de der net til frugt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Kirle skriver:

Men øh hvis det er i net så er det vel ikke fornemmelsen af et helt stykke frugt eller... ?

jo, hun får stadig følelsen af at det har en størrelse osv og ikke bare er flydende som mos... hmm... måske jeg bare skal prøve mig lidt frem!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2010

<3

Caroline86 skriver:

jo, hun får stadig følelsen af at det har en størrelse osv og ikke bare er flydende som mos... hmm... måske jeg bare skal prøve mig lidt frem!

Åh på den måde men det kommer jo. Du skal også tænke på at hvis du giver hende noget som hun ikke umiddelbart kan sutte i sig så vil hun netop sutte hårdere (for det er hvad hun kender til) og er det at der kan ske uheld.

Så hvis du vil hun skal have hele stykker så er det nok en god ide med det net. Ellers er det jo fint at vente til de kan klare det og ikke bliver forskrækket over den anderledes måde at spise på.

Anmeld

5. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Kirle skriver:

Åh på den måde men det kommer jo. Du skal også tænke på at hvis du giver hende noget som hun ikke umiddelbart kan sutte i sig så vil hun netop sutte hårdere (for det er hvad hun kender til) og er det at der kan ske uheld.

Så hvis du vil hun skal have hele stykker så er det nok en god ide med det net. Ellers er det jo fint at vente til de kan klare det og ikke bliver forskrækket over den anderledes måde at spise på.

ja, det kan der være noget om... hmm! Synes det er en jungle at finde ud af hvad man må/ikke må, skal/ikke skal

Inderst inde ved jeg jo godt at jeg bare skal lytte til mit instinkt og tro på jeg ved hvad der er bedst for netop MIT barn - for hvem kender hende bedre end jeg gør!?

Men Når sp siger én ting, andre forældre noget andet og lægen noget tredje... så bliver jeg forvirret

Anmeld

5. juli 2010

<3

Caroline86 skriver:

ja, det kan der være noget om... hmm! Synes det er en jungle at finde ud af hvad man må/ikke må, skal/ikke skal

Inderst inde ved jeg jo godt at jeg bare skal lytte til mit instinkt og tro på jeg ved hvad der er bedst for netop MIT barn - for hvem kender hende bedre end jeg gør!?

Men Når sp siger én ting, andre forældre noget andet og lægen noget tredje... så bliver jeg forvirret

Tja vi har to primære regler herhjemme:

1. at det ALTID er den som er mest bekymret som har ret. Dvs. ligefra om man skal ringe til vagtlægen eller om man skal købe et net til frugt.(Nu har vi ikke haft det med frugtnet, men havde en lille slughals og der måtte vi tage den med ro!)

2. Spørg så mange som overhovedet muligt til råds men gør det som du føler er bedst i den pågældende situation. Så har du en masse forskellige valgmuligheder HVIS NU IKKE at den metode som du føler er rigtig rent faktisk er rigtig...

God fornøjelse! Det er ellers så sjovt at begynde med "rigtigt" mad

Anmeld

5. juli 2010

Monica

Her har begge mine drenge fået frugt i store stykker, så det ikke var lige til at sluge... Synes ikke at de får fornemmelsen hvis ikke de får det indimellem fingerne...

Synes det er unødvendigt...

Håber du finder en løsning

Monica

Anmeld

5. juli 2010

JonTri

Hmm kan kun se den er smart til isterninger og begyndende tænder... ellers synes jeg det er noget underligt noget... min egen fik bare frugt i hånden - nogen gange gik det i den gale hals - så blev det hostet op. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.