sådan noget F***ing lort!!!! (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.182 visninger
16 svar
0 synes godt om
2. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg er så edderspændt rasende!!

Har lige talt med min mor som (som nogle af Jer ved) er ledende overlæge på Gentofte og primær årsag til at tingene fungerer så godt derude og at den gode stemning stadig er til stede på trods af al den modgang de møder konstant!!! Hun, og alle de andre ansatte, har kæmpet en brag kamp mon lukninger, nedskæringer osv og er endt med en ret god løsning. De SKAL lukkes, men er blevet lovet at de kan rykke sammen til Riget som samlet afdeling, når det nye mor/barn hus er færdigt. De er kede af at skulle lukke (pga. for få fødsler - det er jo en lille afdeling), men har egentlig vænnet sig til tanken om at de så "bare" kører deres afdeling videre et andet sted. Det er planen de skal flytte om 5-6 år!

Min mor er rigtig ked af at skulle på riget da hun mener det er en fødselsmaskine hvor der ikke er tid til den omsorg for patienterne som HUN gerne vil yde... Men som sagt har hun affundet sig med det velvidende at hun stadig beholder sit personale!

I morges bliver hun ringet op: Gentofte lukker pr. 1/1 2011, 1/3 af personalet bliver fyret og resten bliver fordelt på 4 forskellige hospitaler (Hillerød, Herlev, Riget og Hvidovre)...

Jeg er SÅÅÅ sur! Hvad fanden bilder de sig ind at smide den allerede underskrevne aftale i skraldespanden på den måde??? Min mor er dybt ulykkelig, ledelsen er PAF og aner ikke hvad de skal stille op og hvad værre er: Det er POLITIKERNE der skal bestemme hvem der bliver fyret og hvem der skal rykkes til hvilket hospital!? De tager SLET ikke hensyn til hvad personalet eller hospitalerne vil!!!

De gravide som skal føde på Gentofte i det nye år får intet at vide om lukningen før TIDLIGST sept. hvor det bliver afgjort hvem der skal rykkes hvorhen!!!

Der er ansættelsesstop i hele regionen (faktisk på hele sjælland) så de kan ikke bare søge nye jobs... De er nødt til at finde sig i de steder de bliver rykket hen, hvis de vil have et job

Jeg ville sådan ønske jeg kunne gøre noget... Et eller andet! Underskriftindsamlingen hjalp dem til nogle ekstra år, men jeg tror ikke de står til at redde, desværre!

Jeg forestiller mig mere noget i retning af at privatisere afdelingen, men hvordan? hvem skal betale? Og vil gravide betale?

Nå, jeg skulle bare lige have det ud! Beklager det blev så langt..

Knus en helt knust Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2010

ChatH

Caroline86 skriver:

Har lige talt med min mor som (som nogle af Jer ved) er ledende overlæge på Gentofte og primær årsag til at tingene fungerer så godt derude og at den gode stemning stadig er til stede på trods af al den modgang de møder konstant!!! Hun, og alle de andre ansatte, har kæmpet en brag kamp mon lukninger, nedskæringer osv og er endt med en ret god løsning. De SKAL lukkes, men er blevet lovet at de kan rykke sammen til Riget som samlet afdeling, når det nye mor/barn hus er færdigt. De er kede af at skulle lukke (pga. for få fødsler - det er jo en lille afdeling), men har egentlig vænnet sig til tanken om at de så "bare" kører deres afdeling videre et andet sted. Det er planen de skal flytte om 5-6 år!

Min mor er rigtig ked af at skulle på riget da hun mener det er en fødselsmaskine hvor der ikke er tid til den omsorg for patienterne som HUN gerne vil yde... Men som sagt har hun affundet sig med det velvidende at hun stadig beholder sit personale!

I morges bliver hun ringet op: Gentofte lukker pr. 1/1 2011, 1/3 af personalet bliver fyret og resten bliver fordelt på 4 forskellige hospitaler (Hillerød, Herlev, Riget og Hvidovre)...

Jeg er SÅÅÅ sur! Hvad fanden bilder de sig ind at smide den allerede underskrevne aftale i skraldespanden på den måde??? Min mor er dybt ulykkelig, ledelsen er PAF og aner ikke hvad de skal stille op og hvad værre er: Det er POLITIKERNE der skal bestemme hvem der bliver fyret og hvem der skal rykkes til hvilket hospital!? De tager SLET ikke hensyn til hvad personalet eller hospitalerne vil!!!

De gravide som skal føde på Gentofte i det nye år får intet at vide om lukningen før TIDLIGST sept. hvor det bliver afgjort hvem der skal rykkes hvorhen!!!

Der er ansættelsesstop i hele regionen (faktisk på hele sjælland) så de kan ikke bare søge nye jobs... De er nødt til at finde sig i de steder de bliver rykket hen, hvis de vil have et job

Jeg ville sådan ønske jeg kunne gøre noget... Et eller andet! Underskriftindsamlingen hjalp dem til nogle ekstra år, men jeg tror ikke de står til at redde, desværre!

Jeg forestiller mig mere noget i retning af at privatisere afdelingen, men hvordan? hvem skal betale? Og vil gravide betale?

GUD HVOR ER DET LATTERLIGT!

fatter slet ikke de politikere vi har. de er simpelthen for snot dumme! bliver så gal de tænker satme ikke på at det er mennekser det går ud over... kan godt forstå dig og også din mor. men tror sku heller ikke der er noget at gøre når regeringen har besluttet noget så er det sådan til trods for at tilstandene blive værre og værre!

