Jeg er så edderspændt rasende!!
Har lige talt med min mor som (som nogle af Jer ved) er ledende overlæge på Gentofte og primær årsag til at tingene fungerer så godt derude og at den gode stemning stadig er til stede på trods af al den modgang de møder konstant!!! Hun, og alle de andre ansatte, har kæmpet en brag kamp mon lukninger, nedskæringer osv og er endt med en ret god løsning. De SKAL lukkes, men er blevet lovet at de kan rykke sammen til Riget som samlet afdeling, når det nye mor/barn hus er færdigt. De er kede af at skulle lukke (pga. for få fødsler - det er jo en lille afdeling), men har egentlig vænnet sig til tanken om at de så "bare" kører deres afdeling videre et andet sted. Det er planen de skal flytte om 5-6 år!
Min mor er rigtig ked af at skulle på riget da hun mener det er en fødselsmaskine hvor der ikke er tid til den omsorg for patienterne som HUN gerne vil yde... Men som sagt har hun affundet sig med det velvidende at hun stadig beholder sit personale!
I morges bliver hun ringet op: Gentofte lukker pr. 1/1 2011, 1/3 af personalet bliver fyret og resten bliver fordelt på 4 forskellige hospitaler (Hillerød, Herlev, Riget og Hvidovre)...
Jeg er SÅÅÅ sur! Hvad fanden bilder de sig ind at smide den allerede underskrevne aftale i skraldespanden på den måde??? Min mor er dybt ulykkelig, ledelsen er PAF og aner ikke hvad de skal stille op og hvad værre er: Det er POLITIKERNE der skal bestemme hvem der bliver fyret og hvem der skal rykkes til hvilket hospital!? De tager SLET ikke hensyn til hvad personalet eller hospitalerne vil!!!
De gravide som skal føde på Gentofte i det nye år får intet at vide om lukningen før TIDLIGST sept. hvor det bliver afgjort hvem der skal rykkes hvorhen!!! 

Der er ansættelsesstop i hele regionen (faktisk på hele sjælland) så de kan ikke bare søge nye jobs... De er nødt til at finde sig i de steder de bliver rykket hen, hvis de vil have et job
Jeg ville sådan ønske jeg kunne gøre noget... Et eller andet! Underskriftindsamlingen hjalp dem til nogle ekstra år, men jeg tror ikke de står til at redde, desværre!
Jeg forestiller mig mere noget i retning af at privatisere afdelingen, men hvordan? hvem skal betale? Og vil gravide betale?
Nå, jeg skulle bare lige have det ud! Beklager det blev så langt..
Knus en helt knust Caroline