er jeg ved at omkomme i denne varme.

Kæresten og jeg skal i sommerhus i denne uge og ville i den forbindelse rigtig gerne i vandet, hvis vi tager på stranden. Samtdig overvejer vi og kombinerer det med lidt wellness, hvor vi kan komme i spa, jacuzzi mm.

Men hvordan er det lige med alle de regler der er omkring spa, havvand jacuzzi mm. når man er gravid?

Har læst og hørt at det ikke anbefales, grundet høj risiko for urinvejsinfiktion, men samtidig har jeg også læst at du sagtens kan bade alt det du vil.

Så håber nogen af jer har lidt erfaringer eller gode råd, så jeg evt. kan køle mig ned med god samvittighed

Du må gerne bade i svømmehal, havet, privat spabad, hvor vandet bliver skiftet for hver gang...

Men... I offentligt spabad er der mange bakterier... Og varmt vand er grobund for mange bakterier.. Så der vil jeg ikke hoppe i...

Hvis din slimprop er gået, vil jeg nok slet ikke hoppe i nogle steder i fare for en infektion.. Men hop du en tur i havet, det sker der intet ved ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2010

Tanja84

K&S skriver:

Det er også det, jeg har hørt...! Men indtil slimproppen er gået, så skulle den beskytte mod bakterier (synes jeg at have hørt eller læst et sted)

Jeg har hele tiden fået at vide, at spa og jacuzzi i de sidste måneder var no-go, fordi fostervandet bliver alt for varmt for bebsen, men om det kun er én jordemoders holdning, det ved jeg jo ikke

Men uanset hvad tror jeg sgu jeg tager chancen og tager en dukkert i havet senere...!

Min slimprop er endnu ikke gået, så tror helt bestemt også jeg ville tage en dukkert i havvandet.

Men må nok hellere holde mig fra spa og jacuzzi.

Men så længe jeg bare kan blive kølet af i havvandet, så er det mere end luksus for mig

Anmeld

12. juli 2010

XXSS

Må jeg gå i karbad og spa under graviditeten?

Ja - til karbad
Du må gerne gå i karbad, når du er gravid, men vi anbefaler forsigtighed og fornuftighed.

Drik rigeligt med vand
Barnet kan ikke som sådan tage skade, da din krop gør alt for at bevare en indre temperatur på 37 grader hele året rundt. Du skal derfor bare passe på dig selv. Gå op af vandet, hvis du bliver dårlig og husk at drikke rigeligt med vand både før, under og efter det varme bad.

Nej - til spa
Det frarådes dog gravide at nyde spabad på grund af den øgede mængde bakterier, der findes i det varme vand.

Spabad er også ofte et bad, hvor flere mennesker opholder sig samtidig og derved er bakteriefloraen også større.

Helle Lindskjold, uddannelsesansvarlig jordemoder og underviser på Odense Universitets Hospital.

Anmeld

12. juli 2010

FrkLarsen

K&S skriver:

Det er også det, jeg har hørt...! Men indtil slimproppen er gået, så skulle den beskytte mod bakterier (synes jeg at have hørt eller læst et sted)

Jeg har hele tiden fået at vide, at spa og jacuzzi i de sidste måneder var no-go, fordi fostervandet bliver alt for varmt for bebsen, men om det kun er én jordemoders holdning, det ved jeg jo ikke

Men uanset hvad tror jeg sgu jeg tager chancen og tager en dukkert i havet senere...!

Synes jeg da bare at du skal gøre, jeg var i søvand i forrige uge, men slimproppen er heller ikke gået endnu  

Er ved at være godt utålmodig nu, kan se at du har termin 2 dage efter mig, det bliver spændende at se om du skulle føde først  

Anmeld

12. juli 2010

FrkLarsen

K&S skriver:

Synes jeg da bare at du skal gøre, jeg var i søvand i forrige uge, men slimproppen er heller ikke gået endnu  

Er ved at være godt utålmodig nu, kan se at du har termin 2 dage efter mig, det bliver spændende at se om du skulle føde først  

Anmeld

12. juli 2010

K&S

FrkLarsen skriver:

Ih ja, det er såååå spændende  jeg kan slet ikke vente mere...!

Jeg har overvejet at købe et måleband og klippe et stykke af hver dag frem til termin, men nu må vi se om jeg får taget mig sammen...!

Jeg har jo igennem hele graviditeten spøgt med, at jeg føder 14 dage før tid - og nu hvor det er såååå varmt, ville det da ikke være helt dårligt  men det vigtigste er at lillemanden har det godt og har fået masser af sul på kroppen...! For han har sat sig fast og er klar ifølge jordemoderen

Anmeld

12. juli 2010

K&S

Tanja84 skriver:

Min slimprop er endnu ikke gået, så tror helt bestemt også jeg ville tage en dukkert i havvandet.

Men må nok hellere holde mig fra spa og jacuzzi.

Men så længe jeg bare kan blive kølet af i havvandet, så er det mere end luksus for mig

Anmeld

12. juli 2010

Tanja84

FrkLarsen skriver:

Uha, kender alt for godt til utålmodigheden - og i sær i denne varme.

Vi glæder os så meget til den lille guldklump kommer ud til mor og far

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.