Hvad med?????????????????Updates

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

818 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. juli 2010

lion

Jeg tænkte på at der jo er nogen herinde der føler de ikk er updateret, grundet forskellige ting.

SÅ jeg tænkte på om vi ikke hver især lavet et indlæg om hvordan det går I vores små familier, så er det måske lettere at følge med, hvis man ikk lige har haft tid/energi til at være her.

Hvad synes I om det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2010

Dictes mor

Rigtig god ide, jeg er netop en af dem, som føler sig lidt tabt bag en vogn til tider grunder et meget voldsomt tilfælde af amme-hjerne

Anmeld

3. juli 2010

Barbamama

God ide. Herhjemme er Carla lige fyldt 1 år. Vi holdt fødselsdag for noget af familien sidste weekend og skal igen i morgen. Hun har lige fået to nye tænder og er lidt pylret i øjeblikket pga varmen så der bliver hverken spist eller sovet. Jeg glæder mig til vi skal have ferie fra uge 28 og så håber jeg ikke det skal være over de 30grader hele tiden for så får Carla og jeg et føl. He he.... Vi må finde noget vand! Ellers sker der sgu ikke det store i vores liv. Knus til alle

Anmeld

4. juli 2010

Ranarupta

Jeps, det er en god idé, Helene.

Herhjemme går det godt.

Albert er nu 7,5 uge gammel og vi kan mærke, at han klart er vågnet mere op. Det skete lidt efter terminsdagen (han er jo født 5 uger for tidligt), hvilket SP, sygeplejersker og læger har fortalt os var at forvente. Det er rigtigt fedt, at han ikke sover 23 timer i døgnet mere

Mellem 1. og 2. Sp-besøg tog Albert 140 gr. på og voksede 1 cm. Det var på 13 dage og desværre i den lave ende af, hvad han skulle.
Mellem 2. og 3. besøg havde han taget præcis det samme på og vokset 1 cm. igen. Men denne gang på en uge Så det går fremad.
Så nu vejer han 4 kg og er 52,5 cm. lang.

På onsdag skal jeg så i mødregruppe for første gang - og jeg er superspændt. Jeg har en klar forventning om, at jeg får skabt et venskab eller to, samt en omgangskreds med børn i Alberts alder. (Jeg er godt klar over, at nogle er uheldige med deres mødregruppe, men det satser jeg på ikke sker her &nbsp

Som de fleste andre (nybagte) mødre er jeg konstant træt og har ikke noget særligt overskud... Men vi overlever selvfølgelig allesammen herhjemme. Dog er jeg lidt i tvivl om vores hund, da han ligner en, der er på nippet til at smelte...

På torsdag-mandag tager vi et smut til Vejers, hvor vi skal være i Nicolais families gaaamle sommerhus fra 1930. Dér skal vi være sammen med mine svigerforældre. Det plejer at være rigtigt hyggeligt.
(Og mon ikke, at vi også kommer et par timer forbi Blåvand)

Jeg håber, at I alle har det godt!
Knus! 

Anmeld

4. juli 2010

mama09

lion skriver:

Jeg tænkte på at der jo er nogen herinde der føler de ikk er updateret, grundet forskellige ting.

SÅ jeg tænkte på om vi ikke hver især lavet et indlæg om hvordan det går I vores små familier, så er det måske lettere at følge med, hvis man ikk lige har haft tid/energi til at være her.

Hvad synes I om det?

super - for jeg falder nogen gange fra et par dage, og der sker jo meget herinde hele tiden 

Anmeld

4. juli 2010

TbCp

Herhjemme tæller vi ned til sommerferien.... 1uge og 5 dage endnu... og det er så også Livas sidste dag i dagpleje, det er bare så trist altså

2. august starter hun i børnehave og jeg har det rigtig svært med det.

Hun har det ikke super godt for tiden.... sover rigtig dårligt igen og er meget vred.... det skyldes nogle forskellige ting herhjemme som skal på plads.... vi håber at ferien giver lidt ro.

Vi skal til Blåvand i sommerhus i den første uge af vores ferie... det bliver skønt.

Ellers sker her ikke det store.

Anmeld

4. juli 2010

Ida.

Oh dear god - hvor skal jeg starte

Altså vi er jo nogle af dem, der har en milliard ting omkring ørerne i øjeblikket. Mine dage er de sidste to uger gået med at lave bryllupskage til en tidligere studieveninde - den kunne jeg langt om længe melde færdigt arbejde på igår! DEJLIGT!

