når livet gør ondt (langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

866 visninger
16 svar
0 synes godt om
29. juni 2010

MaleneG

Ind imellem bliver jeg nødt til at stoppe op og mærke efter, tænke min situation igennem, og prøve at forstå hvad det er der sker, og hvorfor sker det lige netop for mig?

Jeg mistede for 3½ år siden min mor som 16 årig, efter kort tids sygdom tildels pga. en lægefejl ( Dette er også blevet indrømmet fra statens/lægens side) det har selvfølgelig været en hård tid, og en kæmpe omvæltningen at lære at acceptere at jeg ikke længere havde min mor ved min side, nu er sagen så den at min far lider af uhelbredeligt kræft, og lægerne har nu officielt givet op, der er ikke mere at gøre, andet end at tilbyde smertelindring. Dette har været et kæmpe slag i hovedet, vi har hele tiden vidst at det ville komme, men fordi der er gået så "lang" tid ( læs 14 mdr) så har man nok bare været lidt naiv, og håbet på at det ville forsætte med at være på det stadie, som da det blev konstateret. Vi har ikke fået nogen decideret tidsfrist, hvilket også er udemærket, men set udfra hvor agressiv, kræften er blevet inden for den sidste 1½ måned, skal vi nok ikke forvente mere end et par måneder tilbage med ham.

Det gør mig selvfølgelig dybt ulykkelig, men midt i alt dette kaos, føler jeg alligevel ingenting, jeg er jo ked af det men jeg kan simpelthen bare ikke føle det, jeg kan græde måske i 10 min, og så kommer der bare ikke mere, jeg har brug for at føle sorgen, men kan samtidig ikke lade mig selv gøre det. Jeg frygter den dag han ikke længere er her, jeg frygter at det kommer til at slå mig omkuld, så jeg ikke kan tage mig af min datter.

Jeg er bange, og frygter at miste kontakten til den resterende familie, hvilket jeg overhovedet ikke bør frygte, da vi altid har haft et tæt bånd, og ses ofte. Det gør mig ked af det og tænke på at jeg ikke længere kan ringe til mine forældre, og fortælle dem noget godt, og høre hvor stolte de er, for ingen andre end forældre kan blive så stolte af deres børn.

Jeg kan ikke længere sove ordentlig, og føler absolut ingen overskud, ikke fordi jeg føler mig træt, men har simpelthen ikke den energi længere til at nå både at gøre rent, rydde op, og ordne vasketøj, samtidig med at passe min datter. gennemsnitlig sover jeg 3 timer i døgnet, og det er jo ikke meget. Jeg ved hvor dette bære hen, og det er nøjagtig det samme mønster ved min mor, jeg orker ikke at skulle igennem et år mere hvor jeg absolut sover et minimum.

Tak fordi jeg måtte dele mit indre kaos med jer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2010

baby2010

Hej Malene, jeg er virkelig rørt over din historie. Jeg vil anbefale dig at få noget hjælp - helst fra en psykolog. Du kan tale med din læge, som kan give dig en henvisning. På den måde kan du få hjælp med et godt tilskud økonomisk.

Det er nok en god idé at handle på det, inden/hvis du går helt ned med flaget.

Julie

Anmeld

29. juni 2010

Bayze

Kæreste du

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, jeg er også meget rørt over din fortælling. Hold kæft hvor er det bare synd for dig!

At du skal miste begge dine forældre indenfor så kort tid og på samme tid står overfor at skulle være mor er bare mere end hvad én person kan klare. Men det kan du! Det må være frygtelig svært på den ene side at rumme sorgen over tabet af din mor og din fars uhelbredelige sygdom og på den anden side at rumme lykken over at vente et barn. Og der er ikke noget at sige til hvis du oplever at det er svært at have plads til alle de følelser på én gang, du må ikke gå og dunke dig selv oven i hovedet med at der er noget galt med dig hvis du indimellem mister evnen til at se det lykkelige i at du venter dig eller at du ikke kan mærke sorgen over din fars sygdom og hans prognose. Det er helt logisk at du har det sådan, tænker jeg.

Jeg kan sagtens forstå at du må sidde med følelsen af ikke at kunne magte det hele og jeg kan også godt forstå at angsten for ikke at slå til som mor melder sig. men du kan slå til - det er jo netop din kommende lille baby der kommer til at betyde at du ikke kan give op, at der HVER dag er noget at stå op til og fortsætte for. kærligheden til sådan en lille en er så kæmpe stor, og det er bla dit barn du skal bygge din fremtid på og skabe din egen familie. Så du kan!!

men jeg er enig med Julie i at dine udfordringer lige nu er nærmest umenneskelige og jeg også vil råde dig til at få noget professionel støtte og hjælp. Ikke fordi du på nogen måde virker uligevægtig og eller noget i den stil, men pga din situations karakter og udsigterne til hvordan det kommer til at gå din far. Prøv at gå til din læge, jeg er sikker på at der er noget at hente ved det offentlige netop pga din situations alvor.

