Måske hofteskred...Hvad gør de egentlig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2010

Mille83

rup skriver:

Hej

Min datter blev tjekket for hofteskred i mandags. Der var heldigvis ikke noget.

Men først blev hun scannet. Samme scanner som man bruger når man er gravid. Hun lå og grinte til scanings damen og rå hygget. Derefter snakkede vi med den bedste overlæge. Han fortalte så man kunne forstå hvad det handlede om og vi var ikke í tvivl om at han viste hvad han talte om. Så du skal ikke være bekymret for selve tjekket.

Jeg ved ikke noget om hvis der er hofteskred. Men håber det bedste for jer.

Rikke

Hvordan kan det være de tjekkede hende? Hvad havde hun af tegn? Lille Nicoline har en lille bitte klik lyd i den ene hofte...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

rup

Mille83 skriver:

Hvordan kan det være de tjekkede hende? Hvad havde hun af tegn? Lille Nicoline har en lille bitte klik lyd i den ene hofte...

Silja blev født ved akut kejsersnit da hun lå den forkerte vej. Derefter kunne jm ikke rigtig tjekke hende, derfor kom der en børnelæge inden vi kunne tage hjem (tror hun var 2-3 dage gammel). Hun kunne ikke få det lille klik frem men var stadig i tvivl. Derfor skulle vi til egen lægen da hun var 14 dage gammel. Han mente ikke der var tale om hofteskred. Så det troede vi på. Men da sp opdagede at hende deller var asymetriske og hun ville overhoved ikke ligge på maven. så sp fik en fys til at komme. Fysen mente så vi skulle få hende scannet. Så vi gik igen til vores egen læge og fik en henvisning.

Hun skal tjekkes igen om 3 måneder, så vi er helt sikre. Hun er meget stiv men vi laver nogle øvelser mange gange om dagen som hjælper.

Silja er forresten lidt over 4 måneder og vil slet ikke sove her til aften

Jeg tror du skal være glad for at der bliver taget hånd om det så tidligt. Har hørt at det skulle rigtig træls når barnet først skulle lære at gå.

Anmeld

30. juni 2010

Bondepigen

Mille83 skriver:

Hej

Vi skal på Randers sygehus her på fredag, efter 2 forskellige læger har kigget på hende efter fødslen har hun muligvis hofteskred...

Er nu glad for vores sundhedsplejerske bad os om og få det tjekket en gang til.

Nicoline er nu 6 uger, og egentlig vil jeg ikke vide hvad de gør, for vil ikke bekymre mig, men er nu også nysgerrig hvad der skal ske såfremt hun har det.

Andre herinde der har været til tjek for hofteskred, hvad gjorde de? Og var der ingenting?

Man kan høre et klik når man trækker ud eller hvad det hedder i hendes hofter, men derfor er det vel ikke ensbetydende med at der er noget vel?? Berolig mig lige....

Knus

Min datter blev født med hofteskred, dog kunne læger, kiropraktor, sundhedsplejerske og jordemødre ikke mærke noget eller høre noget klik.... Så vi tog hjem, men efter et par dage, lagde jeg mærke til at hun klikkede, når hun lå op ad mig for at bøvse...og når jeg flyttede på hende indimellem...

Jeg tog til lægen med hende flere gange og til kiropraktor, men ingen bemærkede noget forkert ved hoften, så det måtte jeg jo tro på så. Men da hun begyndte at få flere deller på lårene kunne jeg se, at disse var meget uens fra det ene lår til det andet, og tog derfor til en anden læge i lægehuset med hende. Han sendte os så til ortopædkirurisk, hvor hun blev undersøgt med klik metoden og røntgen, hvor det kunne ses meget tydeligt... Men min datter var jo 5 mdr før de ville indse, at der var noget galt.

Så hvad man præcis vil gøre i jeres situation ved jeg ikke, ikke andet end at hun nok vil få skinne på og så stadig kan komme i bad. Emma kom jo i gips.

Men du får ikke et konstant grædende barn. Tro mig, det er nok værst for moderen, at de er fikseret på den måde, for de små vænner sig utroligt hurtigt til nye tilstande... Meget hurtigere end os voksne.

Men ellers vil jeg osse gerne lægge et godt ord ind for Thea og www.hofteskred.dk Jeg ved ikke, hvad jeg havde gjort uden deres side og deres svar på mine spørgsmål. Hun har desuden også en gruppe på facebook...

Men ellers spørg endelig.

Hvis din datter har hofteskred er det godt, det bliver opdaget tidligt, så bemærker hun det ikke så meget som hvis hun er ældre...

Anmeld

30. juni 2010

Bondepigen

Nå ja, Emma brød sig heller ikke så meget om at ligge på maven, og når hun gjorde var det kun meget kort tid af gangen inden hun begyndte at græde..

Anmeld

30. juni 2010

Mille83

Nicoline er slet ikke stiv og elsker både og ligge på ryggen og på maven....

Men hun ligger altid med benene i frø stilling, er det tegn på at der er hofteskred??

Anmeld

30. juni 2010

Bondepigen

Mille83 skriver:

Men hun ligger altid med benene i frø stilling, er det tegn på at der er hofteskred??

Nej det tror jeg er helt normalt...det sagde min SP i hvert fald...

Anmeld

30. juni 2010

rup

Mille83 skriver:

Min sp sagde til mig at hofter skulle røre ved underlaget. Når Silja lå på maven "kravlede" hendes små ben op under maven og så begyndte hun ellers bare at skrege.

Jeg har prøvet at sætte hende i en baby bjørn, det vil hun bestemt heller ikke. Så min egen teori er at det gør ondt på hende. Men det er ikke noget jeg at snakket med sp eller lægerne om.

Det skal lige siges at Silja er ellers et meget glad og smillede.

Anmeld

2. juli 2010

Mille83

Så er vi tilbage fra Randers sygehus og lillepigen har ikke hofteskred...JUBIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Anmeld

2. juli 2010

rup

Hvor dejligt. Både for hende og dig....

Anmeld

2. juli 2010

Bondepigen

Mille83 skriver:

Så er vi tilbage fra Randers sygehus og lillepigen har ikke hofteskred...JUBIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.