vægt og længde (fødsel og nu)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Her er Lauras mål:

fødsel: 3620 gram, 54 cm

4½ måned gammel: 7060 gram, 66 cm

Nu vil jeg pakke hende i autostolen og køre ned og få givet hende 5-mdr. vaccinen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2010

mum2010

Noah var osse en ordentlig basse på 4315 gr. og 56 cm. I dag 3,5 mdr gammel vejer han 7800 gr og måler 71 cm.  Så en stoor dreng

Anmeld

9. juli 2010

XXSS

Her var Olivia 3710 og 51 cm - hun bliver 18 mdr i næste uge og vejer kun omkring 9,5 og er ca. 74 cm høj  - vægten har været lidt op og ned, men vi har aldrig været på 10 kg endnu.

Anmeld

9. juli 2010

piap

Regitze var 1685g og 45 cm ved fødsel, nu 7 måneder efter 6,7 kg og 69cm... lillie og fin

Anmeld

9. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

Tanja78 skriver:

Her var Olivia 3710 og 51 cm - hun bliver 18 mdr i næste uge og vejer kun omkring 9,5 og er ca. 74 cm høj  - vægten har været lidt op og ned, men vi har aldrig været på 10 kg endnu.

Det er da nogle fine tal, syntes jeg.

Sådan havde vi det også i lang tid, her svinger den også. 

Tænkte at til hans 1 års undersøgelse at nu måtte vi da have rundet de magiske 10 kg, men det var tæt tæt på - da den sagde 9,9 og 83 cm. Hans max var som 13½ mdr gammel på 10,8 - for en mdr senere sagde den 9,7 kg.

Men syntes også at det er vigtig at se på dem som en helhed. Trives og udvikler de sig - skubber jeg gerne hans tal tilbage i baghovedet og kigger atter på ham.. Jo han er som han skal være.

Anmeld

9. juli 2010

MariaJ

Drømmer skriver:

Marcus vejede 1465g og målte 41 cm. da han blev født.

han er i dag 2 måneder og 2 uger. Han blev sidst vejet og målt for 1½ uge siden, hvor han vejede 3650g og målte 53

Nej, hvor er han blevet fin og stor. Det må være dejligt

Anmeld

9. juli 2010

XXSS

Mor til Frederic skriver:

Det er da nogle fine tal, syntes jeg.

Sådan havde vi det også i lang tid, her svinger den også. 

Tænkte at til hans 1 års undersøgelse at nu måtte vi da have rundet de magiske 10 kg, men det var tæt tæt på - da den sagde 9,9 og 83 cm. Hans max var som 13½ mdr gammel på 10,8 - for en mdr senere sagde den 9,7 kg.

Men syntes også at det er vigtig at se på dem som en helhed. Trives og udvikler de sig - skubber jeg gerne hans tal tilbage i baghovedet og kigger atter på ham.. Jo han er som han skal være.

Ja hun er også en betteskid her... Men altså hverken manden eller jeg er sønderligt høje så det bliver hun jo nok hellere ikke. Men bruger dog 86-92 i tøj, så hun runder måske snart de 80 cm.

Problemet her er at hun har haft mellemøresbetændelse ca. 4 gange på 4-6 måneder og hver gang taber hun sig et kg, da hun ikke kan spise. Så nu skal der lægges dræn.

vi har lige været nede og runde 8,8 - og ugen efter var hun så igen oppe på 9,4 - men det holder jo bare ikke i længden, at hun taber sig.

vi har gået til vægtkontrol med hende på et tidspunkt, men lægen mente bestemt også at da hun var sund og rask og glad, så var der intet i det - håber drænene hjælper på de tabte kg og at når hun får det igen - så ikke bliver så syg af det.

Anmeld

9. juli 2010

MariaJ

Johanna var 3740g og 50 cm da hun blev født. Ved knapt to måneder (7 1/2 uge) vejede hun 5300g og var 58 cm. Hun er 10 uger i dag, men skal først måles og vejes igen ved tre måneder.

