Dictes mor skriver:
Godt at hun selv søger ind i buret, en ide kunne være at give hende hende mad derinde et stykke tid, så hun forbinder det med noget rart. Og så er det vigtigt, at hun får lov at være helt i fred, når hun er i buret, altså ikke nogen der går hen og klapper hende eller klapper på buret osv. Det er hendes fredede plads i huset.
Jeg vil sige, at det lyder virkelig som om du har meget styr på det, og du bare lige skal igennem de der lidt svære perioder, som aller der har hund har været igennem.
Angående næsearbejde, så har Kloster nævnt nogle gode. Gem godbidder rundt i hele huset, og for at øge sværhedsgraden, så gem ikke kun på gulvet, men gem i forskellige højder hvis det er muligt, så skal hun virkelig bruge hovedet. Jeg gør nogen gange det med Molly, at jeg tager noget klistret, som hun godt kan lide (og siden Molly er kræsen, så er det råt hakket kød, men du kan bruge leverpostej, kattemad eller andet klistret), og så smører eller klæber jeg det fast på bladende i nogle træer enten i haven eller i skoven, og jeg gemmer det i forskellig højde lige fra jorden og så højt op at hun er nødt til at stå på bagben for at nå det. Det giver virkelig noget
Jeg vil så lige sige, at Molly er en meget rolig border collie, og det har hun altid været, men hun er faktisk blevet endnu mere rolig og afbalanceret efter jeg er blevet mor, for så har jeg fokus på andet end hende, og hun har lov til at være hund og ikke min baby længere, det er hun glad for.
Jeg er simpelthen så glad for dine dejlige optimistiske indlæg...
Det gør mig så glad, og jeg tror mere og mere på at det nok skal lykkes. 
Det med leverpostej smurt på blade, synes jeg lyder som en rigtig god idé, og den vil jeg helt sikkert bruge...
Jeg synes ofte det er svært at finde på noget nyt, som kan trætte hendes hjerne. Men nu har jeg da et par idéer, som jeg helt sikkert vil bruge.
God idé med mad i buret, det vil jeg helt sikkert prøve!