Frustreret over en hundehvalp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2010

Trolde_mor

marhemor skriver:

Vandpistolen har vi også haft brugt i forbindelse med at hun gøede meget på tidspunkter hvor der ikke var noget at gø af, og den er hun decideret bange for. Så når vi "truer" med den, så bliver hun blid som et lam

Vi har været forbi dyrlægen, som anbefaler noget adfærdsterapi, af ren og skær hensyn til at hun skal lære hvordan man opfører sig, inden bebsen kommer til verden. Så det har vi nu påtænkt at få opstartet. Det bliver spændende.

Og i mellemtiden så må vi jo bare opdrage på vores måde, og håbe at det slår til

Tak for alle jeres indlæg, dejligt med lidt inputs fra sidelinien

Med hensyn til den lille tror jeg bestemt ikke i har noget at frygte. '

De ved godt at det er en lille "hvalp", og de skal passe på hende/ham, de vil nok nærmere forsøge at beskytte og ligge sig ved f.eks. barnebvognen og holde øje med hvem der kommer dem i møde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2010

marhemor

Trolde_mor skriver:

Sidder lidt og tænker på vores ene grand danois, da han var hvalp sprang han også op, gerne på ryggen..

Men det var altså leg. Ligesom når en lille hund hopper op, en grand danois er jo så bare en del større.

Vi gjorde det at vi knurrede (så den forstod vi ikke ville have det) og så gik vi fra den, uden at sige noget eller kigge på ham.

På den måde sagde vi fra som en hund ville sige fra, og gik væk og viste dermed at sådan ville man ikke lege.

Meget lige til.. og ikke spor sjovt for hunden - der findes jo ikke noget være for dem end at blive skubbet ud af "flokken" og så stopper med det, for ikke at risikere noget

Du skriver også at I idag ikke har leget så voldsom med den og at den ikke har gjort det, så tror altså virkelig bare det er leg er går lidt for vidt..

Tak for dit svar.

Dejligt med lidt erfaringer fra én som kender til racen

Jeg forsøgte her til aften at følge dit råd, men det virkede desværre ikke her (endnu), men tror at det er fordi at vi for tiden passer en 3 år gammel grand danois, så den forvirrer den lille...

Men det "sjove" er at den store forsvarer mig, når den lille hopper op på ryggen af mig, men pludselig har jeg jo så næsten 2 kæmpe hunde hængende dér... og det kan mit bækken slet ikke holde til! Så det er lidt af en kamp at være alene med de 2 når de leger, og synes at jeg skal være med i legen...

Men formåede alligevel at få skabt lidt ro på de to legesyge hunner...

Anmeld

10. juli 2010

marhemor

Trolde_mor skriver:

Med hensyn til den lille tror jeg bestemt ikke i har noget at frygte. '

De ved godt at det er en lille "hvalp", og de skal passe på hende/ham, de vil nok nærmere forsøge at beskytte og ligge sig ved f.eks. barnebvognen og holde øje med hvem der kommer dem i møde.

Min kæreste er af samme overbevisning som dig med at vi ikke har noget at frygte i forhold til den lille, men jeg kan bare ikke lade være med at blive lidt bekymret, når dyrlægen siger at hendes alarmklokker ringer over hendes adfærd...

Jeg vil jo på intet tidspunkt tilgive mig selv hvis hunden får gjort noget ved babyen, og samtidig kan jeg slet, slet ikke bære på nuværende tidspunkt at vi skal skille os af med hunden... Men tror at vi er enige om at give hende lidt mere tid til at falde til, og når den store lånehund er afleveret tilbage, så kan vi koncentrere os om at få opdraget på den lille...

Men dejligt at du har skønne erfaringer med grand danois og småbørn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.