Spørgsmål ang. SOSU-hjælper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2010

line melias mor

nu har de andre svaret så det vil jeg undlade ville egentlig bare sige tillykke med uddannelsen. syntes det er en kanon uddannelse og håber du bliver rigtig glad for det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2010

Silvermist1

line melias mor skriver:

nu har de andre svaret så det vil jeg undlade ville egentlig bare sige tillykke med uddannelsen. syntes det er en kanon uddannelse og håber du bliver rigtig glad for det

Ej 1000 tak for dine søde ord, det varmer altså  Nu er jeg endnu mere spændt, er super glad for at have nappet stillingen. Kender du selv meget til sådan en uddannelsesstilling? Spørger af ren nysgerrighed, da jeg ikke 100% ved hvad der venter mig

Anmeld

6. juli 2010

line melias mor

jamen det var da så lidt. jeg ville sådan have ønsket jeg havde taget uddannelsen for nogle år tilbage.  6 af mine veninder har taget den og jeg kan bare sige dig det er noget der rykker hvis man gider det vel og mærke og er jeg sikker på du gør

min mor har også uddannelsen og hun elsker det arbejde næsten lige så højt som os. der er jo både aften dag og natte vagter. min mor har arbejdet dag vagter og det syntes hun helt klart var mest givende fordi man virkelig får et forhold til de beboere man kommer til. der er nogle der slet ikke har andre end sosu hjælperne der kommer hos dem og for dem er i guld værd. man knytter et bånd og føler virkelig at man gør en forskel og det må siges- for mig at være det største man kan udrette i livet.

min veninde har samme uddannelse og hun har tit arbejdet både juleaften og nytårsaften fordi hun virkelig havde knyttet sig sådan til de personer hun kom ved og vidste at de ikke ville få en jul som alle os andre med hele familien det syntes jeg bare var så stort af hende.

det eneste negative jeg kan finde er at det kan være hårdt. hårdt på den måde at du vil sikkert komme til at opleve mennesker i dit fag som ikke gider deres job eller tager det særlig seriøst og hvis man virkelig gerne vil det er der ikke noget værre end at se folk der er ligeglade omkring en.

er sikker på du bliver en super sosu hjælper og så må du lige oprette en tråd så jeg kan hører mere om hvordan det går

Anmeld

6. juli 2010

Silvermist1

line melias mor skriver:

jamen det var da så lidt. jeg ville sådan have ønsket jeg havde taget uddannelsen for nogle år tilbage.  6 af mine veninder har taget den og jeg kan bare sige dig det er noget der rykker hvis man gider det vel og mærke og er jeg sikker på du gør

min mor har også uddannelsen og hun elsker det arbejde næsten lige så højt som os. der er jo både aften dag og natte vagter. min mor har arbejdet dag vagter og det syntes hun helt klart var mest givende fordi man virkelig får et forhold til de beboere man kommer til. der er nogle der slet ikke har andre end sosu hjælperne der kommer hos dem og for dem er i guld værd. man knytter et bånd og føler virkelig at man gør en forskel og det må siges- for mig at være det største man kan udrette i livet.

min veninde har samme uddannelse og hun har tit arbejdet både juleaften og nytårsaften fordi hun virkelig havde knyttet sig sådan til de personer hun kom ved og vidste at de ikke ville få en jul som alle os andre med hele familien det syntes jeg bare var så stort af hende.

det eneste negative jeg kan finde er at det kan være hårdt. hårdt på den måde at du vil sikkert komme til at opleve mennesker i dit fag som ikke gider deres job eller tager det særlig seriøst og hvis man virkelig gerne vil det er der ikke noget værre end at se folk der er ligeglade omkring en.

er sikker på du bliver en super sosu hjælper og så må du lige oprette en tråd så jeg kan hører mere om hvordan det går

Tak for dit dejlige svar, jeg skal nok give en opdatering om nogle måneder  Det er så skønt at høre positive beretninger, tja især når jeg lige har læst så meget negativt i nyhederne. Det er jo kun få mennesker der ødelægger hele branchens ry, forhåbentlig da.

Jeg har så længe haft et ønske om at uddanne mig indenfor dette område, og sådan en uddannelsesstilling som løber over et år, er jo en super chance for at opnå min drøm. Jeg får en god løn under uddannelsesstillingen, og det er et must for os, så hverdagen kan hænge sammen økonomiskt i vores hjem med vores 2 små piger. Derfor føler jeg mig super heldig.

Jeg kan meget godt forestille mig at der bliver knyttet stærke bånd, følelsesmæssige bånd. Og det føler jeg 100% at jeg har overskud og plads til. Og jeg glæder mig til at yde mit. Min mor arbejder som fysioterapeut på et center for hjerneskadede (staves) og hun elsker også sit job og den nære kontakt med dem der bor der og de pårørende. Hun nævner netop de følelsesmæssige op- og neture hun oplever sammen med sine patienter (for det gør hun jo på sin måde) og hvor meget det glæder hende, når tingene går godt for dem.

Når året så er omme, så starter jeg på Social og Sundhedsskolen. Sikke meget spændende jeg har i vente

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.