Anmeld

2. juli 2010

VIPpigen

Heh.... Og det er så det PLADDER de politiker ikke lige fortæller når man skal stemme. Syntes det er en skændsel at de river en aftale over som allerede er accepteret. Forstår godt din mor er knust, og du er rasende, jeg ville have det på samme måde. De tænker ikke på os mennesker som personer der ikke vil "kastes rundt", vi er vel bare tøjdyr som kan klare at systemet ikke rigtig fungere. Syntes de skulle tage sig sammen, og finde en løsning som VIRKER effektivt, og ikke skal laves om hele tiden. De har ikke styr på hvad de gør mod ældre, sygdomsramte, og for den sags skyld gravide. De finder små lappeløsninger, men skulle finde en fremtidsløsning.

Held og lykke til alle dem på Gentofte.

Anmeld

2. juli 2010

Smølf

Jeg kan så levende sætte mig ind i det du skriver! Nu er jeg selv ansat i sundhedsvæsenet, og jeg er SÅ træt af at se forringelser og besparelser hele tiden!

Men jeg synes ikke at privatisering skal være en del af løsningen. Det synes jeg bare bidrager til udhulingen af sundhedsvæsenet.

Så ville jeg såmænd hellere betale lidt mere i skat, hvis det kunne betyde, at vi fik et ordentligt sundhedsvæsen med tid, ekspertise og plads til patienterne!

KH Neta -doktor på Køge sygehus

Anmeld

2. juli 2010

Moderator

Netapige skriver:

Jeg kan så levende sætte mig ind i det du skriver! Nu er jeg selv ansat i sundhedsvæsenet, og jeg er SÅ træt af at se forringelser og besparelser hele tiden!

Men jeg synes ikke at privatisering skal være en del af løsningen. Det synes jeg bare bidrager til udhulingen af sundhedsvæsenet.

Så ville jeg såmænd hellere betale lidt mere i skat, hvis det kunne betyde, at vi fik et ordentligt sundhedsvæsen med tid, ekspertise og plads til patienterne!

helt enig i det med privatiseringen - på lang sigt!

det jeg mener er bare at det er den eneste måde jeg kan se en redning for Ob/gyn på Gentofte lige nu! Men for fanden hvor er det bare træls at mennesker bliver kastet rundt på den måde personalet er demotiverede i forvejen fordi der lige har været fyringsrunde.. nu kommer der én mere OG afdelingengen bliver splittet i atomer

Anmeld

2. juli 2010

roenlund

Netapige skriver:

jeg er enig, så hellere betale noget mere i skat...

Jeg er selv ansat som lærer i det offentlige og nogle dage tænker jeg at jeg må finde noget andet at lave, jeg kan ikke stå inde for den undervisning det nogengange bliver til fordi der ikke er resourcer til andet (både tid og penge) ...

Anmeld

2. juli 2010

XXSS

Caroline86 skriver:

Det er tragisk! - jeg er selv på Gentofte på Afdeling Z, og her under min barsel blev 18 afskediget - de ville egentlig primært have lukket afdelingen, men underskuddet ville stadig ikke være blevet dækket.

Når du skriver at gentofte lukker pr 010111 er det så fødselsafd?

Må indrømme at jeg her under barslen er stået lidt af for alt det kaos der er derinde så har ikke rigtig fuldt med medmindre min leder har skrevet.

Men fatter nu ikke at de gør det mere non attraktivt at arbejde på sygehusene..

Anmeld

2. juli 2010

Moderator

Tanja78 skriver:

Det er tragisk! - jeg er selv på Gentofte på Afdeling Z, og her under min barsel blev 18 afskediget - de ville egentlig primært have lukket afdelingen, men underskuddet ville stadig ikke være blevet dækket.

Når du skriver at gentofte lukker pr 010111 er det så fødselsafd?

Må indrømme at jeg her under barslen er stået lidt af for alt det kaos der er derinde så har ikke rigtig fuldt med medmindre min leder har skrevet.

Men fatter nu ikke at de gør det mere non attraktivt at arbejde på sygehusene..

Z, er det ikke en kirurgisk afdeling? Så arbejder du måske sammen med min far - Hans Christian?

Det er, til at starte med, fødeafdelingen, jo, men ved at de desværre også har planer for andre afdelinger... bl.a. de dagkirurgiske som hører sammen med Herlev

Synes det er noget LORT for at sige det pænt... Jeg står på begge sider af hegnet. Begge mine forældre og min søs er læger (min søster mangler ét år) og jeg har selv været patient i rigtig mange år... Og jeg har da på første hånd været vidne til hvad der sker når rokerer rundt på den måde

De har taget 4 puslespil og blandet brikkerne sammen. De kan godt få dem presset til at passe sammen, men billedet bliver aldrig pænt!

Anmeld

2. juli 2010

Mumto3

angående Riget og din mors mening om at det er en fødemaskine, så kan jeg (desværre!!!) supplere med at jeg kender en som tidligere var ledende chef-jordemoder på Riget og hun sagde sit job op i protest mod den behandling de blev tvunget til at give de fødende. Det skrækkelige er jo, at mange med en hård fødsel tror at det er DEM og DERES fødsel der var hård/svær, men at fagfolk ved at hvis de samme kvinder var givet nogle andre fødselsvilkår, ja så var det hele gået meget bedre unden komplikationer og indgreb. (ikke hver gang selvfølelig, men nogle kvinder kunne spares for en hård fødsel)

Det er mange år siden hun sagde op (over 10 år) og tingene er jo kun blevet værre derinde.

Øv bøv!!!

Anmeld

2. juli 2010

Nadia&Daniel

Jeg hørte godt rygter om dette, da jeg var til min 8. ugers undersøgelse hos lægen.. Nu er jeg 22+3 - troede lægen havde taget fejl af hospitalerne..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.