Spørgsmål omkring tøj til den lille..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

638 visninger
19 svar
0 synes godt om
1. juli 2010

Trolde_mor

Denne brochure fra sundhedsstyrelsen, ( http://www.sst.dk/publ/Publ2006/CFF/Barn_i_vente/Barn_5udg.pdf ) anbefaler at man har flg. til barnet fra lille...

• 6-8 undertrøjer af bomuld eller tynd blød uld
  • 10-12 par underbukser

Har ikke selv købt nogle af delene til ham den lille (har termin d. 29. september) troede at en body med evt. bluse og bukser+strømper / strømpebukser ville være godt nok..

Så nu må jeg lige høre jer ad - bruger i undertrøjer og underbukser til de små?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2010

Halbschön

LN_ mor skriver:

Denne brochure fra sundhedsstyrelsen, ( http://www.sst.dk/publ/Publ2006/CFF/Barn_i_vente/Barn_5udg.pdf ) anbefaler at man flg. til barnet fra lille...

• 6-8 undertrøjer af bomuld eller tynd blød uld
  • 10-12 par underbukser

Har ikke selv købt nogle af delene til ham den lille (har termin d. 29. september) troede at en body med evt. bluse og bukser+strømper / strømpebukser ville være godt nok..

Så nu må jeg lige høre jer ad - bruger i undertrøjer og underbukser til de små?

Nej, bodyer ;-)

Anmeld

1. juli 2010

mor_sabina

Jeg har også brugt bodyer. Je vil mene at man ikke skifter bodyen ud med undertøj før de er omkring de 2 år.

Anmeld

1. juli 2010

Koen.

vi bruger os bodyer, det er nemmest

Anmeld

1. juli 2010

LinLin

Nej. Davids første undertøjssæt var str 86/92

Anmeld

1. juli 2010

Trolde_mor

Renée88 skriver:

Nej, bodyer ;-)

Ja ikke?

Men hvor mange burde man så have der er uld? Har en enkelt, og tænkte at jeg ville købe undervejs, alt afhængig af hvor varmt det er/om han kan holde varmen / om vi får brug for dem..

Men skulle jeg købe nogle stykker på forhånd?

Anmeld

1. juli 2010

Trolde_mor

Tak for jeres svar - så er jeg vist ikke helt på afveje

Anmeld

1. juli 2010

LinLin

LN_ mor skriver:

Ja ikke?

Men hvor mange burde man så have der er uld? Har en enkelt, og tænkte at jeg ville købe undervejs, alt afhængig af hvor varmt det er/om han kan holde varmen / om vi får brug for dem..

Jeg har kun haft to til David; de blev købt til at han kunne have en på under sin dåbskjole (februar måned ) - og en til at skifte...

Han er et MEGET varmt barn, så der har ikke været behov for uldundertøj!

Anmeld

1. juli 2010

Halbschön

LN_ mor skriver:

Ja ikke?

Hmm jeg synes det er svært at sige.. Jeg havde termin d. 2/10 med min søn, fødte ham d. 17/10... Jeg har ikke brugt uldbody'er til ham på noget tidspunkt, heller ikke med den kolde vinter vi har haft..

Nicolai er dog også et meget varmt barn, men selvom det har været koldt osv, har det ikke været nødvendigt med en uldbody.. Så har vi bare givet en ekstra trøje på eller et tæppe omkring..

Anmeld

1. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

vi bruger begge dele, faktisk... afhængigt af hvad hun har på! Eller dvs vi har ingen undertrøjer, men nogen gange får hun underbukser på i stedet for body

Men søde, jeg vil helt sikkert anbefale dig at købe nogle både langærmede og kortærmede uld/bomuld bodyer... De er vildt lækre og så er de åndbare og super til at holde temperaturen rigtig hos de små putter

Tror nok Joha bl.a. laver dem... (og så kradser de ikke som uld godt kan gøre nogen gange)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.