Frustreret over en hundehvalp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.264 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. juli 2010

marhemor

Hej !

Skriver lige fordi jeg er lidt trist... tror jeg nok...

Vi har fået den dejligste hundehvalp på 6 mdr, en grand danois, som bare er så glad og sød. Hun har bare lige det problem at hun tror at hun bestemmer over mig, hvilket gør at hun hopper op på ryggen af mig, for at vise at det er hende der bestemmer. Normalt kan jeg få vristet mig løs og få sagt nej, og så er det glemt fra hendes side.

Igår blev hun bare ved og ved, og jeg prøvede alle de ting jeg har lært med at sige nej, hive hende ned, vælte hende om på ryggen, tage fat i hovedet i hendes hovedhøjde og råbe nej. Men lige meget hvad jeg gjorde så startede hun bare forfra. Til sidst måtte jeg kalde på min kæreste, som så kunne få hende væk fra mig

Jeg er gravid i 25. uge, så al denne her tumult gik jo lige i mit bækken/underliv, så lå resten af aftenen og var bare ked af det og med "træthedssmerter" i underlivet.

Siden har der ikke været noget, men frygter bare at hun prøver igen at få "magten" over mig, for magter bare ikke sådan en tur mere

Er der nogen der har nogle gode råd til hvad man kan gøre?

Hilsen en frustreret hunde"mor"...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2010

Mira0911

Synes du skal prøve at tage en snak med dyrlægen - De kan henvise til en adfærds halløj...

Kan ikke rigtigt give et svar på din situation... Desværre...

Anmeld

7. juli 2010

marhemor

MoarJ skriver:

Synes du skal prøve at tage en snak med dyrlægen - De kan henvise til en adfærds halløj...

Kan ikke rigtigt give et svar på din situation... Desværre...

Det har jeg også tænkt mig at gøre, vi har en tid på fredag, så vil høre hvad hun synes at jeg skal gøre...

Heldigvis har der ingenting været i dag, der er hun bare sød og glad Men vi har også taget den helt med ro i dag, slet ikke leget så hun bliver kørt op... Det må vente til kæresten kommer hjem og kan lege lidt med hende

Men tak for dit svar

Anmeld

7. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

faktisk kan en lille vandpistol eller andet der kan give et lille vandsprøjt være rigtig god til at give en reaktion sammen med "nej"'et Hvis man følger den holistiske dyreadfærd må man endelig ikke råbe af dyrene. Du skal sige NEJ med dyb, men kontrolleret, stemme. Hvis du kombinerer det med et vandsprøjt burde hunden forstå budskabet hurtigere

Og så tror jeg I skal lave I er alfa! træning træning træning... Heldigvis kan man jo gøre det som leg!

Knus Caroline som selv har haft en alfa-beta diskussion med vovsedyret

Anmeld

7. juli 2010

Sujan

Du skal i hvert fald træne træne og træne. Men tænk også lige på det er en hvalp.. En stor en a slagsen.. Den gør hvalpe ting men fordi den er så stor bliver det meget voldsomt.. Tror ikke den i en alder af 6 mdr. Dominere så voldsomt.. Men snak med dyrlægen og få hjælp.. Jeg har gået til meget træning hos en super dygtig træner i hillerød.. Det har været så godt fordi jeg lære hvorfor hunden gør som den gør.. Det gør det så meget nemmere at takle problemerne når de opstår

Anmeld

9. juli 2010

Mira0911

Caroline86 skriver:

faktisk kan en lille vandpistol eller andet der kan give et lille vandsprøjt være rigtig god til at give en reaktion sammen med "nej"'et Hvis man følger den holistiske dyreadfærd må man endelig ikke råbe af dyrene. Du skal sige NEJ med dyb, men kontrolleret, stemme. Hvis du kombinerer det med et vandsprøjt burde hunden forstå budskabet hurtigere

Og så tror jeg I skal lave I er alfa! træning træning træning... Heldigvis kan man jo gøre det som leg!

Knus Caroline som selv har haft en alfa-beta diskussion med vovsedyret

De fleste hunde tror de skal lege så snart man sprøjter med vand... Men for nogen virker det fantastisk...

Anmeld

10. juli 2010

marhemor

Vandpistolen har vi også haft brugt i forbindelse med at hun gøede meget på tidspunkter hvor der ikke var noget at gø af, og den er hun decideret bange for. Så når vi "truer" med den, så bliver hun blid som et lam

Vi har været forbi dyrlægen, som anbefaler noget adfærdsterapi, af ren og skær hensyn til at hun skal lære hvordan man opfører sig, inden bebsen kommer til verden. Så det har vi nu påtænkt at få opstartet. Det bliver spændende.

Og i mellemtiden så må vi jo bare opdrage på vores måde, og håbe at det slår til

Tak for alle jeres indlæg, dejligt med lidt inputs fra sidelinien

Anmeld

10. juli 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg studsede over at du skriver, at du råber af den... Det er bedre med en dyb og bestemt tone. Råberi forstå de ikke.

Ved ikke om det er sådan du gør, men ud fra det jeg læser, er det sådan set det eneste jeg kan se du evt. gør forkert.

Og så er det bare at blive ved med at prøve, og så ellers hive fat i en terapeut som andre også nævner.

Håber det lykkes, knus.

Anmeld

10. juli 2010

marhemor

Alexis skriver:

Jeg studsede over at du skriver, at du råber af den... Det er bedre med en dyb og bestemt tone. Råberi forstå de ikke.

Ved ikke om det er sådan du gør, men ud fra det jeg læser, er det sådan set det eneste jeg kan se du evt. gør forkert.

Og så er det bare at blive ved med at prøve, og så ellers hive fat i en terapeut som andre også nævner.

Håber det lykkes, knus.

Så godt at jeg havde skrevet at jeg råbte af hende, det er en fejl.

Jeg råber ikke men siger det med en høj, og bestemt tone. Den dag jeg skrev det, havde jeg vist råbt af hende, fordi jeg blev så afmægtig

Men det er i hvert fald ikke normalen

Anmeld

10. juli 2010

Trolde_mor

Sidder lidt og tænker på vores ene grand danois, da han var hvalp sprang han også op, gerne på ryggen..

Men det var altså leg. Ligesom når en lille hund hopper op, en grand danois er jo så bare en del større.

Vi gjorde det at vi knurrede (så den forstod vi ikke ville have det) og så gik vi fra den, uden at sige noget eller kigge på ham.

På den måde sagde vi fra som en hund ville sige fra, og gik væk og viste dermed at sådan ville man ikke lege.

Meget lige til.. og ikke spor sjovt for hunden - der findes jo ikke noget være for dem end at blive skubbet ud af "flokken" og så stopper med det, for ikke at risikere noget

Du skriver også at I idag ikke har leget så voldsom med den og at den ikke har gjort det, så tror altså virkelig bare det er leg er går lidt for vidt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.