så ked af et valg, taget tidligere i mit liv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2010

Anonym

Anonym skriver:

jeg valgte for mange år siden at blive stereliseret, jeg var lige kommet ud af et forhold, der kunne være lidt fysisk og psykisk hårdt tiltider og stod der med 2 børn der hver havde sin far og følte mig som en total fiasko, så valgte at blive stereliseret for så skulle jeg da ikke ende en dag som mor til 3 børn med 3 fædre og alene om det.

nu er jeg gift og nyder livet, men kan da mærke at jeg i sin tid valgte helt forkert, manden min, er ligeglad han har intet imod at jeg ikke kan få flere børn, men en gang imellem kan jeg godt mærke at han alligevel gerne vil have et barn. han elsker  mine som var det hans, hvilket er rart da den ene ikke ser sin far.

men hvor er jeg ked af mit valg, jeg blev stereliseret 3 dage efter min 26 års fødselsdag og ja da det var selvvalgt skal vi selv betale for jeg enten får åbnet for æggelederne igen, hvilket er en dyr og smertefuld operation igen, og ikke sikkert at det virker eller også skal vi betale for hjælp på privatklinik,

men det har vi slet ikke råd til jeg har forsøgt at snakke med lægen om det og han vil bare sende mig til psykolog, så kunne det være jeg glemte det pjat, det er så samme læge der sørgede for at jeg blev stereliseret under 14 dage efter jeg havde udtrykt mit ønske om det.

ved ikke hvad jeg vil med det her indlæg, havde bare brug for at komme ud med det, går og er så trist og bliver så ked af det når jeg ser en stor og flot mave, fordi det minder mig om et tåbeligt valg jeg tog som ung.

kan ikke forstå hvorfor det skal være så dyrt at få det lavet om og forstår slet ikke at lægerne dengang gjorde det og idag 8 år senere blot siger trist, du valgte selv, så nu skal du betale alt selv

vælger at være ano, da der er en del der kender mig, men ikke ved jeg har det sådan på siden.

lille skat det må godt nok være svært især nu hvor de 2 børn er blivet store men tror du ikke det er noget du kommer over igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2010

mor_sabina

Anonym skriver:

altså dem vi har snakket med tager 21000 for et forsøg og 41000 for 3 forsøg(mener jeg det var)

så det jo en meget dyr baby hvis det er og med de inkomster vi har, tager det tid, ikke fordi de er så dårlige, men der er jo andre ting som der også skal tages hensyn til

hvis det ikke lykkes koster det så kun 9000 kr pr forsøg, oveni skal der så lige betales medicin, som jeg ikke kan huske hvad kostede, men det var også rimelig dyrt.

chancerne for at det kunne ske i første forsøg var 38% da det havde noget at gøre med hvordan jeg reagerede på medicinen, da jeg stadig selv har ægløsning osv ved 3 forsøg vil hun mene at jeg burde blive gravid

Ja det er selvfølgelig en overvejelse man skal gøre sig med økonomien. Håber i finder jeres løsning

Anmeld

7. juli 2010

Anonym

uha, den er også svær.

Men i bun dog grund er det din beslutning uanset om du var 26 eller 36-og en på 26 er voksen og burde kunne tage den rigtige beslutning.

Men som du skriver var det er dårlig periode i dit liv, og du kunne åbenbart ikke se ud over det og nu skal i selv betale.

Kan godt forstå at man som borger ikke ønsker at betale for at andre folk tog et forkert valg lige i den anledning desværre. At blive steriliseret er en enorm beslutning som DU alene har taget, ikke nogen som helst andre.DEt var hele vejen igennem dit ønske og han gjorde som du bad ham om.Så derfor er det et eller andet sted kun fair hvis i selv skal betale for at få rettet fejlen.

Dog vil jeg så sige at din læge ikke har gjort sit psykiske arbejde med dig ret godt. Han burde have givet dig en betænkningperiode i stedet for bare at sige ok, du er godt nok psykisk ustabil, men skidt være, du får dine æggeledere lukket.

Det er lidt for dårligt, da jeg er sikker på at et års eller 2 betænkningtid ville have ændret din holdning:-)Som det jo så også er sket nogle år efter.

Generelt synes jeg man skal være varsom med at tage sådan en beslutning før efter de 35måske, for man ved ikke hvad livet bringer og man kan ikke nødvendigvis tage så stor en beslutning i en tidlig alder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.