sådan noget F***ing lort!!!! (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juli 2010

Maria-s

Hvor er det bare tragisk..... Men tror desværre at politikkere i dag uanset farve alle er sådan?.. De har jo selv penge nok, så deres sker jo på privathospitaler, privat børnehaver og privat skoler når de bliver ældere. og det har overhovedet ikke noget at gøre med forringelser i det offentlige eller at vi burde forbedre i stedet for at skære ned... ELLER??!!

Undskyld min generalisering og det sure opstød, men jeg forsår din frustrering og din mor's ikke mindst. Det må være forfærdeligt at være leder og så ikke kunne gøre noget, men bare stå som sorteper...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mumto3 skriver:

angående Riget og din mors mening om at det er en fødemaskine, så kan jeg (desværre!!!) supplere med at jeg kender en som tidligere var ledende chef-jordemoder på Riget og hun sagde sit job op i protest mod den behandling de blev tvunget til at give de fødende. Det skrækkelige er jo, at mange med en hård fødsel tror at det er DEM og DERES fødsel der var hård/svær, men at fagfolk ved at hvis de samme kvinder var givet nogle andre fødselsvilkår, ja så var det hele gået meget bedre unden komplikationer og indgreb. (ikke hver gang selvfølelig, men nogle kvinder kunne spares for en hård fødsel)

Det er mange år siden hun sagde op (over 10 år) og tingene er jo kun blevet værre derinde.

Øv bøv!!!

det er ganske forfærdeligt..

Og når man kigger på tallene for aks, komplicerede fødsler, tilfredshed osv scorer Gentofte MEGA gode karakterer i forhold til de andre hospitaler i regionen... Men de er små, har ikke ligeså mange fødsler som Riget (og det er jo netop derfor der er tid til patienterne) og er altid blevet nedprioriteret.. Eks. Gentofte bad om penge til en ny scanner (!!!) men fik et nej... kort tid efter fik en afdeling på Riget bevilgiet fladskærme på alle stuerne

Anmeld

2. juli 2010

Moderator

Maria-s skriver:

Hvor er det bare tragisk..... Men tror desværre at politikkere i dag uanset farve alle er sådan?.. De har jo selv penge nok, så deres sker jo på privathospitaler, privat børnehaver og privat skoler når de bliver ældere. og det har overhovedet ikke noget at gøre med forringelser i det offentlige eller at vi burde forbedre i stedet for at skære ned... ELLER??!!

Undskyld min generalisering og det sure opstød, men jeg forsår din frustrering og din mor's ikke mindst. Det må være forfærdeligt at være leder og så ikke kunne gøre noget, men bare stå som sorteper...

så sandt så sandt.. og hvis man skal tage den endnu længere ud, kan man jo overveje om det er i orden at det er MÆND som afgør hvordan vi kvinder skal føde? Sidst jeg tjekkede gik der LANGT flere penge til hjertekar sygdomme (mande sygdom) end til ob/gyn

Anmeld

2. juli 2010

XXSS

Caroline86 skriver:

Z, er det ikke en kirurgisk afdeling? Så arbejder du måske sammen med min far - Hans Christian?

Det er, til at starte med, fødeafdelingen, jo, men ved at de desværre også har planer for andre afdelinger... bl.a. de dagkirurgiske som hører sammen med Herlev

Synes det er noget LORT for at sige det pænt... Jeg står på begge sider af hegnet. Begge mine forældre og min søs er læger (min søster mangler ét år) og jeg har selv været patient i rigtig mange år... Og jeg har da på første hånd været vidne til hvad der sker når rokerer rundt på den måde

De har taget 4 puslespil og blandet brikkerne sammen. De kan godt få dem presset til at passe sammen, men billedet bliver aldrig pænt!

Jow z er ortopædkirurgisk afdeling. Jeg er på hofte og knæ. Hvor er din far henne?

Nej det er ret skræmmende og det bliver da også kun dårligere for patienterne.. Ingen tvivl.. Men selvfølgelig også for medarbejderne som simpelthen også skal løbe dobbelt så stærkt og bliver rykket rundt som brikker...

Dårlig taktik de har lagt!!!

Anmeld

2. juli 2010

Moderator

Tanja78 skriver:

Jow z er ortopædkirurgisk afdeling. Jeg er på hofte og knæ. Hvor er din far henne?

Nej det er ret skræmmende og det bliver da også kun dårligere for patienterne.. Ingen tvivl.. Men selvfølgelig også for medarbejderne som simpelthen også skal løbe dobbelt så stærkt og bliver rykket rundt som brikker...

Dårlig taktik de har lagt!!!

hmm..ved bare det er kirurgi tror nok det er mave-tarm!?

Anmeld

2. juli 2010

XXSS

Caroline86 skriver:

hmm..ved bare det er kirurgi tror nok det er mave-tarm!?

Ok så hører det også under z, bare lidt længere henne af gangen

Anmeld

2. juli 2010

Moderator

Tanja78 skriver:

Ok så hører det også under z, bare lidt længere henne af gangen

ja, jeg mente det nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.