Anmeld

9. juli 2010

Lise

LauraLW skriver:

Åh, det er da også drøn svært sådan noget! Men godt at I har fundet en løsning der virker for jer :-)

Var han meget ked? Tænker nogle gange om jeg kan mætte Vilma nok, men hun virker egentlig glad og tilfreds det meste af tiden, og hun følger fint sin kurve.

Nej, han har ikke brokket sig. Havde godt lagt mærke til at han var hurtig til at spise (før flasken), og han skældte ofte ud på brystet. Han spiste sjældent færdigt, så skulle give sut, tage sut, give bryst, give sut, tage sut, give bryst etc., indtil jeg syntes det var fint eller han faldt i søvn. Havde også lagt mærke til at han sov rigtig meget - men det er der jo nogle børn der gør. Ellers var han bare så glad og tilfreds og udviklede sig som normalt og voksede i længden. Suuper fint!

Men så fandt jeg ud af, en dag jeg vejede ham herhjemme, at det var lidt for lidt. Fik lægen til at veje ham, og hun var enig. Og sp var enig. Så han blev fulgt gennem en god måneds tid med ugentlig vejning. De sagde begge at jeg skulle supplere med flaske, men kunne ikke helt se det, da jeg havde rigeligt mælk. Men jeg gjorde som de sagde, og ungen åd, og blev tykkere. Og så har han bare ville have mere og mere flaske i stedet for bryst - selvom de kan være fyldt med mælk til bristepunktet. Møgunge

Jeg er som sådan ikke ked af at han hellere vil have flasken, jeg synes bare det er mega besværligt at koge flasker, koge vand, blande, medbringe, husk at købe... i stedet for bare at svinge patten frem og fodre ynglet. Men jeg nyder et glas vin eller en øl meget oftere nu, end jeg ville have gjort, så helt skidt er det da heller ikke

Så længe Vilma er glad og tilfreds og følger kurven, så er der jo bare ingen problemer  

Undskyld, det blev lidt langt...

Anmeld

9. juli 2010

Mor til Frederic og Freya

Tanja78 skriver:

Ja hun er også en betteskid her... Men altså hverken manden eller jeg er sønderligt høje så det bliver hun jo nok hellere ikke. Men bruger dog 86-92 i tøj, så hun runder måske snart de 80 cm.

Problemet her er at hun har haft mellemøresbetændelse ca. 4 gange på 4-6 måneder og hver gang taber hun sig et kg, da hun ikke kan spise. Så nu skal der lægges dræn.

vi har lige været nede og runde 8,8 - og ugen efter var hun så igen oppe på 9,4 - men det holder jo bare ikke i længden, at hun taber sig.

vi har gået til vægtkontrol med hende på et tidspunkt, men lægen mente bestemt også at da hun var sund og rask og glad, så var der intet i det - håber drænene hjælper på de tabte kg og at når hun får det igen - så ikke bliver så syg af det.

Ja man skal også lige huske at kigge på forældrene.

Ej av av øre... Ja så kan jeg godt se at vægten svinger. Håber da det hjælper med de dræn. Mon ikke du så får et helt andet barn? Men det er da flot hun så hurtigt kommer sig i vægt igen.

Her begyndte det at gå i stå med hans vægt da han runded 8 mdr. Vi render stadig til kontrol med ham på børne amb og har gjort det siden han var 13 mdr. På de sidste 9 mdr har han taget sammenlagt 500 g på - tæller kun fremgang... Han viser ingen tegn på sult, så mad siger ham bare intet - uanset om det er sund mad - frugt - slik osv.

Her er vi begge høje (194 og 179) så det er nok derfra han har sin længde.

Her har vi brugt 86 i 1 år. Men alle name it cowboy bukser er pakket væk, da de blot er nogle og 23/25 cm i benlængde, hvor minymo er 30 cm - så ellers er det også 92'er bukser herhjemme, syntes bare ikke de kan spændes nok ind i siderne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.