Jeg beholder hende (hund) :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2010

Ina33

Dictes mor skriver:

Godt at hun selv søger ind i buret, en ide kunne være at give hende hende mad derinde et stykke tid, så hun forbinder det med noget rart. Og så er det vigtigt, at hun får lov at være helt i fred, når hun er i buret, altså ikke nogen der går hen og klapper hende eller klapper på buret osv. Det er hendes fredede plads i huset.

Jeg vil sige, at det lyder virkelig som om du har meget styr på det, og du bare lige skal igennem de der lidt svære perioder, som aller der har hund har været igennem.

Angående næsearbejde, så har Kloster nævnt nogle gode. Gem godbidder rundt i hele huset, og for at øge sværhedsgraden, så gem ikke kun på gulvet, men gem i forskellige højder hvis det er muligt, så skal hun virkelig bruge hovedet. Jeg gør nogen gange det med Molly, at jeg tager noget klistret, som hun godt kan lide (og siden Molly er kræsen, så er det råt hakket kød, men du kan bruge leverpostej, kattemad eller andet klistret), og så smører eller klæber jeg det fast på bladende i nogle træer enten i haven eller i skoven, og jeg gemmer det i forskellig højde lige fra jorden og så højt op at hun er nødt til at stå på bagben for at nå det. Det giver virkelig noget Jeg vil så lige sige, at Molly er en meget rolig border collie, og det har hun altid været, men hun er faktisk blevet endnu mere rolig og afbalanceret efter jeg er blevet mor, for så har jeg fokus på andet end hende, og hun har lov til at være hund og ikke min baby længere, det er hun glad for.

Jeg er simpelthen så glad for dine dejlige optimistiske indlæg...  Det gør mig så glad, og jeg tror mere og mere på at det nok skal lykkes.

Det med leverpostej smurt på blade, synes jeg lyder som en rigtig god idé, og den vil jeg helt sikkert bruge...  Jeg synes ofte det er svært at finde på noget nyt, som kan trætte hendes hjerne. Men nu har jeg da et par idéer, som jeg helt sikkert vil bruge.

God idé med mad i buret, det vil jeg helt sikkert prøve!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

gruener

Loppe skriver:

Hej Sara

Tusinde tak for rådene...  Jeg bryder mig bare ikke om selen, som strammer om forbene, hendes pels er helt væk hvor den har siddet, og efter en lang gåtur er hun helt rød, og det virker som om det er meget ømt...  Lige umiddelbart synes jeg ikke jeg har kunnet finde et alternativ til kvæleren? Det med at distrahere med godbidder virker bare ikke, Tinker er ikke meget madglad, men til gengæld er hun meget fugle og katte glad....  Hvis hun ser en fugl eller en kat, så trækker hun så jeg flere gange har præsteret at falde, ja jeg er sågar blevet trukket 5-6 meter ned af en grusvej...

Det lyder heller ikke særlig rart  Det skal jo gerne være en glæde at gå med hunden. Snak med din træner om problemet. Hvis det er en god træner, vil han/hun straks kunne hjælpe, for det kan godt lade sig gøre at lære hende at gå pænt. Det er nemlig svært for mig at hjælpe over skriverier. I har trænet plads osv ik? Altså både at sidde og gå i plads?? Det er i hvert fald en super god øvelse.

Anmeld

30. juni 2010

Dictes mor

Loppe skriver:

Jeg er simpelthen så glad for dine dejlige optimistiske indlæg...  Det gør mig så glad, og jeg tror mere og mere på at det nok skal lykkes.

Det med leverpostej smurt på blade, synes jeg lyder som en rigtig god idé, og den vil jeg helt sikkert bruge...  Jeg synes ofte det er svært at finde på noget nyt, som kan trætte hendes hjerne. Men nu har jeg da et par idéer, som jeg helt sikkert vil bruge.

God idé med mad i buret, det vil jeg helt sikkert prøve!

Det lyder godt, og hold mig endelig opdateret på, hvordan det går med hende.

Og forresten med hensyn til det med katte og fugle. Det er selvfølgelig noget alle hunde reagerer på, men især bordere reagerer meget på ting som bevæger sig langt væk, det tænder hyrdningen i dem, og der er border i din Tinke er der ikke? Det kan nogen gange være meget rart at vide, at hundene gør noget på grund af deres race og fordi det simpelthen er instinktet i dem, der tændes.

Anmeld

30. juni 2010

Ina33

gruener skriver:

Det lyder heller ikke særlig rart  Det skal jo gerne være en glæde at gå med hunden. Snak med din træner om problemet. Hvis det er en god træner, vil han/hun straks kunne hjælpe, for det kan godt lade sig gøre at lære hende at gå pænt. Det er nemlig svært for mig at hjælpe over skriverier. I har trænet plads osv ik? Altså både at sidde og gå i plads?? Det er i hvert fald en super god øvelse.

Jo min træner siger jeg skal fortsætte som jeg gør, men at det jo selvfølgelig tager tid - og så minder hun mig ofte om at jeg altså ikke har verdens nemmeste hund i verden at arbejde med, og nej det har jeg fundet ud af...

Men ja hun kan sitte på plads, og gå på plads, men hun kan kun gå på plads i ganske kort tid af gangen - og det er kun hvis hun får lov til at slikke på et stykke ost, som jeg skal gå med i hånden...

Det er meget meget svært at distrahere hende, når hun ser noget som er interessant - det er dog blevet MEGET bedre. Vi kan faktisk gå forbi andre mennekser på gaden nu, uden at hun tager notist af dem... Ihh jeg er stolt!

Anmeld

30. juni 2010

Ina33

Dictes mor skriver:

Det lyder godt, og hold mig endelig opdateret på, hvordan det går med hende.

Og forresten med hensyn til det med katte og fugle. Det er selvfølgelig noget alle hunde reagerer på, men især bordere reagerer meget på ting som bevæger sig langt væk, det tænder hyrdningen i dem, og der er border i din Tinke er der ikke? Det kan nogen gange være meget rart at vide, at hundene gør noget på grund af deres race og fordi det simpelthen er instinktet i dem, der tændes.

Jo hun er halv Border... Og jeg havde godt nok hørt at det var hendes instinkt...  Og så gør det, det jo nok ikke bedre, at hun både har fanget en mus og en fugl, så hun ved at hun rent faktisk kan få noget ud af at jagte dem... Lige nu kan jeg dog med lidt held distrahere hende hvis jeg går ind foran hende, så hun ikke længere kan se det hun har øje på.

Nogle gange kan man dog risikere selv at blive overrasket, og så er det at hun hænger helt ude i snoren, og jeg ligger på alle 4 og ruller rundt.. Herligt syn..

Men endnu engang tusinde tak for opbakningen! Jeg skal selvfølgelig nok holde dig opdateret...

Anmeld

1. juli 2010

Barbamama

Min veninde og hendes mand bruger bur til deres hund når de ikke er hjemme for den smadrede ALT når de ikke var hjemme i starten. De fik at vide at det var fordi den led af seperationsangst og den ville ud og finde dem når de gik. Så fik de et stort bur til den hvor de lagde et tæppe ind i og den var bare helt rolig derinde og havde hverken tisset eller lavet derinde (hvilket den ellers gjorde da den ikke var i bur). Efter en kort periode lagde den sig selv derind når de skulle gå. Den kan også finde på at lægge sig derid og sove selvom de er hjemme. Den blev en meget roligere hund efter det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.