numsen den forkerte vej og en ked mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.879 visninger
15 svar
0 synes godt om
29. juni 2010

msax

Jeg har været til jordmoder idag og nu er jeg bare helt vildt ked. Har siddet og stirret ud i luften siden jeg kom hjem kl 10 og kan slet ikke finde ud af hvor jeg skal gøre af mig selv.

Hun kunne ikke mærke om baby lå den rigtige vej, men hovedet nede i bækkenet.

Jeg vil bare så gerne føde hjemme, men det giver de mig nok ikke lov til hvis baby vender med numsen nedad.

Hvis det "bare" er numsen nedad må jeg gerne føde vaginalt på sygehuset, men er der en fod ved siden af numsen, eller den sidden ned knæene først skal jeg have kejsersnit. Jeg tuder helt nu hvor jeg skriver kejsersnit, for det har jeg bare ikke lyst til. Jeg ved godt der er mange der har gode oplevelser med kejsersnit og heldigvis for dem. Jeg vil bare MEGET hellere føde selv.

I eftermiddag kommer jordmoderen herhjem så vi kan planlægge hjemmefødslen. Jeg håber så meget at baby ligger rigtig og bare ville lege gemmeleg idag eller når at vende sig rundt inden for de næste 14 dage.

Det er sku lidt mærkeligt at skulle planlægge og klargøre noget som måske slet ikke kan lade sig gøre.

Man hvor er jeg ked lige nu.

Mette 34+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2010

pussepige

Jeg kan godt forstå du er ked af det.. Men det kan sagtens nå at vende sig igen.. Da jeg ventede Tobias vente han med numsen ned af 14 dage før termin så de skulle så prøve at vende ham inde i min mave og det gik så heldigvis han blev vendt rigtigt og sådan blev han liggende til at kom til verden.. Nu var det så 3 fødsel for mig og jeg fik også af vide at hvis de ik kunne vende ham ville jeg kune få lov til at føde ham eller kunne jeg vælge at få kejsersnit..

Håber for dig at den lille bandit vender sig selv der inde igen..

Anmeld

29. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

åh for pokker, Mette hvor jeg kender den følelse

Laura lå også med rumpen dybt begravet i mit bækken og tanken om kejsersnit slog mig HELT ud af kurs jeg måtte ikke forsøge at føde en uk selv, så hvis ikke hun blev vendt var det pks! efter 2 ihærdige vendingsforsøg måtte de give op og den lille smule håb om en "rigtig fødsel" jeg havde tilbage blev smidt på gulvet og trampet voldsomt på... Jeg var såååå ulykkelig! fik pks 38+6 og det var den mest fantastiske oplevelse jeg havde svoret jeg aldrig ville forlige mig med ks, men selvfølgelig var jeg bare fuldstændig klar og spændt da dagen kom! jeg er stadig ked af at jeg ikke fik min vaginale fødsel, men det bliver bare næste gang

har du overvejet vendingsforsøg?

Knus Caroline

Anmeld

29. juni 2010

otlitrom

Øv, hvor træls!

Jeg ved intet om noget som helst, men jeg vil bare sende dig en krammer! Det skal nok gå. Jeg krydser for at baby vender rigtigt!

Anmeld

29. juni 2010

nuggie

jeg ved ikke om det kan mundre dig lidt op, men min JM var næsten sikker på at min lille pige lå den forkerte vej, hun snakkede om at vende og psk. jeg blev sendt til scaning og lægen der mærkede først på min mave og mente ligesom JM at hun lå den forkerte vej, men scaninen viste at hun lå lige så findt med hovedet langt nede i bækkenet, min moderkage lå meget højt og havde gjort det svært at vudere..

jeg håber meget at du også får det ønskede svar og kan føde hjemme, som du ønsker.

Anmeld

29. juni 2010

DK

Arghhhh hvor træls!!! Jeg kan sagtens forstå dig og jeg har det på helt samme måde med både fødsel og kejsersnit! Jeg ville klart også føde selv hvis det var en "almindelig" sædefødsel uden problemer!

Jeg håååber at din den bette vender den rigtige vej og at ellers hurtig gør det!