Dernæst startede Lina jo i vuggestue d. 1. juni og har sammen med Annika sidste dag i samme vuggestue d. 15. juli - der starter børnenes ferie nemlig. D. 9. august har de begge plads i hhv vuggestue og børnehave i Kokholm Børnehave, som er en integreret inst. beliggende i Viborg, hvor vi flytter til - hvornår er stadig ikke helt sikkert, men det bliver mellem d. 3. og 14. august - helst så tidligt som muligt! Pelle startede på nyt job i torsdags og er selvsagt bombet, når han kommer hjem - hvilket han gør noget senere end sædvanligt, da han har 55 min kørsel hver vej...men i det lange løb giver det selvfølgelig mening, da hans nye job er lige uden for Viborg ca. 8 km fra vores nye lejlighed (som i øvrigt kan ses fra vuggestuens legeplads!)

Vi besøgte børnenes nye inst. i onsdags, hvilket var et MEGET succesfyldt besøg - ungerne var helt klar på at lege og Annika virker meget meget børnehaveklar - hvilket hun slet ikke gjorde for bare tre uger siden, hun har rykket sig milevidt på meget kort tid - det er SÅ dejligt at se. Har netop haft samtale med vuggeren om hende, og hun høster ros i lange baner; hun er en harmonisk pige med en sund nysgerrighed, hun er 110% med på alle områder; fin- og grovmotorisk, sprogligt, forståelsesmæssigt og socialt, hun er en populær pige, der indgår i leg med de jævnaldrende børn og viser stor omsorg for de små  så jeg var SÅ stolt da jeg fra samtalen - den var bare gennempositiv...

Lina trives! Lige i de her dage er hun godt nok syg - som i meget sløj med feber og gråd håber snart det går over

D. 6. september starter mine studier igen - jeg glæder mig til, at vi er kommet på plads det nye sted, børnene er kørt ind i inst. Pelle faldet til på det nye job og jeg selv er igang med studierne igen...jeg har et år tilbage, så skulle jeg gerne være cand.it. i IT, kommunikation og organisation...

Anmeld

4. juli 2010

grinbidderen

hej med jer kvinder..

her hjemme går det stille og roligt jeg kan ikke klare varmen så jeg er tit ved at besvime og får mange smerter i kroppen og kan ik få mad ned.. men den sidste uges tid der har en veninde og jeg ligget over i hendes forælderes have hvor er der swimming pool så når det har været for varmt hoppede vi i og badet valdemar har det rigtig nok igen efter den der tur på sygehuset men er MEGET far glad i øjeblikket hvis vi begge er ved ham s¨å er det kun hans far der dur men hvis jeg er alene med ham er der intet.. men far hænger han på hele tiden sådan har det snart været en månedes tid og nu syntes vi begge altså lasse og jeg det er ved at være for meget for det sået jo mig meget ved at valde ik vil være hos mig han slår og bider mig hvis jeg kommer tæt på ham han sparker mig hvis jeg tager ham fra sin far hvis han lige ska gå med hunden el ligne.. det er såå hårdt.. dejligt i starten men  ikke mere.. han er rigtig glad for at være startet op i vuggestue som han gjorde d.1 juni det er en skov vuggestue/børnehave så de er jo ude hele dagen så han er bare mø'g beskidt når vi henter ham men han leger såå godt der nede men han er begyndt at slå nogen af børnehave børene så vi ved ik lige hvad der går galt i øjeblikket.. modtager gerne råd??

ellers går det godt venter på manden får ferie her i uge 30-31  hvor vi ska forskellige steder hen men ik på ferie som vi ellers gerne ville.  hvis der er nogen her inde der har ferie samme tid og evt ville have overnattne gæster el bae besøg af os så sig gerne til.. knus gitte valde lasse og dyrne..

Anmeld

4. juli 2010

otlitrom

Rigtig god idé med updates!

Herhjemme er status at jeg bor sammen med en bjørn på deltid. Ment på den måde at han delvist brøler, delvist er "almindelig".. Og det er meget forvirrende Nogle gange kan jeg sige noget sjovt og han eksploderer i vrede, og 5 minutter bagefter kan han sidde og grine af noget, der ikke var ment i spøg Jeg håber altså snart han køler af, ellers vipper jeg ham personligt en tur i fjorden!

Vi har været i sommerhus med et vennepar her i weekenden, og jeg er blevet dejlig brun og har slappet af. Vennerne kommenterede dog også på bjørnens humørsvingninger, så det er altså ikke bare mig!