ÅÅhh altså, du har virkelig min dybeste medfølelse. Du får alt det bedste herfra.

Mange mange varme tanker, Tina 

Anmeld

29. juni 2010

MaleneG

Bayze skriver:

Kæreste du

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, jeg er også meget rørt over din fortælling. Hold kæft hvor er det bare synd for dig!

At du skal miste begge dine forældre indenfor så kort tid og på samme tid står overfor at skulle være mor er bare mere end hvad én person kan klare. Men det kan du! Det må være frygtelig svært på den ene side at rumme sorgen over tabet af din mor og din fars uhelbredelige sygdom og på den anden side at rumme lykken over at vente et barn. Og der er ikke noget at sige til hvis du oplever at det er svært at have plads til alle de følelser på én gang, du må ikke gå og dunke dig selv oven i hovedet med at der er noget galt med dig hvis du indimellem mister evnen til at se det lykkelige i at du venter dig eller at du ikke kan mærke sorgen over din fars sygdom og hans prognose. Det er helt logisk at du har det sådan, tænker jeg.

Jeg kan sagtens forstå at du må sidde med følelsen af ikke at kunne magte det hele og jeg kan også godt forstå at angsten for ikke at slå til som mor melder sig. men du kan slå til - det er jo netop din kommende lille baby der kommer til at betyde at du ikke kan give op, at der HVER dag er noget at stå op til og fortsætte for. kærligheden til sådan en lille en er så kæmpe stor, og det er bla dit barn du skal bygge din fremtid på og skabe din egen familie. Så du kan!!

men jeg er enig med Julie i at dine udfordringer lige nu er nærmest umenneskelige og jeg også vil råde dig til at få noget professionel støtte og hjælp. Ikke fordi du på nogen måde virker uligevægtig og eller noget i den stil, men pga din situations karakter og udsigterne til hvordan det kommer til at gå din far. Prøv at gå til din læge, jeg er sikker på at der er noget at hente ved det offentlige netop pga din situations alvor.

ÅÅhh altså, du har virkelig min dybeste medfølelse. Du får alt det bedste herfra.

tak for dine ord

Jeg fødte min datter i januar 2010, så jeg ved hvad moderskabet vil sige, og nok også derfor jeg frygter ikke at være i stand til at passe hende.

Anmeld

29. juni 2010

CamillaT89

Jeg er helt tom for ord, men ville ikke bare lukke tråden ned uden at skrive. 

Stort kram, og hvor må det være hårdt!

Anmeld

29. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Bayze skriver:

Kæreste du

You said it - det er præcis hvad jeg selv ville sige til dig. Jeg synes det er frygteligt synd for dig at du skal gennemgå alt dette, og håber du har et solidt og kærligt netværk så der er gode folk omkring dig når du skal sige endeligt farvel til din far.Stort knus til dig og maven!

KH

Rosa

Anmeld

29. juni 2010

Bayze

MaleneG skriver:

tak for dine ord

Jeg fødte min datter i januar 2010, så jeg ved hvad moderskabet vil sige, og nok også derfor jeg frygter ikke at være i stand til at passe hende.

Nå, jeg troede du ventede dig, det må du undskylde

Men når man ER blevet mor og man har denne her enorme kærlighed til sit barn, så er éns mest sårbare punkt jo også angsten for på en eller anden måde ikke at kunne være der for sit barn. Noget af det værste man kan forestille sig. Så jeg kan sagtens forstå at du bliver ramt lige der. Men jeg er stadig sikker på at det er nøjagtig kærligheden til dit barn og alle lyspunkterne i hverdagen sammen med det der gør at du kan klare det

Anmeld

29. juni 2010

MaleneG

Bayze skriver:

Nå, jeg troede du ventede dig, det må du undskylde

Men når man ER blevet mor og man har denne her enorme kærlighed til sit barn, så er éns mest sårbare punkt jo også angsten for på en eller anden måde ikke at kunne være der for sit barn. Noget af det værste man kan forestille sig. Så jeg kan sagtens forstå at du bliver ramt lige der. Men jeg er stadig sikker på at det er nøjagtig kærligheden til dit barn og alle lyspunkterne i hverdagen sammen med det der gør at du kan klare det

Du har nok ret ..

Men jeg må jo tage en dag af gangen, og ellers råbe op når jeg har brug for hjælp.

Anmeld

29. juni 2010

Lady Marion <3

Pyhh søde   Jeg kan sætte mig i dit sted   Jeg havde dog min mor lidt længere , hun døde da jeg var ca 26 år . Min far døede da jeg var 16 . Det er så underligt pludselig at stå alene , Har du brug for en snak så sig til   Vi kan gå en tur med de små en eftermiddag jeg har fri evt

Anmeld

29. juni 2010

AnneBJ

Jeg har læst din tråd og sender dig et kram! Håber du får noget hjælp!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.