HJÆLP!! Hvad gør man når ens barn slår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.680 visninger
16 svar
0 synes godt om
9. juli 2010

qp

Min søn er nu snart 2 år og er just begyndt, at slå!!! 

Jeg har forsøgt, at fokusere på det han skal fremfor det han ikke skal - jeg har derfor altid taget hans hånd og strøget den hen over min kind efter han har slået. Det har dog ikke hjulpet....

Jeg har sagt nej, bestemt, hårdt og med en hævet stemme - men han griner bare af mig. Jeg har endda taget hans hånd og holdt den fast mens jeg har sagt nej, men lige meget har det hjulpet. Det ender som regel med, at han griner og til sidst blir han sur og begynder, at græde.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op da dette jo er ret frustrerende og well... jeg er pædagog, men alle mine pædagogiske værktøjer hjælper sgu ikke når det omhandler ens børn - jeg er hans mor og ikke hans pædagog.

Hvad er jeres erfaringer? Hvad gjorde i?

- Jeg ønsker kun svar fra dem der har været igennem dette med deres børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2010

Betteisen

Hejsa...

Følger lige med her, da jeg har samme problem med min datter

Anmeld

9. juli 2010

CiSo

han er ikke mit barn! Men min lillebror på også 2 år. gør det samme! Jeg har prøvet at at ignorer ham, fortælle ham pænt man ikke må, sige det hårdt til ham, slå igen (ret barnligt og selvfølgelig ikke hårdt) vise ham det du jo også har gjort med at man skal nusse ikke slå. og lige lidt hjælper det...!

Men jeg har faktisk fundet ud af, at det er når han er træt/ pylret han gør det.. Ikke at det derfor er iorden at slå.. 

Ja jeg ved egentlig ikke hvad jeg ville med det, men bare sige du ikke har en unormal søn.. 

Anmeld

9. juli 2010

Mira0911

Vores datter på 1½ år slår os rigtig meget... :(

Vi fik rådet fra sp at sige "Jeg vil ikke have du slår" Hun holdte dog også op med det... for en periode...

Nu når hun gør det, siger jeg "Jeg vil ikke have du slår" Derefter finder jeg noget legetøj hun kan beskæftige sig med så hun kommer på andre tanker... Det har hjælper... for det meste. Andre gange bliver hun hysterisk når jeg siger jeg ikke vil have hun slår mig, og så får hun lov til at være hysterisk indtil hun bliver god igen..

Så kommer hun ligeså stille hen til mig, sender de søde blikke, krammer mig, og aer mig på kinden...

Synes det er svært at give råd på det område... :(

Anmeld

9. juli 2010

Vingummien

Emil gør det også, dog ikke så slemt på mig, men meget på alle andre. Jeg fokusere også på at rette ham og sige nej. Og det er ikke oki, og at det gør ondt. Siger av til ham, for det ved han betyder at det gør ondt.
Emil kan også finde på at grine, og så sige rjeg til ham at det er ikke oki for det er ikke sjovt.

Jeg har så lagt mærke til at ved Emil er det når han ikke får sin vilje, er træt eller lign.

Det er enormt svært, men nu er jeg nået til at han giver kram når det sker, altså han ved det er forkert. Og tror jeg kun er kommet af at jeg har sagt av, og vist det gør rigtig ondt (også når det ikke gør)

Vente det med han sp og hun sagde det emeget normalt for aldern, men det hjælper jo ikke på det. MEn hun sagde jeg skulle fokusere meget på at komme ud med ham, give ham kram og kærlighed. Ligesom får ham til at glemme det

Anmeld

9. juli 2010

Cris

Det går måske over. Min søn har haft en periode, hvor han skulle bide hele tiden! av av... Og så ville han også slå. Vi gik ned og kikkede direkt i hans øjne og med en lav og alvorlig stemme sagde vi, at han ikke må slå. Han banker også på lillebrors hoved en gang i mellem. Så vi startede på den der timeout og det har hjulpet og han har ligesom glemt, at han har slået så meget en gang (self. vil han også slå, når han bliver rigtigt rigtigt sur, men det er frustration og ikke andet)

Anmeld

10. juli 2010

qp

sophieamalia skriver:

han er ikke mit barn! Men min lillebror på også 2 år. gør det samme! Jeg har prøvet at at ignorer ham, fortælle ham pænt man ikke må, sige det hårdt til ham, slå igen (ret barnligt og selvfølgelig ikke hårdt) vise ham det du jo også har gjort med at man skal nusse ikke slå. og lige lidt hjælper det...!

