min mødregruppe...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

990 visninger
18 svar
0 synes godt om
9. juli 2010

Anonym trådstarter

har lige fået  brev i dag om hvem der er med i min mødregruppe så jeg kiggede lige på face for at se om det var nogle man evt. kendte - det var det ikke, MEN de er alle sammen 10 år eller ældre end mig det synes jeg er liiiiidt meget. Bor i en by hvor man NEMT kunne finde bare en som var nogenlunde på  min alder..

Jeg er 20 og dem jeg skal mødes med er hhv. 30 32 og 39... 

jeg gad godt jeg bare kunne tænke "det bliver da dejligt med nogle med lidt erfaring", men jeg er lidt ked af det kan jeg mærke

Er ano i tilfælde af de er herinde  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2010

Anonym trådstarter

op...

Anmeld

9. juli 2010

*Sofie*

Hej med dig

Det samme var tilfældet i min mødregruppe. Alle (undtagen mig) var 30+ og der kom os en med på 20. Hun var med den første gang, og så bad hun om at blive flyttet til en anden gruppe med lidt yngre mødre. Og det blev hun så.

Jeg sys du ska kontakte din sp

Anmeld

9. juli 2010

Ida.

Min erfaring er, at når man er i mødregruppe, så betyder alder reelt set ikke ret meget - det der har størst betydning er, om man har flere børn - førstegangsmødre er førstegangsmødre uanset om de er 20, 35 eller 40 og står med mange af de samme problemstillinger og tvivlsspørgsmål - det samme gælder, hvis man er fleregangsmor....

Så jeg tror ikke du skal bekymre dig så meget om alder, men tage det oppefra og ned og "give it a go" - alternativt så kan du kontakte din sundhedsplejerske for at høre, om der er mulighed for at komme i en anden gruppe...det eneste du så skal være obs på er, at du kan risikere at komme i en gruppe, hvor børnene enten er meget ældre eller meget yngre end dit barn...og personligt synes jeg, det giver mest, når børnene er født inden for kort tid...

Anmeld

9. juli 2010

Emilie Sarah

Anonym skriver:

har lige fået  brev i dag om hvem der er med i min mødregruppe så jeg kiggede lige på face for at se om det var nogle man evt. kendte - det var det ikke, MEN de er alle sammen 10 år eller ældre end mig det synes jeg er liiiiidt meget. Bor i en by hvor man NEMT kunne finde bare en som var nogenlunde på  min alder..

Jeg er 20 og dem jeg skal mødes med er hhv. 30 32 og 39... 

jeg gad godt jeg bare kunne tænke "det bliver da dejligt med nogle med lidt erfaring", men jeg er lidt ked af det kan jeg mærke

Er ano i tilfælde af de er herinde  

Jeg har også lige fået brev fra en mødre gruppe, og jeg er kun 19, men i Vejle omegn der har de unge mødre grupper.
Så der er kun piger fra 15 til 20.
og det er jeg utrolig glad for, mon du kunne undersøge om de har samme tilbud i din omegn??

Og ellers held og lykke da

Anmeld

9. juli 2010

Anonym trådstarter

*Sofie* skriver:

Hej med dig

Det samme var tilfældet i min mødregruppe. Alle (undtagen mig) var 30+ og der kom os en med på 20. Hun var med den første gang, og så bad hun om at blive flyttet til en anden gruppe med lidt yngre mødre. Og det blev hun så.

Jeg sys du ska kontakte din sp

ja det tænkte jeg også lidt på... Vil selvfølgelig lige se hvordan stemningen er når vi mødes næste uge, men kan allerede se det for mig  

tak fordi du svarede

Anmeld

9. juli 2010

Anonym trådstarter

idamaria83 skriver:

Min erfaring er, at når man er i mødregruppe, så betyder alder reelt set ikke ret meget - det der har størst betydning er, om man har flere børn - førstegangsmødre er førstegangsmødre uanset om de er 20, 35 eller 40 og står med mange af de samme problemstillinger og tvivlsspørgsmål - det samme gælder, hvis man er fleregangsmor....

Så jeg tror ikke du skal bekymre dig så meget om alder, men tage det oppefra og ned og "give it a go" - alternativt så kan du kontakte din sundhedsplejerske for at høre, om der er mulighed for at komme i en anden gruppe...det eneste du så skal være obs på er, at du kan risikere at komme i en gruppe, hvor børnene enten er meget ældre eller meget yngre end dit barn...og personligt synes jeg, det giver mest, når børnene er født inden for kort tid...

der er kun få dage mellem vores børn, og vi er to som er førstegangsfødende og to som har et eller flere børn... 

Jeg tager selvfølgelig "ja-hatten" på på onsdag

Anmeld

9. juli 2010

Decoban

Anonym skriver:

ja det tænkte jeg også lidt på... Vil selvfølgelig lige se hvordan stemningen er når vi mødes næste uge, men kan allerede se det for mig  

tak fordi du svarede

hvis du allerede inden du tager afsted har en dårlig fornemmelse med det, så bliver det også en dårlig oplevelse...

og så syntes jeg faktisk du skal kontakte din sp inden, for at forhøre dig, for tager du med, og bagefter skifter, viser det tydeligt at det er dem, du vælger fra, og det ville jeg personligt, hvis jeg var en af de andre i gruppen, nok føle mig lidt stødt over...

Anmeld

9. juli 2010

Anonym trådstarter

Emilie Sarah skriver:

Jeg har også lige fået brev fra en mødre gruppe, og jeg er kun 19, men i Vejle omegn der har de unge mødre grupper.
Så der er kun piger fra 15 til 20.
og det er jeg utrolig glad for, mon du kunne undersøge om de har samme tilbud i din omegn??

Og ellers held og lykke da

hehe, det er der, men det er 15-19 og der er jeg jo for gammel, og vil jo heller ikke være den ældste - der er meget forskel på at være 20 og 15, hvis du spørger mig

Anmeld

9. juli 2010

Emilie Sarah

Anonym skriver:

hehe, det er der, men det er 15-19 og der er jeg jo for gammel, og vil jo heller ikke være den ældste - der er meget forskel på at være 20 og 15, hvis du spørger mig

Det har du selvfølgelig ret i.
Men nu er min gruppe tilfældigvis (og heldigt nok) alderen 18-20

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.