Er der nogen svenskere der kan svare mig på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.149 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså for nogen måneder siden, så fik jeg en flaske alkoholfri champange. Det smagte super godt og smagte rent faktisk af champange Ikke sådan surt-shite-gule-enke-agtig og ikke sådan noget tøse-asti noget (som jo også smager SUPER dejligt ), men sådan dejlig friskt champange agtigt.

Så er det at jeg IKKE kan huske, hvad det hedder. Og min kollega har købt et lille bitte hus i sverige, som han er oppe i, i tide og utide Og han vil gerne købe det med til mig.

Men hvad er det at det hedder?!... Når jeg ikke er gravid, så drikker jeg heller ikke rigtig særlig meget alkohol. Et glas rødvin i ny og næ eller en flaske asti til en tøse aften, det er hvad det bliver til. Så alkohol fri, er super til mig For det er super festligt at drikke champange, men jeg bryds mig bare ikke om at blive beruset...

Plz help - anyone der har kontakter i sverige - måske Rosa???...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

Na-Wi

Du kan prøve at spørge Malou, hun bor også i Sverige og synes hun er typen der ved meget  

Anmeld

8. juli 2010

Malonde1985

Hej jeg bor I Sverige, og måske er det det samme som min mor og hendes veninde drak mens de boede i vores lejlighed i nytåret .. de skulle nemlig over og købe champagne, men det kan man jo ikke bare købe herovre , så de sad og drak fake champagne, men syntes det smagte fantastisk godt og er heller ikke særlig dyrt. Det er sådan en stor champagne lignende flaske - kan det være den? Skal lige forhøre mig med min mor hvad den hed, om hun kan huske den.

Anmeld

8. juli 2010

Moderator

Malonde1985 skriver:

Hej jeg bor I Sverige, og måske er det det samme som min mor og hendes veninde drak mens de boede i vores lejlighed i nytåret .. de skulle nemlig over og købe champagne, men det kan man jo ikke bare købe herovre , så de sad og drak fake champagne, men syntes det smagte fantastisk godt og er heller ikke særlig dyrt. Det er sådan en stor champagne lignende flaske - kan det være den? Skal lige forhøre mig med min mor hvad den hed, om hun kan huske den.

Ja, det var en magnumflaske vi drak til den der fest jeg var til Så det kan godt være den. Den skulle være vældig populær

Anmeld

8. juli 2010

louise8723

Malonde1985 skriver:

hvorfor kan man ikke det?

Anmeld

8. juli 2010

Na-Wi

louise4060 skriver:

hvorfor kan man ikke det?

Det er lidt mærkeligt i sverige! da jeg boede der kunne jeg ikke gå ned og købe en flaske vin eller generelt bare sprut i et supermarked.. Men øl kan du godt købe der er bare ikke særlig mange procenter i..

Vi skulle en tur i en butik der hedder spritbolaget (spritpolakken som jeg kalder den ) for at købe noget  

Anmeld

8. juli 2010

Mimic

er det ikke systembolaget det hedder??

Anmeld

8. juli 2010

Na-Wi

Linda skriver:

er det ikke systembolaget det hedder??

hah jo det er det sikkert bare lige kæresten der mente at den hed det den vil altid være spritpolakken for mig

Anmeld

8. juli 2010

Moderator

Naannaa87 skriver:

Det er lidt mærkeligt i sverige! da jeg boede der kunne jeg ikke gå ned og købe en flaske vin eller generelt bare sprut i et supermarked.. Men øl kan du godt købe der er bare ikke særlig mange procenter i..

Vi skulle en tur i en butik der hedder spritbolaget (spritpolakken som jeg kalder den ) for at købe noget  

Men det er bare så underligt, at man også skal i sprit/systembolaget til alkoholfri vin/champange, men ja, det har jeg også hørt at det er der man køber det. Meget mystisk!!!

Anmeld

8. juli 2010

Moderator

Hehe, Niklas spørger om du mener en slags cider? Ellers ingen bud herfra - han er ikke ligefrem på hjemmebane når det gælder alkoholfrie champagner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.