Vi havde en dejlig tur. Var på stranden, fik spist jordbær, drukket rødvin, spillet guitar og sunget. O igår aftes, da tordenvejret buldrede lige udenfor (og jeg blev liiidt bange) sad vi i stearinlysenes skær og spillede yatzy.. Lidt hyggeligt!

I morgen starter jeg på arbejde, noget der ligner fuld tid, så jeg prøver at samle energi..

Eneste negativer er at jeg har PIS*E ondt i min arm/skulder, og overvejer at amputere den.. Eller måske blot en tur til lægen? Av!

Håber alle har haft en dejlig weekend!!

Anmeld

5. juli 2010

JustAnotherName

Herhjemme går den lidt på sangen :
"Når min far kommer hjem, så er min mor lige gået....."
Vi arbejder rigtig meget på skift af hinanden for tiden, Kenneth og jeg.
Men det gode ved dét er jo så, at der altid er én af os, som har fri og er hos børnene. Det er den frihed det giver mig, at have et afløser-job - at jeg selv kan vælge til og fra af de vagter, som jeg får tilbudt, så det altid kan passes ind med Kenneths job og vores familie-liv

Pr. 1 september er jeg optaget på studie til sosu-hjælper.

Begge pigerne trives godt.
Men døjer selvfølgelig, ligesom alle andre, en smule med varmen...

Celina har fået kind tænder. Det var dém, som næsten var ved at "tage livet af hende". Men nu er to af de fire "takker" på hjørnetænderne kommet ud. Hun er stadig lidt plaget af det, men ikke så meget som tidligere.
Hun har været så plaget af det, at det har påvirket søvnen og spise, hun har været ked af det og pillet rundt i sin mund med fingrene, haft rød numse og feber, osv... Det er bare ikke sjovt!

Celina er hverken blevet bidt eller kradset henne i vuggestuen siden ....det er vel omtrent 4 ugers tid efterhånden   

Til gengæld har Bianca så bidt et barn i torsdags .....og fredag bed samme barn så Bianca i armen (så står den vist 1-1) 
Jeg er bare ked af at høre, at Bianca nu også har bidt et andet barn.
Hun har ellers ALDRIG før gjort den slags (højst puffet andre væk fra sig), og hun VED godt, at sådan noget gør man bare ikke!!! .....men jeg tror at det "smitter".
Hun bed min i tøjet (hvilket jo ikke gør ondt), og jeg skældte hende selvfølgelig ud, fordi man ALDRIG med sætte tænderne i hverken tøjet eller huden! Hun græd og viste tydeligtvis godt, at det var helt forkert.
Lidt senere, i sjov og mens hun grinte, lænte hun sig henover mig og havde munden mod min arm - hun bed ikke, men jeg trak alligevel lidt forskrækket armen til mig, fordi jeg lige kort frygtede, at hun ville sætte tænderne i ....ØV!! Jeg fortalte hende også, at jeg blev forskrækket, når hun havde munden mod min arm, fordi man jo ikke må bide, og man godt kan blive lidt forskrækket...

Men forhåbentlgt var det også kun et enkeltstående tilfælde!!!! Både at hun bed en anden, og at hun selv blev bidt!
Men Bianca kan, modsat Celina, jo godt "sladre", og hun gav mig faktisk et navn på, hvem der havde gjort det. Ikke at jeg kan bruge det til ret meget. Men så ved jeg da det, og kan måske vide, om det er samme barn der gør det, hvis det er noget, som gentager sig - hvilket jeg IKKE håber!

Om knap tre uger har jeg fødselsdag. Så skal vi have familie-besøg.

Vi har ferie i uge 29.
Og den 26 Juli tager vi i Tivoli Friheden for at se Pjerrot, og også høre "Sigurd" give børne-koncert   Vi skal nok også en tur i Givskud Zoo eller Ree-Park eller lignende sted, hvor vi kan komme ud og se på en masse forskellige sjove dyr.

I uge 32 skal pigerne på 4 dages ferie hos mormor.

Og i uge 33 skal Kenneth, pigerne og jeg en uge i sommerhus i Grønhøj (nær Løkken)

Så det er sådan lidt sådan, som det ser ud herhjemme hos os lige nu, og i den kommende tid 

OG !
Nu er der kun 6 dage til NS-træf. DET glæder jeg mig altså også bare til!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.