Trolde_mor skriver:
Sidder lidt og tænker på vores ene grand danois, da han var hvalp sprang han også op, gerne på ryggen..
Men det var altså leg. Ligesom når en lille hund hopper op, en grand danois er jo så bare en del større.
Vi gjorde det at vi knurrede (så den forstod vi ikke ville have det) og så gik vi fra den, uden at sige noget eller kigge på ham.
På den måde sagde vi fra som en hund ville sige fra, og gik væk og viste dermed at sådan ville man ikke lege.
Meget lige til.. og ikke spor sjovt for hunden - der findes jo ikke noget være for dem end at blive skubbet ud af "flokken" og så stopper med det, for ikke at risikere noget 
Du skriver også at I idag ikke har leget så voldsom med den og at den ikke har gjort det, så tror altså virkelig bare det er leg er går lidt for vidt..
Tak for dit svar.
Dejligt med lidt erfaringer fra én som kender til racen 
Jeg forsøgte her til aften at følge dit råd, men det virkede desværre ikke her (endnu), men tror at det er fordi at vi for tiden passer en 3 år gammel grand danois, så den forvirrer den lille...
Men det "sjove" er at den store forsvarer mig, når den lille hopper op på ryggen af mig, men pludselig har jeg jo så næsten 2 kæmpe hunde hængende dér... og det kan mit bækken slet ikke holde til! Så det er lidt af en kamp at være alene med de 2 når de leger, og synes at jeg skal være med i legen... 
Men formåede alligevel at få skabt lidt ro på de to legesyge hunner...
Anmeld