hvad har du altid i køkkenskabene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.279 visninger
14 svar
0 synes godt om
2. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

ja, her midt i vores flytning skal vores kæmpe køkken jo også pakkes ned... Jeg har lige ryddet op og smidt en hel masse ud..ting som var blevet for gamle bagerst i skabene men som alligevel vil købe nyt af når vi flytter fordi "det skal jeg jo have" tror der stod 5 forskellige slags mel bl.a.... hæhæ!

Hvad har du altid i køkkenskabene? Både det du bruger ofte og ikke bruger...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

oo

æh hm....en del!

mel, sukker, flormelis, frugtfarve, lasagneplader, soja, maizena jævner, strøbrød (hvad er nu det rigtige danske ord for det?!), vanillestænger, en masse krydderier, bagepulver, vanillesukker, natron, spaghetti, jasminris, harrissa...æhm...så kan jeg ikke komme i tanker om mere - men der er helt sikkert meget mere, for jeg har et helt skab fyldt med krydderier og en hel skuffe fuld af jukserier

Anmeld

2. juli 2010

Moderator

Tjuhl skriver:

æh hm....en del!

mel, sukker, flormelis, frugtfarve, lasagneplader, soja, maizena jævner, strøbrød (hvad er nu det rigtige danske ord for det?!), vanillestænger, en masse krydderier, bagepulver, vanillesukker, natron, spaghetti, jasminris, harrissa...æhm...så kan jeg ikke komme i tanker om mere - men der er helt sikkert meget mere, for jeg har et helt skab fyldt med krydderier og en hel skuffe fuld af jukserier

(rasp )

lyder som mit skab...

Anmeld

2. juli 2010

oo

Caroline86 skriver:

(rasp )

lyder som mit skab...

jaaaa rasp!

det er faktisk lidt utroligt hvad man mere eller mindre altid har! da jeg flyttede sammen med Søren smed vi bare hele køkkenet ud og startede forfra nede i netto og det var et HELVEDE at slæbe alle de ting med hjem man bare HAR

Anmeld

2. juli 2010

Moderator

Tjuhl skriver:

jaaaa rasp!

det er faktisk lidt utroligt hvad man mere eller mindre altid har! da jeg flyttede sammen med Søren smed vi bare hele køkkenet ud og startede forfra nede i netto og det var et HELVEDE at slæbe alle de ting med hjem man bare HAR

ja, det er ret vildt! Og når man bager meget (hvilket jeg gør) kommer der bare ENDNU flere standard ting derind

Hvorfor kalder du det strøbrød? Troede jeg var den eneste herinde der kaldte det sådan (sveske bedsteforældre)

Anmeld

2. juli 2010

otlitrom

Tomater på dåse, af alle mulige slags. Bønner på dåse (det yder som om vi lever af dåsemad ) fuldkornspasta, rørsukker, bagepulver, rosiner, kakao, ris, lasagneplader, krydderiblandinger, hjemmelavet syltetøj, boullionterninger, rasp, kokosmel, olie, tebreve af alverdens slags, og pulverkaffe.... Havregryn for dælen!! Ellers er manden sur!

Og sikkert meget mere! Men ALTID tomater og bønner! Så kan man hurtigt trylle et hurtigt måltid!

Anmeld

2. juli 2010

oo

Caroline86 skriver:

ja, det er ret vildt! Og når man bager meget (hvilket jeg gør) kommer der bare ENDNU flere standard ting derind

Hvorfor kalder du det strøbrød? Troede jeg var den eneste herinde der kaldte det sådan (sveske bedsteforældre)

jeg tror nok vi engang købte en pakke hvor det stod på svensk på og så hang det bare ved. jeg siger aldrig rasp mere faktisk..hmmm!! så letpåvirkelig er jeg

Anmeld

2. juli 2010

otlitrom

Caroline86 skriver:

(rasp )

lyder som mit skab...

Jeg troede det var ymerdrys

Anmeld

2. juli 2010

Moderator

kitty skriver:

Jeg troede det var ymerdrys

Ja, det kunne det self. også have været, hvis man ikke ved det

Anmeld

2. juli 2010

otlitrom

Caroline86 skriver:

Ja, det kunne det self. også have været, hvis man ikke ved det

Ja, vi kalder det for rugbrødsdrys, og så er strøbrød pludselig ikke så langt derfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.