Måske hofteskred...Hvad gør de egentlig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.282 visninger
19 svar
0 synes godt om
30. juni 2010

Mille83

Hej

Vi skal på Randers sygehus her på fredag, efter 2 forskellige læger har kigget på hende efter fødslen har hun muligvis hofteskred...

Er nu glad for vores sundhedsplejerske bad os om og få det tjekket en gang til.

Nicoline er nu 6 uger, og egentlig vil jeg ikke vide hvad de gør, for vil ikke bekymre mig, men er nu også nysgerrig hvad der skal ske såfremt hun har det.

Andre herinde der har været til tjek for hofteskred, hvad gjorde de? Og var der ingenting?

Man kan høre et klik når man trækker ud eller hvad det hedder i hendes hofter, men derfor er det vel ikke ensbetydende med at der er noget vel?? Berolig mig lige....

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

helora

Mille83 skriver:

Hej

Vi skal på Randers sygehus her på fredag, efter 2 forskellige læger har kigget på hende efter fødslen har hun muligvis hofteskred...

Nicoline er nu 6 uger, og egentlig vil jeg ikke vide hvad de gør, for vil ikke bekymre mig, men er nu også nysgerrig hvad der skal ske såfremt hun har det.

Andre herinde der har været til tjek for hofteskred, hvad gjorde de? Og var der ingenting?

Man kan høre et klik når man trækker ud eller hvad det hedder i hendes hofter, men derfor er det vel ikke ensbetydende med at der er noget vel?? Berolig mig lige....

Knus

Prøv at skriv til Bondepigen herinde. Jeg ved, at hendes datter har haft hofteskred.

Anmeld

30. juni 2010

morethanperfect

Min nevø havde hofteskred , og fik en 'bøjle' på begge ben så de blev sat på plads .. Det var en slags bøjle der gik i em bue på indersiden af benene , men han led ikke under det

Anmeld

30. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

Som en anden siger, så bliver hoften fikseret i en Dennis-Brown-skinne. Skinnen holder lårbenshovedet fast i hofte skålen, så barnet undgår forkerte belastninger, og hofteskålen får ro til at udvikle sig korrekt.

Anmeld

30. juni 2010

Mille83

Men såfremt hun skal have sådan en bøjle på, er det så noget der gør ondt på hende, skal man forvente at have et skrigende barn i den tid så?

Anmeld

30. juni 2010

Mille83 skriver:

Men såfremt hun skal have sådan en bøjle på, er det så noget der gør ondt på hende, skal man forvente at have et skrigende barn i den tid så?

denne side er genial...

http://hofteskred.dk/medfoedt%20hofteskred.htm

Anmeld

30. juni 2010

XXSS

Mille83 skriver:

Hej

Knus

Håber alt er vel med hende..

Her er en lille historie med billeder fra en anden kvinde.

http://www.min-mave.dk/foraeldregrupper/thread-1896130.htm 

Anmeld

30. juni 2010

rup

Hej

Min datter blev tjekket for hofteskred i mandags. Der var heldigvis ikke noget.

Men først blev hun scannet. Samme scanner som man bruger når man er gravid. Hun lå og grinte til scanings damen og rå hygget. Derefter snakkede vi med den bedste overlæge. Han fortalte så man kunne forstå hvad det handlede om og vi var ikke í tvivl om at han viste hvad han talte om. Så du skal ikke være bekymret for selve tjekket.

Jeg ved ikke noget om hvis der er hofteskred. Men håber det bedste for jer.

Rikke

Anmeld

30. juni 2010

XXSS

Mille83 skriver:

Det jeg har kunne læse mig frem til (jeg har ikke prøvet det), er at børnene især de spæde hurtigt vænner sig til det - du skal måske bruge et par dage, hvor hun er utilfreds. Men ellers skulle det hurtigt ændre sig.

Anmeld

30. juni 2010

Mor til Frederic skriver:

denne side er genial...

http://hofteskred.dk/medfoedt%20hofteskred.htm

http://hofteskred.dk/vores%20datters%20forloeb.htm

en mors fotælling da de opdaged at hendes hofte klikked ved ble skift.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.