numsen den forkerte vej og en ked mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2010

msax

pussepige skriver:

Jeg kan godt forstå du er ked af det.. Men det kan sagtens nå at vende sig igen.. Da jeg ventede Tobias vente han med numsen ned af 14 dage før termin så de skulle så prøve at vende ham inde i min mave og det gik så heldigvis han blev vendt rigtigt og sådan blev han liggende til at kom til verden.. Nu var det så 3 fødsel for mig og jeg fik også af vide at hvis de ik kunne vende ham ville jeg kune få lov til at føde ham eller kunne jeg vælge at få kejsersnit..

Håber for dig at den lille bandit vender sig selv der inde igen..

Jeg håber også at baby vender sig, hvis altså den ligger forkert. Jeg er andengangs fødende, så hvis ikke der er fødder nede ved numsen, må jeg også umiddelbart også gerne føde selv. Så hvis det endelig skal være, så skal det bare være ren numse i bækkenet.

SMIL fra Mette 35+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

msax

Caroline86 skriver:

åh for pokker, Mette hvor jeg kender den følelse

Laura lå også med rumpen dybt begravet i mit bækken og tanken om kejsersnit slog mig HELT ud af kurs jeg måtte ikke forsøge at føde en uk selv, så hvis ikke hun blev vendt var det pks! efter 2 ihærdige vendingsforsøg måtte de give op og den lille smule håb om en "rigtig fødsel" jeg havde tilbage blev smidt på gulvet og trampet voldsomt på... Jeg var såååå ulykkelig! fik pks 38+6 og det var den mest fantastiske oplevelse jeg havde svoret jeg aldrig ville forlige mig med ks, men selvfølgelig var jeg bare fuldstændig klar og spændt da dagen kom! jeg er stadig ked af at jeg ikke fik min vaginale fødsel, men det bliver bare næste gang

har du overvejet vendingsforsøg?

Knus Caroline

Tak for dine søde ord. Ved godt det alt sammen ender lykkeligt på den ene eller den anden måde. Jeg er bare ikke (som i overhovedet IKKE) klar på kejsersnit.

Jeg vil helt sikkert gerne have at de prøver at vende baby, hvis den ligger den forkerte vej.

Min jordmoder har bare gjort mig temmelig bange ved at fortælle om fødder der ligger sammen med numsen i bækkenet, eller baby'er der sidder på hug. Og så må jeg ikke føde selv.

Hvis "bare" det er ren "numse UK" må jeg umiddelbart godt føde selv, da jeg er andengangsfødende. Det skal bare være på sygehuset, hvilket jeg (til nøds) godt kan forene mig med.

SMIL fra Mette 35+0

Anmeld

30. juni 2010

msax

DK skriver:

Rigtig god fornøjelse med at planlægge hjemmefødsel! Det kan jo være at babyen vender den rigtige vej, skal du til en scanning og have det fastslået? Jeg glæder mig til at høre hvad hjemme-jdm'en siger!  HEY! Du skal føde hjemme, jeg skal jo høste dine skønne erfaringer med badebassinet og det hele! Det har vi jo "planlagt". Jeg krydser og håber at alt er som det skal være!!

Kæmpe knus Ditte

Hej Ditte.

Ja, vi har jo netop planlagt en hjemmefødsel. Så sådan skal det jo også helst blive.

Jeg blev ikke ret meget klogere af at have min "almindelige" jordmoder på besøg igår. Hun læste op af den pjece jeg havde fået med hjem sidst jeg var dernede til kontroll. I Viborg er der desværre ikke en hjemmefødselsordning som der fx er i region sjælland.

Men jo, hvis baby skønnes til at vende forkert om 14 dage skal jeg scannes for at være sikker, og derefter vil jeg helt sikkert gerne have at de forsøger at vende baby.

Men skal det være, så lad det være ren UK, så jeg kan føde på sygehuset.

SMIL fra Mette 35+0

Anmeld

30. juni 2010

msax

Anne85 skriver:

Jeg stod i samme situation som dig for et par uger siden... var ved jordemoder da jeg var 36+4 og hun var 100% sikker på at baby lå med numsen nedad... så jeg piskede en stemning op og læste alt hvad der var at læse om sædefødsel osv... og da vi så kom til vendingsforsøg da jeg var 37+0 lå banditten squ med sit HOVED godt boret ned i mit bækken. Så mit råd til dig: slå koldt vand i blodet indtil du er blevet scannet og de er 500% sikker på hvordan baby ligger

Jeg vil prøve om jeg kan. Syntes det fylder meget i mine tanker lige nu. Men ja, det kan jo være den "kære" jordmoder har mærket forkert og baby vender lige som den skal.

SMIL fra Mette 35+0

Anmeld

30. juni 2010

Anne85

msax skriver:

Jeg vil prøve om jeg kan. Syntes det fylder meget i mine tanker lige nu. Men ja, det kan jo være den "kære" jordmoder har mærket forkert og baby vender lige som den skal.

SMIL fra Mette 35+0

Det fyldte ALT i mit hoved i de dage der gik fra jeg fik beskeden og til vi blev scannet. Jeg læste alt hvad der kunne læses om vendingsforsøg, pks, sædefødsel og jeg var dybt dybt ulykkelig for jeg glædede mig bare til at føde helt "normalt" igen. Men enten har hun vendt sig selv og ellers har min jordemoder mærket forkert... ihvertfald kunne jeg have sparet mig alle mine bekymringer.

har du fået tid til en scanning? Og evt vendingsforsøg?

Anmeld

30. juni 2010

msax

Anne85 skriver:

Det fyldte ALT i mit hoved i de dage der gik fra jeg fik beskeden og til vi blev scannet. Jeg læste alt hvad der kunne læses om vendingsforsøg, pks, sædefødsel og jeg var dybt dybt ulykkelig for jeg glædede mig bare til at føde helt "normalt" igen. Men enten har hun vendt sig selv og ellers har min jordemoder mærket forkert... ihvertfald kunne jeg have sparet mig alle mine bekymringer.

har du fået tid til en scanning? Og evt vendingsforsøg?

Jeg er kun i uge 35+0. Så min jordmoder vil se min igen (som normalt) om 14 dage. Og er hun stadig i tvivl der, eller mener baby vender forkert, vil hun sende mig til scanning og vendingsforsøg.

Men syntes 14 dage er lang tid at gå i uvished. Så går og overvejer om jeg på en eller anden måde kan blive scannet inden. For jeg sidder og skriver speciale og har ikke rigtig tid til ikke at kunne koncentrerer mig. Og det har jeg sku lidt svært ved lige nu.

Hvor langt var du henne, da du fik beskeden?

SMIL Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.