Spørgsmål ang. SOSU-hjælper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.626 visninger
13 svar
0 synes godt om
5. juli 2010

Silvermist1

Hej allesammen,

Nu har jeg fornyligt fået en drømme-stilling (uddannelsesstilling) som SOSU-hjælper og er super super glad for det. Jeg starter i september.

Jeg kom i tanke om en ting, som vi ikke drøftede til min jobsamtale. Hvor vigtigt er det egentlig at have kørekort, når man er SOSU-hjælper. Det er vel ikke noget must eller hvad? Jeg har nemlig ikke kørekort og håber da ikke at det bliver et problem for min leder.

Andre SOSU´er som kan dele erfaringer med mig, uanset om I har kørekort eller ej.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2010

Silvermist1

Nu ved jeg dog ikke om jeg kun kommer til at arbejde på selve plejehjemmet eller om jeg skal køre ud til de ældre. Det er nyt for mig, så kender ikke så meget til branchen endnu. Derfor spørger jeg.

Anmeld

5. juli 2010

Mimic

er selv lige startet på uddanneksen her til april, og her i kolding er der  ikke krav om at man skal have kørekort, hvis man skal være udekørende, får man som regel en rute der kan cykles

held og lykke med det

Linda der starter i første praktik i dag

Anmeld

5. juli 2010

1977

Profilbillede for 1977

Du kan sagtens være i hjemmeplejen uden kørekort, men du kan ikke køre aftgenvagt - de er altid i bil Og på plejehjem skal du jo ikke bruge det.

Anmeld

5. juli 2010

Silvermist1

Linda skriver:

er selv lige startet på uddanneksen her til april, og her i kolding er der  ikke krav om at man skal have kørekort, hvis man skal være udekørende, får man som regel en rute der kan cykles

held og lykke med det

Linda der starter i første praktik i dag

1000 tak for dit svar og i lige måde, rigtig meget held og lykke med din uddannelse

Anmeld

5. juli 2010

Silvermist1

Jeanne skriver:

Du kan sagtens være i hjemmeplejen uden kørekort, men du kan ikke køre aftgenvagt - de er altid i bil Og på plejehjem skal du jo ikke bruge det.

1000 tak for dit svar

Anmeld

5. juli 2010

CamillaValby

Silvermist skriver:

Nu ved jeg dog ikke om jeg kun kommer til at arbejde på selve plejehjemmet eller om jeg skal køre ud til de ældre. Det er nyt for mig, så kender ikke så meget til branchen endnu. Derfor spørger jeg.

Jeg ville helt klart ringe og give besked til dem. Hvis du skal arbejde inde på selve plejehjemmet spiller det ingen rolle.

Selvom du måske skal kører om dagen, kan de have sat dig på en rute hvor man skal kører i bil.

De plejer nu at spørge hvis det er i hjemmeplejen du skal være i om man har kørerkort eller ej. Men det kan være det er glippet for dem.

Hvis du har spørgsmål spørger du bare. Er både uddannet og har arbejdet en del år med det.

Anmeld

5. juli 2010

Silvermist1

CamillaValby skriver:

Jeg ville helt klart ringe og give besked til dem. Hvis du skal arbejde inde på selve plejehjemmet spiller det ingen rolle.

Selvom du måske skal kører om dagen, kan de have sat dig på en rute hvor man skal kører i bil.

De plejer nu at spørge hvis det er i hjemmeplejen du skal være i om man har kørerkort eller ej. Men det kan være det er glippet for dem.

Hvis du har spørgsmål spørger du bare. Er både uddannet og har arbejdet en del år med det.

1000 tak for dit svar  Ja du har ret, jeg ringer til min leder i morgen.

Anmeld

5. juli 2010

Heidi Stærk

Jeg er lige blevet førdig med uddannelsen som Social & Sundhedsshjælper..
Og der er ikke krav om kørekort eller sådan noget, så længe man har en cykel hvis man skal være i ude gruppen.. og inde er der ikke behov for et kørekort.
Men held og lykke.

Anmeld

6. juli 2010

Silvermist1

1000 tak for alle svarene. Som en opdatering, så har jeg fået ringet til min leder og hun sagde også at det ikke ville blive noget problem, fordi at de cykler på deres ruter. Skønt, så behøver jeg ikke at bekymre mig mere om det... men er dog nødt til at skaffe mig en cykel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.