Skoel samme dag som dagpleje :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2010

BabyStella!

Jahh, fik snakket med dagplejelederen og fik en anden plads, hvor Stella skal begynde d. 16 august i stedet for. Så har jeg en uge til og vænne mig til det

Øjjj, hvor kommer jeg til og savne hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2010

DK

Jeg har ikke læst de andre svar, men jeg synes at du skal overlade indkøring til manden, og så koncentrere dig om din egen indkøring i skolen. Det er også vigtigt for dig at du er med fra starten af, og tit får man en masse informationer af praktisk karakter i starten, man lærer rytmen, de andre at kende OG man er med i de første "basis"timer i undervisningen. Det er MEGET at gå glip af! HUSK at du skal gå på skolen i laaang tid, og at dit barn ALDRIG vil kunne huske at du ikke var med. Så længe far kan køre hende ind, så lider hun ikke et tab, det er kun dig der gør det. Men altså... du går ikke glip af det store i forhold til hvad du kan gå glip af i skolen! Det er DIN fremtid, og altså også jeres barns fremtid. Der er ingen grund til at få en dårlig/halvhjertet start, bare for at i skal sidde to forældre og "overvåge" den første tid i dagplejen!

Held og lykke med det hele!!

Knus Ditte

Anmeld

7. juli 2010

Lone Jakobsen

håber ikke du bliver stødt over mit indlæg. og kan se at du har fået en anden dagpleje, så mit svar er slet ikke relevant. men alligevel føler jeg trang til at svare dig.

jeg synes faktisk dit valg er en smule egoistisk. hvis din mand går hjemme, så har han alle muligheder for at starte jeres guldklump stille og roligt op, mens du fokucere på din skole. at du insistere på at være med, synes jeg er unfair, både overfor din mand og jeres barn.

Anmeld

9. juli 2010

BabyStella!

nutche skriver:

håber ikke du bliver stødt over mit indlæg. og kan se at du har fået en anden dagpleje, så mit svar er slet ikke relevant. men alligevel føler jeg trang til at svare dig.

jeg synes faktisk dit valg er en smule egoistisk. hvis din mand går hjemme, så har han alle muligheder for at starte jeres guldklump stille og roligt op, mens du fokucere på din skole. at du insistere på at være med, synes jeg er unfair, både overfor din mand og jeres barn.

Han kan sagtens og ville meget gerne - det er bare mig som gerne ville være med til det!

Men løsningen er fundet - hun begynder en uge før, så VI BEGGE er med til det!

Anmeld

9. juli 2010

sarahb

BabyStella! skriver:

Hvad gør jeg lige? Jeg skal begynde i skole den dag min datter skal begynde i dagpleje. Vi har ikke mulighed for den der indkøringsperiode, da dagplejeren er på ferie lige op til Stella skal begynde.

Den bedre halvdel går hjemme lige nu, og kunne nok sagtens køre hende ind, men jeg vil oz være med til det. Jeg har da ikke lyst til bare at aflevere hende den første dag og så smutte bagefter.

Er det bare mig som er pyldret som min sagsbehandler sagde (blev sgu lidt sur på hende!)

Vi skal til møde med dagplejeren på torsdag - måske hun har et godt råd?

Jeg kan nemlig godt begynde i skole en måneds tid efter... Hvad havde I gjort?

vi kørte vores søn ind i en uge og så var han klar. og de første dage var et par timer, så der kunne du være med og så stadig nå nogle timer.

Anmeld

10. juli 2010

BabyStella!

sarahb skriver:

vi kørte vores søn ind i en uge og så var han klar. og de første dage var et par timer, så der kunne du være med og så stadig nå nogle timer.

Ja, vi var over og sige hej til vores nye dagplejemor i torsdags. Nøjj, hvor er hun sød!

Og vi aftale at den første dag, er vi der hos Stella et par timer, og de næste 2 dage er hun der alene til middag, og de resterende 2 dage ( af ugen) er hun der til om eftermiddagen.

Det hjalp og møde dagplejeren; Mette hedder hun. Stella var så glad for hende og de andre børn, at vi faktisk godt kunne ha´ ladt hende være alene i torsdag. Hun hyggede sig bare så godt med de andre Dejligt at se!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.