Det er jo ret sandsynligt, at det er vikarens dumme adfærd, der har omvænnet lille Marcus ....hvilket er rigtig trist og pisse ærgeligt.
Men samtidigt, så vil jeg bare sige, at det altså også ER meget normalt, at de i dén alder, putter sig væk mens de trykker ....gemmer sig bag en stol eller lignende, eller "leger" lidt væk.....og kommer lugtende tilbage 
Bianca har jo aldrig (så vidt jeg ved da!) været udsat for lignende situation. Og med hende er det MEGET forskelligt, om hun fortæller mig at hun skal prutte, og gerne vil skiftes, eller om hun gemmer sig mens hun gør det, og benægter at hun har (selvom det jo snilt kan lugtes!), og stikker af fra mig, samt råber og protesterer, når jeg vil skifte hende.
Så der BEHØVER ikke at være en "skade" i hans oplevelse af at "lave stort" til grund for, at han opfører sig sådan. Det tror jeg egentlig er ret normalt - også! 
Men jeg syntes da, at det er en cool måde, at I har valgt at løse det på. Måske det også åbner endnu mere op for hans lyst til at sidde på potte/wc, når han ser Jer gøre det. Fremfor kun at ville i bleen ......det er jo ihvertfald kun et bonus, hvis det er så effiktivt oveni.
Men den der vikar. Grrrrr!!! Hun skal skamme sig meeeget meeeget længe!
Anmeld