Til alle jer SSA´er

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.424 visninger
13 svar
0 synes godt om
6. juli 2010

Findusinde

Hej med jer!

Jeg står overfor at skal vælge til min 2. praktik, om jeg skal vælge behandlingspsykriatri eller socialpsykriatri... Jeg kan bare ikke finde ud af det!

Hvad valgte du og hvorfor?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2010

jacqueline84

Jeg valgte at tage på en åben psykiatrisk afdeling.  Var meget glad for dette. Det er en meget spændende og lærerig praktik, glæd dig. Bare husk tempoet er noget helt andet

Anmeld

6. juli 2010

karina1980

umiddelbart vil jeg tro, det du skal vælge mellem er at komme på på en psykriatrisk afd. på et sygehus eller komme ud på nogle af de bo-tilbud der findes,

hvad du skal vælge kan jeg ikke sige, begge dele er vildt spændende

er selv på vej ud i 3 praktik, denne er dog primær 

Anmeld

6. juli 2010

Findusinde

Jeg har tænkt meget på Gerontopsyk.. Da det er demente jeg rigtig gerne vil arbejde med senere.. Men synes også intensiv og retspsyk lyder HELT vildt spændende....

Anmeld

6. juli 2010

jacqueline84

Gerontopsyk synes jeg ikke du skal vælge. Det er meget personlig pleje og sådan. Hvis jeg var dig ville jeg tage på en almindelig psykiatrisk afd. Så kan du rigtig gå i dybden  med de psyk. lidelser. Men jeg er ikke dig

Anmeld

6. juli 2010

Findusinde

Super dejligt du siger det!! Det havde jeg ikke lige overvejet! Det kan godt være at jeg skal søge intensiv så.. Tusind tak!

Anmeld

6. juli 2010

Alexander&Lærke

Da jeg var i parktik for 6 år siden var jeg på psykritrisk hospital i risskov, en meget skrammende oplevelse, startede ud på det lukkede afsnit men måtte flyttes til det åbne da jeg blev overfaldet halvejs i praktikken, bestod med nød og næppe, spændede område men var på da værrende tidspunkt alt for ung og umoden til sådan et hårdt klirentel.

Jeg havde tidliger vare i 4 ugers paktik i en boenhed for psykisk udvirklethæmmet, hvilke var spændende og meget givende, de er så søde og kærlige. Hvis jeg kunne vælge paltik dengang havde jeg valgt samme område.

Mette

Anmeld

6. juli 2010

Nybagt mor

Jeg var på en lukket afd. på et hospital i region hovedstaden. Utroligt spændene og lærerigt - men også hårdt. Gik ihvertfald rent ind på mig når man sad overfor en ung og meget syg patient..

Til gengæld gik jeg derfra efter 4 mdr, meget meget klogere - både fagligt og som menneske rent personligt!

Anmeld

7. juli 2010

Kloster

Hej hej.

Jeg ved ikke hvad du skal vælge, men jeg var i praktik i socialpsykiatrien. Det var på en boform, hvor der var 4 afdelinger.

Jeg var såååå bange for denne praktik. Jeg var uviden og havde kun viden fra min bog og min lærer, som bare nød at fortælle skræmmehistorier om psykiske syge.

Men efter 3½ måned gik jeg ud med en følelse af succes. Det var absolut den bedste praktik ever og jeg har aldrig lært så meget om mig selv og andre mennesker, som jeg gjorde i de få måneder.

Jeg synes det var utrolig hårdt i hovedet. Men nej hvor var det skønt at have tid nok. Der var minimal pers. pleje og rigtig meget bare alm dagligdagsting, som beboerne skulle støttes og fastholdes i.

På trods af dette, har jeg valgt at arb med ældre mennesker på pl.hjem. Jeg havde/har simpelthen ikke overskud i mit liv lige nu til at være så meget på psykisk, når jeg er på arb.

Nyd denne praktik... Her får du sikkert lært mere om dig selv end du umiddelbart havde regnet med

VH Kloster

Anmeld

7. juli 2010

CamiRon

Jeg valgte en lukket psykiatrisk afdeling da jeg var elev for 5 år siden. ...Og jeg er der sgu endnu!

Det er svært at sige hvad du skal vælge og hvorfor! Du skal følge din mavefornemmelse. Men hvis det er gerontopsyk. du går og smådrømmer om, ville jeg nok vælge en åben psykiatrisk afdeling. Der er tilpas mange geronto'er som du kan følge i deres vej på vej hjem igen og der er tilpas mange unge og midaldrende med forskellige spændende diagnoser!

Hvor læser du henne? Ku jo kigge på dit postnummer, men det har jeg ikke lige fået gjort.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.