Hjælp.. svigerfamilien!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2010

henh01

VIPpigen skriver:

Så syntes jeg i skal banke i bordet, kunne læse længere oppe at din kæreste havde valgt den første vogn, er det den i vil have, så sig det, og så må de spæde til, eller ej, og ligeså så må de sige til hvornår de kan "hjælpe" for selvfølgelig vil man gerne have tingene på plads inden den lille kommer. Her er vi kun 16+6, og har allerede fundet vores barnevogn, og også styr på de fleste andre ting.

Bank i bordet, din kæreste fandt den barnevogn, og var glad for det var "hans beslutning" så syntes jeg det er den i skal have...

Snakker med kæresten i aften og så må han rede trådede ud med sin stedfar..

Ellers køber jeg sammen med min mor den vogn han valgte og ups så behøver svigerfar jo ikke at sponsorere noget som helst!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2010

VIPpigen

henh01 skriver:

Snakker med kæresten i aften og så må han rede trådede ud med sin stedfar..

Ellers køber jeg sammen med min mor den vogn han valgte og ups så behøver svigerfar jo ikke at sponsorere noget som helst!

Lyder som en god ide. Svigerfar må forstå det er jeres valg, jeres vogn, og jeres barn der skal ligge i den. Så må han da blive muggen eller noget. Og syntes det er genialt du og din mor køber den hvis han vil være sådan på tværs... Og ja, UPS.... sådan er det bare...

Anmeld

28. juni 2010

VIPpigen

henh01 skriver:

Svigermor lader alt økonomi over til svigerfar. Det er min kærestes sted far, og han er vidst lidt vsær at trænge ind til.

Orker bare ikke at lave en diskussion ud af det min kæreste og jeg i mellem for han føler han står som lus mellem to negle. -Tror jeg vil tage en snak med ham når han kommer hjem fra job og sige at jeg synes vi skal holde fast i den vogn han valgte. (Så bliver han nok lidt stolt over at HAN har valgt vogn til sin søn "uden" min indblanding!)

Kan godt li den kommentar, her hvor kæresten valgte noget for første gang, kom der også lige en kommentar med på vejen: "jamen jeg havde ikke fået lov til at købe det hvis du ikke kunne li det"....... Så fik jeg lige den... Men ja, og så bliver han da endnu mere stolt når folk siger det er en lækker vogn...

Anmeld

28. juni 2010

VNB

henh01 skriver:

Svigermor lader alt økonomi over til svigerfar. Det er min kærestes sted far, og han er vidst lidt vsær at trænge ind til.

Orker bare ikke at lave en diskussion ud af det min kæreste og jeg i mellem for han føler han står som lus mellem to negle. -Tror jeg vil tage en snak med ham når han kommer hjem fra job og sige at jeg synes vi skal holde fast i den vogn han valgte. (Så bliver han nok lidt stolt over at HAN har valgt vogn til sin søn "uden" min indblanding!)

Ja det synes jeg lyder som en god ide  og synes også at det er ret sødt at det så blir en vogn som din kæreste helt selv har valgt!

Så må i jo bare lige forklare svigerfar det på en pæn måde... Kunne være spændende at høre hvad han siger til det  kan være du vil skrive en bette opdatering???

hehe min kæreste læste lige med på sidelinien herhjemme, og han udbrød så sødt: "Det kan jo være at ham svigerfaren bare siger at han nok selv skal finde vognen, og han så overrasker dem med den som de vil have?"  hvem ved???? men det lyder umiddelbart ikke sådan må jeg sige...

Håber ihvertfald at det hele ordner sig for jer! synes at barnevogen er en af de ret så vigtige ting til bebs, og derfor er det altså vigtigt at man kan lide den!

knus

Anmeld

28. juni 2010

henh01

VNB skriver:

Ja det synes jeg lyder som en god ide  og synes også at det er ret sødt at det så blir en vogn som din kæreste helt selv har valgt!

Så må i jo bare lige forklare svigerfar det på en pæn måde... Kunne være spændende at høre hvad han siger til det  kan være du vil skrive en bette opdatering???

hehe min kæreste læste lige med på sidelinien herhjemme, og han udbrød så sødt: "Det kan jo være at ham svigerfaren bare siger at han nok selv skal finde vognen, og han så overrasker dem med den som de vil have?"  hvem ved???? men det lyder umiddelbart ikke sådan må jeg sige...

