når livet gør ondt (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2010

twinboys

Først et kæmpe

Jeg bliver helt tom for ord og sidder med en klump i halsen...

Hvor er livet nogle gange uretfærdigt...

Jeg håber du får noget hjælp så du kan finde overskudet igen.

Varme tanker og knus til dig

Majbritt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2010

marhemor

Kan heller ikke komme med nogle kloge ord i denne tråd. Føler med dig, og vil bare sige at du skal huske at give dig selv lov til at være ked af det. Og man tror ikke at det er muligt, men et eller andet sted så finder du kræfterne til at være der for din datter, hvilket et eller andet sted er overnaturlige kræfter!

Du må heller ikke have skyldfølelse over at du ikke kan græde mere end 10 min ad gangen. Du har lidt et voldsomt uretfærdigt tab, og står overfor endnu ét. Der er ikke noget rigtigt eller forkert i dine reaktioner i det her.

Vil egentlig bare sende en masse tanker og medfølelse, håber at du får søgt om hjælp før det er for sent!!

fra Maria

Anmeld

29. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

skattepige....

Det er så utroligt uretfærdigt at du skal igennem alle de her ting og specielt på så kort tid! Men du klarer det ubeskriveligt flot!!!!

Melissa stortrives, din far får al den støtte og kærlighed han har brug for og samtidig sørger du for at din bror kan hænge sammen!

Det er klart du bryder sammen, når han ikke orker kæmpe mere, men der er mange mennesker klar til at hjælpe dig - inkl. mig!!! Og det ved du forhåbentlig

Du er sej, tapper, kærlig, dejlig, elskværdig, fornuftig, klog, smuk, tålmodig, rolig men passioneret - kort sagt SKØN!!!!

Anmeld

29. juni 2010

JustAnotherName

Jeg får sådan lyst til at tage mig af dig, og sige at alting nok skal blive godt.

Men desværre lyder det ikke så lovende med din far. Og sikke en barsk realitet. Dét oveni at du så også har mistet din mor i så tidlig en alder.

Jeg må sige, at du for mig lyder som en fighter .....men selvom du er en sej mor og kvinde, så skal der jo også være plads til at åbne op for sluserne, og "være den lille", som er træt og KED AF DET ....med alt hvad det indebærer.

Måske har du svært ved at græde tårerne for din far lige nu, fordi du står i sådan en uvirkelig "vente-position"...?! Han er her jo endnu! Men hans skæbne er hård, og du ved egentligt, at det nok er et spørgsmål om tid..

Jeg har aldrig selv været hos en psykolog, så det er lidt sært at anbefale andre. Men jeg har flere venner/bekendte, som har gået til psykolog, og fået hjælp til at bearbejde tingene. Og helt ærligt, så tænker jeg, at det ganske sikkert kunne være godt for dig, at få talt ordentligt ud med én, som hverken er familie eller nær ven. Og så du kan få lov at lukke op for det HELE, og få reageret - for det er skismer vigtigt, at få følelserne ud af ens system ....ellers tror jeg på, at man selv brænder sammen før eller siden.

Du er selv mor. Men ikke et super-menneske, som skal kunne bære al smerte og fortvivlse indeni dig. Så for din egen, og for din datters skyld, så tror jeg, at du kunne have godt af, at tale med en psykolog eller læge eller lignende. Og få vendt alle de ting og følelser med.

Hvor er det barsk og urimeligt, at skæbnen har villet det sådan for dig og din familie. Jeg føler meget med Jer alle. Og jeg syntes det er flot, at du får det fortalt herinde.....Dét må også give lidt luft indeni....bare lidt?!

Jeg kender dig ikke, men ville, hvis jeg kunne, give dig et mega stort knus 

Kærlig hilsen Katrine.

Anmeld

29. juni 2010

TbCp

Puha sikke da en omgang....
Må jo nærmest være en chok-tilstand du befinder dig i lige nu.
Var det en mulighed at komme med i en gruppe ved kræftens bekæmpelse? De må da have nogle pårørende grupper.... måske det kunne hjælpe dig?

Sender dig mine varmeste tanker og håber for dig at du kommer bare nogenlunde hel igennem alt dette

Anmeld

29. juni 2010

Malonde1985

Jeg er godt nok også meget meget rørt over dit indlæg her, og ved ærligt ikke hvad jeg skal sige, men ville heller ikke bare lukke ned uden at give dig et stoooooort  og sende dig de varmeste tanker.

Jeg kan fortælle, at jeg selv har gået til psykolog dels pga. noget stress og dårligt arbejdsmiljø, samt på et senere tidspunkt det at min far prøvede at tage livet af sig selv .. Jeg syntes det var rigtig godt at tale med en udefra, én som ikke vidste noget i forvejen, og som ikke var familie m.m. Det var en kvindelig psykolog, og jeg er stadig tilknyttet hende - hun har praksis samme sted som min læge, så det var super nemt. Men det hjalp virkelig at få lov at komme ud med alle sine følelser, igen og igen, og igen.. og tude og tude indtil man ikke kunne mere. Da jeg fik af vide min far havde prøvet at tage livet af sig selv, blev jeg selvfølgelig rigtig ked af det, dernæst gik jeg i chok, og til sidst blev jeg bare SÅ GAL på ham! Da han vågnede op på opvågningstuen, havde jeg allermest lyst til bare at smutte, for jeg var SÅ gal og skuffet over at han kunne finde på at forlade mig, min bror og alle hans børnebørn, og ja hele familien m.m.! Jeg syntes det var SÅ egoistisk af ham! Men selvfølgelig gik jeg ind til ham, og sagde at jeg elskede ham og var utrolig glad for at han overlevede! Alle mine følelser om hvordan og hvorledes jeg skulle takle alt det her, vendte jeg med min psykolog og det var bare GULD værd for mit vedkommende!

Min lille historie er langt væk fra din, som jo rent faktisk har mistet din mor, og måske snart er på vej til at miste din far .. Men jeg VIL VIRKELIG OPFORDRE DIG til at opsøge din læge og få gang i noget psykolog allerede nu, og gerne nu inden du går helt ned med flaget.

Er meget meget ked af at høre hvad du har oplevet og hvad der er på vej. Sender dig igen et stoooooort

Anmeld

29. juni 2010

MaleneG

Tusind tak for alle jeres søde ord.

Jeg har flere gange overvejet sorg/pårørende gruppe i kræftens bekæmpelse, eller psykolog. men ak, synes det er så svært at snakke om det med en tilfældig, jeg gik til psykolog i godt et halvt år med min mor, og fik egentlig ikke nogen gevinst ud af det.

Men måske det er noget andet at være sammen med andre mennesker, som gennemgår det samme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.