Mille83 skriver:
Hej
Vi skal på Randers sygehus her på fredag, efter 2 forskellige læger har kigget på hende efter fødslen har hun muligvis hofteskred...
Er nu glad for vores sundhedsplejerske bad os om og få det tjekket en gang til.
Nicoline er nu 6 uger, og egentlig vil jeg ikke vide hvad de gør, for vil ikke bekymre mig, men er nu også nysgerrig hvad der skal ske såfremt hun har det.
Andre herinde der har været til tjek for hofteskred, hvad gjorde de? Og var der ingenting?
Man kan høre et klik når man trækker ud eller hvad det hedder i hendes hofter, men derfor er det vel ikke ensbetydende med at der er noget vel?? Berolig mig lige....
Knus
Min datter blev født med hofteskred, dog kunne læger, kiropraktor, sundhedsplejerske og jordemødre ikke mærke noget eller høre noget klik.... Så vi tog hjem, men efter et par dage, lagde jeg mærke til at hun klikkede, når hun lå op ad mig for at bøvse...og når jeg flyttede på hende indimellem...
Jeg tog til lægen med hende flere gange og til kiropraktor, men ingen bemærkede noget forkert ved hoften, så det måtte jeg jo tro på så. Men da hun begyndte at få flere deller på lårene kunne jeg se, at disse var meget uens fra det ene lår til det andet, og tog derfor til en anden læge i lægehuset med hende. Han sendte os så til ortopædkirurisk, hvor hun blev undersøgt med klik metoden og røntgen, hvor det kunne ses meget tydeligt... Men min datter var jo 5 mdr før de ville indse, at der var noget galt.
Så hvad man præcis vil gøre i jeres situation ved jeg ikke, ikke andet end at hun nok vil få skinne på og så stadig kan komme i bad. Emma kom jo i gips.
Men du får ikke et konstant grædende barn. Tro mig, det er nok værst for moderen, at de er fikseret på den måde, for de små vænner sig utroligt hurtigt til nye tilstande... Meget hurtigere end os voksne.
Men ellers vil jeg osse gerne lægge et godt ord ind for Thea og www.hofteskred.dk Jeg ved ikke, hvad jeg havde gjort uden deres side og deres svar på mine spørgsmål. Hun har desuden også en gruppe på facebook...
Men ellers spørg endelig.
Hvis din datter har hofteskred er det godt, det bliver opdaget tidligt, så bemærker hun det ikke så meget som hvis hun er ældre...