min mødregruppe...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2010

Anonym trådstarter

Decoban skriver:

hvis du allerede inden du tager afsted har en dårlig fornemmelse med det, så bliver det også en dårlig oplevelse...

og så syntes jeg faktisk du skal kontakte din sp inden, for at forhøre dig, for tager du med, og bagefter skifter, viser det tydeligt at det er dem, du vælger fra, og det ville jeg personligt, hvis jeg var en af de andre i gruppen, nok føle mig lidt stødt over...

også hvis jeg forklarede dem hvorfor? at det ikke var personligt, men fordi jeg gerne ville være med nogen under 30??

Jeg vil prøve at have en positiv indstilling på onsdag, da jeg har glædet mig meget til at komme i MG  

det jeg er bange for er nok mest deres mening om mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2010

Anonym trådstarter

Emilie Sarah skriver:

Det har du selvfølgelig ret i.
Men nu er min gruppe tilfældigvis (og heldigt nok) alderen 18-20

ja det er da rart  

men som jeg skrev til en anden herinde, det er no mest deres mening om mig der bekymrer mig

Anmeld

9. juli 2010

roenlund

Jeg har jo ingen mødregruppe endnu men er startet i en jordmorgruppe, og vi skal så sammen med nogle andre danne mødregruppe bagefter... Jeg er 27 og to af de tre andre er på alder med mig men den sidste er 16. Hende på 16 virker rigtig sød men når vi sidder og snakker er hun jo et helt andet sted i livet og har derfor svært ved at være med, jeg synes at det er syndt at hun ikke har fået en gruppe med nogen der er lidt på samme alder...

Mit råd er nok også ring og hør SP om dine muligheder og så ellers bare på med ja-hatten og afsted...

Anmeld

9. juli 2010

Vinker

Anonym skriver:

har lige fået  brev i dag om hvem der er med i min mødregruppe så jeg kiggede lige på face for at se om det var nogle man evt. kendte - det var det ikke, MEN de er alle sammen 10 år eller ældre end mig det synes jeg er liiiiidt meget. Bor i en by hvor man NEMT kunne finde bare en som var nogenlunde på  min alder..

Jeg er 20 og dem jeg skal mødes med er hhv. 30 32 og 39... 

jeg gad godt jeg bare kunne tænke "det bliver da dejligt med nogle med lidt erfaring", men jeg er lidt ked af det kan jeg mærke

Er ano i tilfælde af de er herinde  

Vi er også meget spredt i alder i min mødregruppe, men jeg har virkelig DEN BEDSTE mødregruppe alligevel.

Der er 3 der ca er 10 år ældre end mig og en der er 1 år yngere - i har det trods alder mm. det super hyggeligt,sjovt og festligt sammen. Vi ses hver anden uge selvom det er 1 år siden vores barsler sluttede.

Så hvem ved om du er lige så heldig - krydser fingre ;)

Anmeld

9. juli 2010

Emilie Sarah

Anonym skriver:

ja det er da rart  

men som jeg skrev til en anden herinde, det er no mest deres mening om mig der bekymrer mig

Hvis du viser dig at være lige så god mor som dem, så kan de jo ikke bedømme dig, og tror da at du en fantastisk mor

Anmeld

9. juli 2010

Brams

idamaria83 skriver:

Min erfaring er, at når man er i mødregruppe, så betyder alder reelt set ikke ret meget - det der har størst betydning er, om man har flere børn - førstegangsmødre er førstegangsmødre uanset om de er 20, 35 eller 40 og står med mange af de samme problemstillinger og tvivlsspørgsmål - det samme gælder, hvis man er fleregangsmor....

Så jeg tror ikke du skal bekymre dig så meget om alder, men tage det oppefra og ned og "give it a go" - alternativt så kan du kontakte din sundhedsplejerske for at høre, om der er mulighed for at komme i en anden gruppe...det eneste du så skal være obs på er, at du kan risikere at komme i en gruppe, hvor børnene enten er meget ældre eller meget yngre end dit barn...og personligt synes jeg, det giver mest, når børnene er født inden for kort tid...

Er helt enig. I min mødregruppe er vi fra 23 til 35 år og det har absolut ikke givet nogle problemer. Vi er alle førstegangsmødre og det er det der har betydning.

Knus

Anmeld

9. juli 2010

Anonym trådstarter

jamen jeg tager ja-hatten på og ser hvad dagen bringer. SP havde nok ikke sat mig sammen med dem, hvis ikke hun troede det kunne fungere

tak for alle jeres gode svar!!!! 

Anmeld

9. juli 2010

Ida.

Anonym skriver:

der er kun få dage mellem vores børn, og vi er to som er førstegangsfødende og to som har et eller flere børn... 

Jeg tager selvfølgelig "ja-hatten" på på onsdag

På de kriterier lyder gruppen godt sammensat er spændt på at høre, hvad du tænker, når du har mødt dem

Anmeld

9. juli 2010

Muffinmus

hmm, jeg synes nu godt det kan have betydning, men ikke altid. Der er flere herinde fra der var en del ældre end flere andre, men da vi mødtes gik det super godt.

Min egen IRL MG derimod første gang var blandet, men generelt var de ældre næsten alle sammen og de snakkede kun bller, børnehave og skole og alle de dersens dameklubber de nu var medlem af, politik og andre kedelige ting. KORS mand de var kedelige i forhold til nr 2 gruppe jeg fik. Igen, stor alders forskel på en del, men enkelte unge og vi havde det sjovt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.