Håber ihvertfald at det hele ordner sig for jer! synes at barnevogen er en af de ret så vigtige ting til bebs, og derfor er det altså vigtigt at man kan lide den!

knus

Sådan tænkte jeg også, men han haar ikke noget begreb om at det var kæresten der ville have den og kunne slet ikke forestille mig de kunne finde på det, da den er så dyr.

Kommer med update så snart der er nyt i sagen. griner

Anmeld

28. juni 2010

VNB

henh01 skriver:

Sådan tænkte jeg også, men han haar ikke noget begreb om at det var kæresten der ville have den og kunne slet ikke forestille mig de kunne finde på det, da den er så dyr.

Kommer med update så snart der er nyt i sagen. griner

hehehe vil jeg glæde mig til så!  

Anmeld

28. juni 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

Selfølgelig er det super dejligt at de vil hjælpe jer men undskyld mig hvem er det liiiiiiige der skal have bebsen...?? det er jo ikke sviger mekanikken..

Min sviger familie SKÆLDTE mig ud for at købe noget til mit første barn.. efter jeg havde fundet mig i det de første 7 måneder blev jeg så træt af det jeg trådte i karakter og sagde hør her svigermor/svigerfar.. Nu er det altså sådan at det er os der skal have bebse og det er hvad vi vil have vi køber.... i skal være mere end velkomne til at hjælpe hvad i har lyst til men i skal ikke bestemme hvad vi skal have til VORES barn......

( men min svigermor hidsede sig også op over jeg hvade købt STRØMPER - for hvad skulle de give i barsels gave NÅR JEG NU BLEV VED MED AT KØBE)

SÅ for jeres egen skyld køb det i bliver glade for og ikke give efter for en svigermekanik for det er jeres barn.... i Skulle helst ELSKE at gå med bebse i drømme vognen....

Anmeld

28. juni 2010

MoarTil4

du er overhovedet ikke sippet. Det er da helt naturligt at man gerne selv vil vælge sin barnevogn. Det er en stor del af det at få barn.

Jeg kan godt forstå dig, og synes ikke at der er noget forkert i at sige pænt til svigerfar, at I vil være rigtig glade for at han ønsker at sponsorer 2000 kr. til vognen, men at I helt naturligt har ønske og behov for selv at vælge vognen.

Det burde han sagtens kunne forstå. Ellers synes jeg at hans tilbud om at hjælpe er noget dominerende - og så tror jeg nok, at jeg selv var stået af og købt barnevognen selv.

Håber at I får redt trådene ud - det er da lidt kedeligt med sådanne spekulationer og evt. misforståelser, som er unødvendige.

Anmeld

28. juni 2010

XXSS

henh01 skriver:

Tror du ikke han vil blive tøsefornærmet hvis vi siger at vi selv køber en?

Snakkede med min mor og fortalte hende om situationen - hun synes også det er mærkeligt og ville gerne hjælpe os md at få købt en.

Og hvad så hvis han gør? Han giver jer jo umiddelbart ikke noget valg. Mine forældre ville også godt sponsorer en vogn til os - og ringede (de bor i jylland vi i kbh) for at høre om diverse ting ville være okay, det drejede sig om mærker, tilbehør m.m. og det var helt fint, for så kunne jeg selv sige fra og til.

Men lige frem at bestemme, hvilken vogn vi skal have - det er kun os selv der bestemmer det..

For ellers så ender det jo ud med at du får en brugt vogn i hans prisniveau, som måske ikke er godkendt eller bare har det look eller den komfort du vil have.

Det er på ingen måde okay - og så ville jeg pænt takke nej til deres tilbud om at spæde til - så må de jo blive sure eller lade være.. men at visse svigerforældre gerne vil være med at bestemme over ting der ikke er relevant for dem at bestemme - hænger bare ikke sammen i min verden.

Sig fra og bliv glad på længere sigt.

Anmeld

29. juni 2010

*A*

Min svigerfar ville gerne give os en barnevogn. Vi fandt den vi gerne ville have og han overførte bare pengene til min kærestes konto. Nu står barnevognen bare og venter på at blive hentet i Babysam - den bliver først hentet i nov.

Jeg kan godt forstå a tdu selv gerne vil vælge barnevognen til jeres kommende barn. Selv ville jeg ikke have en brugt vogn og jeg ville slet IKKE have at min svigerfar skulle bestemme hvilken vogn vi skulle have  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.