Jeg skal lave..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.175 visninger
18 svar
0 synes godt om
5. juli 2010

Anonym trådstarter

en bryllupskage til en gammel skoleveninde. De bliver 54 per. og hun vil gerne have den i 4 etager. Umiddelbart synes jeg det er en stor kage, men jeg tænker, at hver kagelag blot skal være med ét lag fyld, så de 4 lag ikke bliver aaaalllttt for høje og dermed ender med at blive en kage på 20 kg .. hehe. Jeg har aldrig lavet en bryllupskage før, så det bliver lidt en udfordring Hvad tænker i?

Hvor finder jeg i øvrigt fondant i creme farvet? Synes jeg har kigget lidt rundt, men ingen held..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2010

AnnePedersen

jeg tror du skal købe den cremet farve og tilsætte i fondanten..... det er mit gæt

Anmeld

5. juli 2010

Dot D

Du skal da bare selv farve din fondant cremefarvet, det har jeg tit gjort Hvis du nu gerne vil have to slags fyld i dine kager, så kan du jo bare lave dem lidt mindre i diameter, så kan du kompensere lidt for vægten dér For fire lag til 54 personer, så skal de heller ikke være vildt store så skal de i hvert fald spise kage et par dage efter

Anmeld

5. juli 2010

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

Du skal da bare selv farve din fondant cremefarvet, det har jeg tit gjort Hvis du nu gerne vil have to slags fyld i dine kager, så kan du jo bare lave dem lidt mindre i diameter, så kan du kompensere lidt for vægten dér For fire lag til 54 personer, så skal de heller ikke være vildt store så skal de i hvert fald spise kage et par dage efter

Det er en familie der spiser meget kage.. hehe.. Ved du hvor jeg kan købe den cremefarvede pasta?

Anmeld

5. juli 2010

Dot D

Anonym skriver:

Det er en familie der spiser meget kage.. hehe.. Ved du hvor jeg kan købe den cremefarvede pasta?

Jeg tror faktisk, at du kan få det hos Kagebutikken.dk. Dér har jeg set sort - rød og mener også, der var creme, men hvis ikke så er det altså nemt at gøre selv

Anmeld

5. juli 2010

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

Jeg tror faktisk, at du kan få det hos Kagebutikken.dk. Dér har jeg set sort - rød og mener også, der var creme, men hvis ikke så er det altså nemt at gøre selv

Synes ik jeg kan se, at de har en creme - kan jeg lave den selv?

Anmeld

5. juli 2010

Dot D

Anonym skriver:

Synes ik jeg kan se, at de har en creme - kan jeg lave den selv?

Ja det kan du, jeg bruger Ivory pastafarve fra Wilton og blander det i min hvide fondant der skal ikke meget til før den er flot cremefarvet

Anmeld

5. juli 2010

Dot D

Kan se det er vist deres marcipan, jeg har set som creme ups

Anmeld

5. juli 2010

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

Ja det kan du, jeg bruger Ivory pastafarve fra Wilton og blander det i min hvide fondant der skal ikke meget til før den er flot cremefarvet

TAK Dot Du ved godt hvem jeg er, men er anonym i tilfælde af at kagedamen kigger med og får nys om mine idéer inden brylluppet

Anmeld

5. juli 2010

Dot D

Anonym skriver:

TAK Dot Du ved godt hvem jeg er, men er anonym i tilfælde af at kagedamen kigger med og får nys om mine idéer inden brylluppet

Havde godt nok en idé om det, har jo læst andre indlæg idag Har du set mine McQueen kager? de var også til MEGET kageglade gæster. Den hvor bilen står på en kage, der er bilen lavet af en HEL bradepandekage i 4 cm tykkelse og "bund" kagen er 30 cm og med fyld ca 8 cm høj, de blev glade, hi hi hi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.