Men jeg har faktisk fundet ud af, at det er når han er træt/ pylret han gør det.. Ikke at det derfor er iorden at slå.. 

Ja jeg ved egentlig ikke hvad jeg ville med det, men bare sige du ikke har en unormal søn.. 

Hehe.. jeg tror skam ikke min søn er unormal, jeg mangler blot redskaber

Anmeld

10. juli 2010

qp

MoarJ skriver:

Vores datter på 1½ år slår os rigtig meget...

Vi fik rådet fra sp at sige "Jeg vil ikke have du slår" Hun holdte dog også op med det... for en periode...

Nu når hun gør det, siger jeg "Jeg vil ikke have du slår" Derefter finder jeg noget legetøj hun kan beskæftige sig med så hun kommer på andre tanker... Det har hjælper... for det meste. Andre gange bliver hun hysterisk når jeg siger jeg ikke vil have hun slår mig, og så får hun lov til at være hysterisk indtil hun bliver god igen..

Så kommer hun ligeså stille hen til mig, sender de søde blikke, krammer mig, og aer mig på kinden...

Synes det er svært at give råd på det område...

Ja du har ret i, at det er svært at give råd her... men nogle gange kan andres erfaringer hjælpe - hvilket jeg håber er tilfældet her Og tak for dit indlæg

Anmeld

10. juli 2010

qp

Tulipan skriver:

Emil gør det også, dog ikke så slemt på mig, men meget på alle andre. Jeg fokusere også på at rette ham og sige nej. Og det er ikke oki, og at det gør ondt. Siger av til ham, for det ved han betyder at det gør ondt.
Emil kan også finde på at grine, og så sige rjeg til ham at det er ikke oki for det er ikke sjovt.

Jeg har så lagt mærke til at ved Emil er det når han ikke får sin vilje, er træt eller lign.

Det er enormt svært, men nu er jeg nået til at han giver kram når det sker, altså han ved det er forkert. Og tror jeg kun er kommet af at jeg har sagt av, og vist det gør rigtig ondt (også når det ikke gør)

Vente det med han sp og hun sagde det emeget normalt for aldern, men det hjælper jo ikke på det. MEn hun sagde jeg skulle fokusere meget på at komme ud med ham, give ham kram og kærlighed. Ligesom får ham til at glemme det

Kærlighed og kram er lige dét, men jeg tror ikke det er smart at kramme lige efter han har slået da jeg mener det vil sende de forkerte signaler.... er lidt bange for, at han vil forbinde kram med at slå hvis du forstår.  

Jeg siger også til ham at mor får av og at han ikke skal slå, men men....  Det gider han ikke at høre på.

Anmeld

10. juli 2010

qp

Cris skriver:

Det går måske over. Min søn har haft en periode, hvor han skulle bide hele tiden! av av... Og så ville han også slå. Vi gik ned og kikkede direkt i hans øjne og med en lav og alvorlig stemme sagde vi, at han ikke må slå. Han banker også på lillebrors hoved en gang i mellem. Så vi startede på den der timeout og det har hjulpet og han har ligesom glemt, at han har slået så meget en gang (self. vil han også slå, når han bliver rigtigt rigtigt sur, men det er frustration og ikke andet)

Jeg synes min søn er for lille til timeout, ellers ville jeg da helt klart bruge det Måske jeg bare skulle begynde, at sige nej at jeg ikke vil han skal slå og gå væk fra ham - så han finder ud, af at han frastøder andre når han gør det... Han vil jo gerne have selskab

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.