Mornay Sauce ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2010

oo

Tine2104 skriver:

Jeg har nemlig også den opfattelse, at skimmeloste er NO-GO, eksempelvis gorgonzola, men den anden dag læste jeg (herinde), at så længe den er pasteuriseret, så er det ikke et problem ?!

Der er da ikke noget at sige til, at man bliver lidt forvirret

Har også hørt at kanel skulle være skidt?

ahææææm! ahva? kanel? den skal lige opklares, for jeg skal have kanelsukker i aften (på min risengrød - det er lige vejr til det jo )!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

XXSS

Tine2104 skriver:

Jeg har nemlig også den opfattelse, at skimmeloste er NO-GO, eksempelvis gorgonzola, men den anden dag læste jeg (herinde), at så længe den er pasteuriseret, så er det ikke et problem ?!

Der er da ikke noget at sige til, at man bliver lidt forvirret

Har også hørt at kanel skulle være skidt?

Nej skrup forvirret bliver man  Men gorgonzola især har jeg altid fået af vide at man ikke måtte spise.

Kanelen kan øge halsbrand - jeg tror ikke at det er farligt at spise  Jeg har fået det på risengrød en gang  under graviditeten. Havde nu hellere ikke halsbrand.

Prøv at læse det her fra et tidligere indlæg herinde

Anmeld

2. juli 2010

XXSS

Tjuhl skriver:

ahææææm! ahva? kanel? den skal lige opklares, for jeg skal have kanelsukker i aften (på min risengrød - det er lige vejr til det jo )!!

https://www.baby.dk/Information/AgonyColumn/AgonyCo lumnViewAnswer.aspx?AgonyColumnID=528

Nope en skrøne

Anmeld

2. juli 2010

XXSS

Tine2104 skriver:

Hej Piger

Er simpelthen rundt på gulvet med hvad man må og ikke må spise når det kommer til oste

Jeg ved, at oste som ikke er pasteuriserede er No Go, men at de fleste danske oste er pasteuriserede og derfor "lovlige" , ikke ?

Men hvad nu med Mornay Sauce, som bl.a. indeholder cheddar?

Hjælp, har lyst til lasagne i aften, nemlig

Glemte lige linket værsgo

https://www.baby.dk/Information/AgonyColumn/AgonyCo lumnViewAnswer.aspx?AgonyColumnID=528

Anmeld

2. juli 2010

TineA

Tjuhl skriver:

Altså , jeg gav den gas med kanelsukker på risengrøden i lørdags og den smagte himmelsk, selvom det ikke helt matcher vejret

Anmeld

2. juli 2010

XXSS

Tine2104 skriver:

Den er rigtig god den liste,

har selv tjekket den 1000-vis af gange

Altså jeg har som sådan taget højde for gorgonzola og rå laks (hvis vi har fået sushi) Der er jeg lige sprunget over ellers har jeg spist lige så varieret som jeg plejer

Anmeld

2. juli 2010

TineA

Tanja78 skriver:

Nej skrup forvirret bliver man  Men gorgonzola især har jeg altid fået af vide at man ikke måtte spise.

Kanelen kan øge halsbrand - jeg tror ikke at det er farligt at spise  Jeg har fået det på risengrød en gang  under graviditeten. Havde nu hellere ikke halsbrand.

Prøv at læse det her fra et tidligere indlæg herinde

Jeg læste det i et Alt for Damerne eller Femina eller hvad det nu var, på Gentofte Hospital, da jeg var derude til scanning - at kanel kan stimulere livmoderen negativt .. Hmmm...

Anmeld

2. juli 2010

XXSS

Tine2104 skriver:

Jeg læste det i et Alt for Damerne eller Femina eller hvad det nu var, på Gentofte Hospital, da jeg var derude til scanning - at kanel kan stimulere livmoderen negativt .. Hmmm...

hehe tja der kan man bare se... der er sku da en grund til at man er helt rundt på gulvet... Det kan jo også godt være, at det kan blive et problem hvis man propper det i hovedet - men hvor mange gør det?  jeg fik heldigvis ikke noget symptomer på noget som heslt af den en eller de to gange

Anmeld

3. juli 2010

Plysbjørnen

Tine2104 skriver:

Hej Piger

Er simpelthen rundt på gulvet med hvad man må og ikke må spise når det kommer til oste

Jeg ved, at oste som ikke er pasteuriserede er No Go, men at de fleste danske oste er pasteuriserede og derfor "lovlige" , ikke ?

Men hvad nu med Mornay Sauce, som bl.a. indeholder cheddar?

Hjælp, har lyst til lasagne i aften, nemlig

Altså ved en lasagne bliver Mornay Saucen jo bagt ved 200 grader ca... Så skulle der være dumme bakterier i den så er de nok døde...

Betina - som spiste masser af Lasagne under begge graviditeter...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.