Update på dum vikar i vuggestuen....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.583 visninger
11 svar
0 synes godt om
8. juli 2010

Karo

Det viser sig desværer at Marcus har "taget mere skade" af episoden med den dumme vikar i vuggestuen end lige først regnet med. Til at starte med troede vi kun at det var i selve situationen har var blevet flov og ked, men det viser sig ikke at være rigigt

Inden episoden med vikaren kom Marcus til os lige inden han lavede i bleen og gjorde os opmærksomme på at nu skal jeg. 2 seknunder efter pressede den lille mand alt hvad han kunne, og så kom han igen og fortalte at nu er jeg færdig Derefter kunne vi stille og rolig tage ham ind på pusleborderet og skifte ham. Men efter episoden i vuggestuen gemmer han sig når han skal af med det. Bagefter kravler han langs med panelerne og hvis jeg spørger om han har skidt skynder han sig at sige nej og løbe væk fra mig. Når jeg tager ham få at give ham en ny ble på græder han og siger nej, nej, nej. Før det første er jeg blevet endnu mere harm på den vikar end jeg allerede er, og for det andet skal vi have vendt det om til at være ok at lave i bleen igen.

Derfor har vi besluttet os for at selv om det lyder ulækkert at han bliver nød til at se at vi andre altså også går på toilettet, og så skal han se hvad det er der sker derude. På den måde håber vi på at han kan se at det altså er ganske normalt og det ikke er noget at være flov over. Det var faktisk en mor fra min mødregruppe der fortalte at sådan havde de gjort med deres datter, da hun også var meget flov omkring der, og det havde altså hjulpet. Han har altid set vi sidder derude da vi ikke lukker døren når vi går på toilettet, men han ved jo ikke hvad det er vi laver. Derfor tog jeg ham med over til toilettet imorges da jeg havde været på, og viste ham det. Han kiggede meget mærkeligt op på mig og sagde så mor prutte Ja sagde jeg til ham og så hjal han med at trække ud. Så nu håber vi på at det hjælper så han ikke fortsætter med at gå og være flov mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

oo

hvor er det dog ærgeligt at sådan en tankeløs vikar kan forstyrre så meget inde i en lille dreng

men smart trick, I har fundet på dér! jeg håber det kommer til at virke, for det er da absolut ikke sundt at gå og have det skidt med at man...skider!

Anmeld

8. juli 2010

JustAnotherName

Det er jo ret sandsynligt, at det er vikarens dumme adfærd, der har omvænnet lille Marcus ....hvilket er rigtig trist og pisse ærgeligt.

Men samtidigt, så vil jeg bare sige, at det altså også ER meget normalt, at de i dén alder, putter sig væk mens de trykker ....gemmer sig bag en stol eller lignende, eller "leger" lidt væk.....og kommer lugtende tilbage
Bianca har jo aldrig (så vidt jeg ved da!) været udsat for lignende situation. Og med hende er det MEGET forskelligt, om hun fortæller mig at hun skal prutte, og gerne vil skiftes, eller om hun gemmer sig mens hun gør det, og benægter at hun har (selvom det jo snilt kan lugtes!), og stikker af fra mig, samt råber og protesterer, når jeg vil skifte hende.

Så der BEHØVER ikke at være en "skade" i hans oplevelse af at "lave stort" til grund for, at han opfører sig sådan. Det tror jeg egentlig er ret normalt - også!

Men jeg syntes da, at det er en cool måde, at I har valgt at løse det på. Måske det også åbner endnu mere op for hans lyst til at sidde på potte/wc, når han ser Jer gøre det. Fremfor kun at ville i bleen ......det er jo ihvertfald kun et bonus, hvis det er så effiktivt oveni.

Men den der vikar. Grrrrr!!! Hun skal skamme sig meeeget meeeget længe!

Anmeld

8. juli 2010

Karo

JustAnotherName skriver:

Det er jo ret sandsynligt, at det er vikarens dumme adfærd, der har omvænnet lille Marcus ....hvilket er rigtig trist og pisse ærgeligt.