Rigtig god fornøjelse med at planlægge hjemmefødsel! Det kan jo være at babyen vender den rigtige vej, skal du til en scanning og have det fastslået? Jeg glæder mig til at høre hvad hjemme-jdm'en siger!  HEY! Du skal føde hjemme, jeg skal jo høste dine skønne erfaringer med badebassinet og det hele! Det har vi jo "planlagt". Jeg krydser og håber at alt er som det skal være!!

Kæmpe knus Ditte

Anmeld

29. juni 2010

Tulle28

msax skriver:

Jeg har været til jordmoder idag og nu er jeg bare helt vildt ked. Har siddet og stirret ud i luften siden jeg kom hjem kl 10 og kan slet ikke finde ud af hvor jeg skal gøre af mig selv.

Jeg vil bare så gerne føde hjemme, men det giver de mig nok ikke lov til hvis baby vender med numsen nedad.

Hvis det "bare" er numsen nedad må jeg gerne føde vaginalt på sygehuset, men er der en fod ved siden af numsen, eller den sidden ned knæene først skal jeg have kejsersnit. Jeg tuder helt nu hvor jeg skriver kejsersnit, for det har jeg bare ikke lyst til. Jeg ved godt der er mange der har gode oplevelser med kejsersnit og heldigvis for dem. Jeg vil bare MEGET hellere føde selv.

I eftermiddag kommer jordmoderen herhjem så vi kan planlægge hjemmefødslen. Jeg håber så meget at baby ligger rigtig og bare ville lege gemmeleg idag eller når at vende sig rundt inden for de næste 14 dage.

Det er sku lidt mærkeligt at skulle planlægge og klargøre noget som måske slet ikke kan lade sig gøre.

Mette 34+6

Øv øv øv hvor jeg bare føler med dig. Jeg fødte ved PKS pga. UK og var SÅ ked af at jeg ikke fik lov at føde selv - men ja, jeg havde en rigtig god oplevelse og jeg føler ikke længere at jeg blev snydt for noget. Og som Caroline også skriver, så føder jeg da bare selv næste gang Men men men, du er "kun" 34+6, så baby KAN jo nå at vende sig endnu.

Jeg  alt hvad jeg kan.

Knus Tulle

Anmeld

29. juni 2010

Vidunderligeunger

Caroline86 skriver:

åh for pokker, Mette hvor jeg kender den følelse

Laura lå også med rumpen dybt begravet i mit bækken og tanken om kejsersnit slog mig HELT ud af kurs jeg måtte ikke forsøge at føde en uk selv, så hvis ikke hun blev vendt var det pks! efter 2 ihærdige vendingsforsøg måtte de give op og den lille smule håb om en "rigtig fødsel" jeg havde tilbage blev smidt på gulvet og trampet voldsomt på... Jeg var såååå ulykkelig! fik pks 38+6 og det var den mest fantastiske oplevelse jeg havde svoret jeg aldrig ville forlige mig med ks, men selvfølgelig var jeg bare fuldstændig klar og spændt da dagen kom! jeg er stadig ked af at jeg ikke fik min vaginale fødsel, men det bliver bare næste gang

har du overvejet vendingsforsøg?

Knus Caroline

det kunne jeg ikke ha formuleret bedre selv bortset fra min bajs kun blev forsøgt vendt een gang

Anmeld

29. juni 2010

FruEllingsen

Kan virkelig godt forstå dig.

Håber den lille vender sig så du kan få den hjemmefødsel som du drømmer så meget om

Anmeld

29. juni 2010

Anne85

msax skriver:

Mette 34+6

Jeg stod i samme situation som dig for et par uger siden... var ved jordemoder da jeg var 36+4 og hun var 100% sikker på at baby lå med numsen nedad... så jeg piskede en stemning op og læste alt hvad der var at læse om sædefødsel osv... og da vi så kom til vendingsforsøg da jeg var 37+0 lå banditten squ med sit HOVED godt boret ned i mit bækken. Så mit råd til dig: slå koldt vand i blodet indtil du er blevet scannet og de er 500% sikker på hvordan baby ligger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.