Mornay Sauce ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.041 visninger
25 svar
0 synes godt om
2. juli 2010

TineA

Hej Piger

Er simpelthen rundt på gulvet med hvad man må og ikke må spise når det kommer til oste

Jeg ved, at oste som ikke er pasteuriserede er No Go, men at de fleste danske oste er pasteuriserede og derfor "lovlige" , ikke ?

Men hvad nu med Mornay Sauce, som bl.a. indeholder cheddar?

Hjælp, har lyst til lasagne i aften, nemlig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

Sisley

Står det ikke på saucen om den er fremstillet af past. produkter? Hvis den varmes til mindst 130 grader er den dermed past.

Du kan nærmest spise alt du kan finde i danske supermarkeder.

Anmeld

2. juli 2010

roenlund

hvis man ikke må det er jeg da lidt på r*ven, det har jeg spist  mange gange...

Hvor kan jeg læse hvad jeg må og ikke må spise??? Jeg har bare spist alm og så prøvet at gøre det lidt mere sundt...

Anmeld

2. juli 2010

TineA

roenlund skriver:

hvis man ikke må det er jeg da lidt på r*ven, det har jeg spist  mange gange...

Hvor kan jeg læse hvad jeg må og ikke må spise??? Jeg har bare spist alm og så prøvet at gøre det lidt mere sundt...

På nettet finder du en masse oplysninger

Det er en god idé lige at tjekke op på nogle ting, for der er også nogle helt konkrete ting, som man skal holde sig fra

Anmeld

2. juli 2010

XXSS

Du må gerne spise mornay - da det ikke er ren ostesovs. Jeg har lavet noget med mornay mange gange i graviditeten. Du må helst ikke spise brieoste, gorgonzola m.m. Jeg har fået lidt hist og pist, men ikke mega mængder..

Anmeld

2. juli 2010

TineA

Sisley skriver:

Står det ikke på saucen om den er fremstillet af past. produkter? Hvis den varmes til mindst 130 grader er den dermed past.

Du kan nærmest spise alt du kan finde i danske supermarkeder.

Næeh, der står godt nok, at den er varmebehandlet for at kunne kunne opbevares på køl, så det betyder vel pasteurisering ?

Anmeld

2. juli 2010

oo

så vidt jeg er orienteret er det bløde oste og "mug"oste man skal passe på med. jeg har selv spist mornaysauce flere gange men holder mig helt fra danablue - SUK!

Anmeld

2. juli 2010

XXSS

2. juli 2010

TineA

Tanja78 skriver:

Du må gerne spise mornay - da det ikke er ren ostesovs. Jeg har lavet noget med mornay mange gange i graviditeten. Du må helst ikke spise brieoste, gorgonzola m.m. Jeg har fået lidt hist og pist, men ikke mega mængder..

Jeg har nemlig også den opfattelse, at skimmeloste er NO-GO, eksempelvis gorgonzola, men den anden dag læste jeg (herinde), at så længe den er pasteuriseret, så er det ikke et problem ?!

Der er da ikke noget at sige til, at man bliver lidt forvirret

Har også hørt at kanel skulle være skidt?

Anmeld

2. juli 2010

TineA

Tanja78 skriver:

http://mamanet.dk/gravid/livsstil/hvad-skal-du-undgaa-spise

liste over det der er værd at vide

Den er rigtig god den liste,

har selv tjekket den 1000-vis af gange

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.