HURTIG HJÆLP - hirsemel og hirseflager til grød??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2010

mor-til-vanessa

Skouboe skriver:

Den første grød skal være af MEL og ikke flager, da den skal være tynd og uden nogen form for struktur.

Hirseflager bruger man først når de har fået grød nogle måneder, og har mundmotorikken til lidt grovere grød.

på www.sst.dk kan du gratis downloade en bog udgivet at sundhedsstyrelsen, der hedder "mad til spædbørn og småbørn". Den er fuld af gode råd og opskrifter.

min sp sagde man godt måtte få hirsegrød. man kan også få helt fine flager

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2010

Skouboe

mor-til-vanessa skriver:

min sp sagde man godt måtte få hirsegrød. man kan også få helt fine flager

Som startgrød? Det lyder umiddelbart voldsomt.

Jeg ville ikke bruge det, da jeg ville være bekymret for at det kom i den gale hals, eller at det ville være for svært og det derfor ville betyde en dårlig oplevelse med grød.

Jeg startede med helt tynd majsgrød til min datter, da risgrød kan være lidt hårdt ved maven, og hun havde problemer med forstoppelse i forvejen.

Anmeld

11. juli 2010

mor-til-vanessa

Skouboe skriver:

Som startgrød? Det lyder umiddelbart voldsomt.

Jeg ville ikke bruge det, da jeg ville være bekymret for at det kom i den gale hals, eller at det ville være for svært og det derfor ville betyde en dårlig oplevelse med grød.

Jeg startede med helt tynd majsgrød til min datter, da risgrød kan være lidt hårdt ved maven, og hun havde problemer med forstoppelse i forvejen.

ja det sagde hun. det står også i sundhedstyrelsens bog som den første ske mad. man kan få to forskellige slags hirsegrød nogle er helt fine og andre grove. jeg brugte bare de helt finde, for de er ikke særlig grynet når de er lavet. vanessa kunne heller ikke lide majsgrød og jeg synes heller ikke det selv var særlig lækkert.

vanessa havde også meget hård mave i starten og forstoppelse men da jeg begyndte at give hende kartofler og gulerødder gik det væk. 

Anmeld

11. juli 2010

baby2010

Tak for alle de gode svar... Sikke mange holdninger der er! Det lyder som om, der er mange bud på, hvordan det skal gøres 

Anmeld

11. juli 2010

Lise

Hirsemel? Er det ikke bare malede hirseflager?

Jeg tror da bestemt du må bruge det - så længe der ikke er gluten i

Anmeld

11. juli 2010

baby2010

Lise skriver:

Hirsemel? Er det ikke bare malede hirseflager?

Jeg tror da bestemt du må bruge det - så længe der ikke er gluten i

Ja i virkeligheden må hirsemel være meget knuste hirseflager??? Altså man bliver jo helt bims af det her - den sunde fornuft ryger i fløjten af frygt for at gøre noget forkert haha 

Anmeld

11. juli 2010

Skouboe

baby2010 skriver:

Ja i virkeligheden må hirsemel være meget knuste hirseflager??? Altså man bliver jo helt bims af det her - den sunde fornuft ryger i fløjten af frygt for at gøre noget forkert haha 

Jo det er - forskellen er konsistensen og ikke andet.

Anmeld

11. juli 2010

Susanne79

Jeg bruger finvalsede hirseflager fra urtekram til hirsegrød og Maja ELSKER det...... I den folder jeg har fået af min SP står der at man kan blende flagerne, men at man sagtens kan undlade det.

Anmeld

11. juli 2010

Skouboe

Hirsegrød (på flager) var også et kæmpe hit herhjemme, jeg valgte bare at vente til min datter havde fået grød et par måneder med at introducere hende for hirsegrøden, da konsistensen stadig er tykkere og lidt grovere end grød på mel (ris, majs, boghvede osv.)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.