Gravid og havvand, spa mm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.288 visninger
17 svar
0 synes godt om
12. juli 2010

Tanja84

Hey Damer

Håber I kan hjælpe med lidt gode råd og erfaringer, da jeg gerne vil være på den sikre side

Jeg er gravid i uge 36 og er som mange andre, er jeg ved at omkomme i denne varme.

Kæresten og jeg skal i sommerhus i denne uge og ville i den forbindelse rigtig gerne i vandet, hvis vi tager på stranden. Samtdig overvejer vi og kombinerer det med lidt wellness, hvor vi kan komme i spa, jacuzzi mm.

Men hvordan er det lige med alle de regler der er omkring spa, havvand jacuzzi mm. når man er gravid?

Har læst og hørt at det ikke anbefales, grundet høj risiko for urinvejsinfiktion, men samtidig har jeg også læst at du sagtens kan bade alt det du vil.

Så håber nogen af jer har lidt erfaringer eller gode råd, så jeg evt. kan køle mig ned med god samvittighed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2010

Margorie

Følger lige med da jeg egentlig heller ikke kan finde ud af 'reglerne'

Anmeld

12. juli 2010

K&S

Ej, jeg har tænkt på nøjagtigt det samme i dag - jeg synes at havet kalder til en MEGET KOLD dukkert...! Så jeg følger da også lige med

Anmeld

12. juli 2010

Tanja84

He, he... tror vi er mange gravide (og ikke gravide), der ville nyde en dukkert i denne varme - alt for og blive lidt nedkølet 

Anmeld

12. juli 2010

loppen82

Hejsa.

Da jeg ventede min datter var jeg både i havet og bade og i svømmehallen.
Jeg fik ingen forbud om at bade da jeg spurgte både læge og jordemoder.
Var dog ikke i boblebad da det vist godt ka blive for varmt for den lille...

Håber i kan blive kølet af.

Knus Loppen82

Anmeld

12. juli 2010

FrkLarsen

Jeg skal ikke spille klog overhovedet, men mener at have læst i en anden tråd herinde at man skal passe på hvis slimproppen er gået, og især med jacuzzi og spa pga bakterierne.. 

Gør mig ikke klog på det, men læser lige med da jeg også godt kunne bruge en tur i havvandet! 

Forfærdeligt at det er SÅ varmt!  

Kamilla 36+2

Anmeld

12. juli 2010

eirene

Nu er jeg ikke så pjattet med havvand men var i spabad som højgravid og tror altså ikke det skader. Det er selvfølgelig ikke noget jeg ved, men ellers så spørg da lige din læge.

Anmeld

12. juli 2010

eirene

Detektiven (undertegnede) faldt lige over det her:

Skulle der uheldigvis komme havvand gennem skeden ind i livmoderen, kan der være fare for infektion.

Anmeld

12. juli 2010

eirene

Og så lige denne her:

Så længe du ikke bløder eller fostervandet er gået, kan du godt bade i havet. I en helt normal graviditet skærmes barnet mod bakterier af slimproppen og fosterhinderne.

Så der er delte meninger..

Anmeld

12. juli 2010

K&S

FrkLarsen skriver:

Jeg skal ikke spille klog overhovedet, men mener at have læst i en anden tråd herinde at man skal passe på hvis slimproppen er gået, og især med jacuzzi og spa pga bakterierne.. 

Gør mig ikke klog på det, men læser lige med da jeg også godt kunne bruge en tur i havvandet! 

Forfærdeligt at det er SÅ varmt!  

Kamilla 36+2

Det er også det, jeg har hørt...! Men indtil slimproppen er gået, så skulle den beskytte mod bakterier (synes jeg at have hørt eller læst et sted)

Jeg har hele tiden fået at vide, at spa og jacuzzi i de sidste måneder var no-go, fordi fostervandet bliver alt for varmt for bebsen, men om det kun er én jordemoders holdning, det ved jeg jo ikke

Men uanset hvad tror jeg sgu jeg tager chancen og tager en dukkert i havet senere...!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.