Men samtidigt, så vil jeg bare sige, at det altså også ER meget normalt, at de i dén alder, putter sig væk mens de trykker ....gemmer sig bag en stol eller lignende, eller "leger" lidt væk.....og kommer lugtende tilbage
Bianca har jo aldrig (så vidt jeg ved da!) været udsat for lignende situation. Og med hende er det MEGET forskelligt, om hun fortæller mig at hun skal prutte, og gerne vil skiftes, eller om hun gemmer sig mens hun gør det, og benægter at hun har (selvom det jo snilt kan lugtes!), og stikker af fra mig, samt råber og protesterer, når jeg vil skifte hende.

Så der BEHØVER ikke at være en "skade" i hans oplevelse af at "lave stort" til grund for, at han opfører sig sådan. Det tror jeg egentlig er ret normalt - også!

Men jeg syntes da, at det er en cool måde, at I har valgt at løse det på. Måske det også åbner endnu mere op for hans lyst til at sidde på potte/wc, når han ser Jer gøre det. Fremfor kun at ville i bleen ......det er jo ihvertfald kun et bonus, hvis det er så effiktivt oveni.

Men den der vikar. Grrrrr!!! Hun skal skamme sig meeeget meeeget længe!

Jeg ved godt det er ganske normalt at børn gemmer sig væk når de laver i bleen. Vi har allerede været igennem en periode med Marcus hvor han gemt sig.

Jeg ved også godt at det ikke behøver at være hende skyld at han er gået tilbage til denne adfærd igen...............men jeg syndes bare det er mærkeligt at det skete lige præcis på det tidspunkt Dagen før episoden kom han selv og gjorde os opmærsom, og efter vælger han at gå væk når han skal. Han er tydeligvis flov når han skal skiftes og det har jeg ikke prøvet før.....

Jeg håber bare sådan at det virker, for jeg syndes virkeligt det er syndt hvis han går og tror at det er forkert.

Anmeld

8. juli 2010

Dictes mor

Jeg bliver gal og ked af det, når jeg læser dig indlæg, for æv hvor er det træls, at hun skulle opføre sig sådan. Jeg fortalte om episoden til Per og han blev rasende og sagde, hvad helvede hun så arbejdede sådan et sted for, og at han håbede at lille Marcus ikke havde ladet sig påvirke af det, men det lyder det jo til at han har. Og hvor er det synd, at han nu føler, at han skal gemme sig og skamme sig over det. Ihhh... det sætter mit pis i kog, men jeg har også pms i stor stil, så der skal absolut intet til.

Anmeld

8. juli 2010

otlitrom

Jeg synes det er så ærgeligt for jeres skønne lille dreng, at sådan en dum vikar skal ændre så meget. Det er virkelig tankevækkende!

Jeg håber jeres nye "trick" kan hjælpe ham til at få det gamle mønster tilbage.

Anmeld

10. juli 2010

lion

Ja den vikar skulle ikk ha været sådan et sted.

Anmeld

10. juli 2010

lion

Jeg håber at I kan få vent det til noget positiv igen.

ps fik lige trykket 2 gange.

Anmeld

11. juli 2010

Barbamama

Ej hvor er dte synd. Dumme dumme vikar! Ej hvor har jeg ondt af jeres lille mand.... Det skal han da i hvert fald ikke skamme sig over. Men så er det godt han har nogle gode forældre der kan tænke lidt kreativt

Anmeld

11. juli 2010

KWL

Æv en oplevelse for mor og søn. Det er bare slet ikke rart og burde faktisk ikke ske.

Jeg kan bare ikk lade være med at se mine piger for mig når du skriver hvordan han gemmer sig. Sådan har de også gjort og mange af de børn jeg kender har også opført sig sådan.

Kan godt se at det virker underligt at det sker efter den trælse oplevelse. og ja, de suger alt til sig.

Har du snakket med ham om at det ikke er ulækkert og det er helt okay at han gør det i bleen. Måske det kan hjælpe og så ideen med wc besøgene

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.