Hjælp.. svigerfamilien!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2010

VNB

henh01 skriver:

det er helt ok at de ikke vil betale den hele, men vi har forsøgt at sige at vi gerne selv ville betale resten, men den gik heller ikke.

Har kigget på nettet og de vogne til 2000 kr fanger ikke min interesse. Vil gerne have en emmaljunga der max er brugt til 1 barn! De koster ikke kun 2000 kr

nej umiddelbart vil det nok være svært at finde en vogn af det mærke og så let brugt til 2000 kr... Vi har jo også allerede kigget en del, og de skide barnevogne er altså bare ret dyre hvis man går efter noget bestemt...

Synes det er underligt at i ikke selv "må" spæde til?!? det ville da klart være den nemmeste løsning... fik i en forklaring herpå?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2010

VIPpigen

Du er i din fulde ret til at sige fra. Der er ikke noget sippet i det, vi har fundet den vi vil have, og her har svigermor og svigerfar også sagt de vil betale den (det var dog inden vi fandt den)  den er dyr, så derfor forstår jeg hvis de vil trække tilbudet tilbage, eller spæde til, så de ikke skal betale det fulde beløb.

Kan godt forstå i vil være på den sikre side med pengene også, ved hvor meget det kan svinge når man er vikar. Syntes du skal sige de gerne må kigge, men du vil godkende, og du også kigger, og så kan i snakke sammen om det, de skal ikke bare tage beslutningen uden jeres indflyydelse...

Anmeld

28. juni 2010

Nadia&Daniel

mariamiss6 skriver:

Arj det kan jeg godt forstå du gerne vil....

Jeg synes du skal fortælle ham at du gerne selv vil vælge din barnevogn.... Hvis deres grænse for sådan en ligger på 2000 kroner, så kan du vælge den du vil have, få de 2000 af svigerne, og så selv betale resten af beløbet.....

Anmeld

28. juni 2010

henh01

mariamiss6 skriver:

Så tag de penge i har i denne måned, brug dem på en vogn i kan lide, og lad sviger beholde sine 2000.... det er selvfølgelig lidt surt, når nu man kunne have sparet 2000, men så må de jo lære at det er jer der skal bruge vognen og ikke dem...

Så kan de bruge deres 2000 på sig selv, eller til andre gode ting til baby....

Måske ønsker i jer et eller andet som også er lidt dyrt.... Hvad med autostolen? den kan i vel ikke komme op at diskutere om?

Vi har faktisk alt andet end barnevogn og klapvogn. Jeg har fået/lånt stort set det hele af min bror som lige har fået barn og har lidt fra min datter.

Kunne bare godt forestille mig at de bliver tøsefornærmet over vi selv køber en vogn. men jeg har ikke i sinde at accepterer at han skal vælge vogn for os! Det er min kærestes første barn og ham der valgte den første vogn (den til de 4000 kr) og han virkede så stolt over at han havde valgt den osv.

Anmeld

28. juni 2010

Mor-til-asta-09

henh01 skriver:

Hej piger

Har brug for jeres råd. Mine svigerforældre har været så flinke at ville betale for en barnevogn til min kærestes og mit kommende barn. - Vi fandt så en - min kæreste og jeg - på nettet til 4000 kr. Ringede til svigerfar og fortalte ham om drømmevognen, hvortil han beder om linket til vognen. Vi sender det og venter i 14 dage på så at få besked på at han synes den var for dyr og at han havde kigget på nettet at man kunne få nogle til 2000 kr brugt i et andet mærke tillige.

Vi tager hjem - kigger videre og finder en næsten ligeså flot vogn - brugt - til 3100 kr, ringer igen til svigerfar og fortæller ham om vognen. Han siger så at vi jo ikke behøver spekulere over det, han skulle nok finde en på nettet med alt tilbehør og komme med den når terminen nærmede sig.

Hmm.. er jeg sippet når jeg gerne selv sammen med min kæreste vil vælge barnevogn, farve og stand? Er lidt sart med brugte ting og vil derfor gerne selv se den!!

Nej du er bestemt ikke sippet.. Er helt forståeligt..

Mine forældre hjalp dengang ved at give os 3500kr, også kunne vi bruge dem på babyting som vi gerne selv ville have.

Synes da bestemt ikke han skal have lov til at bestemme hvilken vogn i skal have, bare fordi han vil betale. Så må han give jer en pris, også kunne i evt betale resten selv..

Rigtig meget held og lykke med det hele

Anmeld

28. juni 2010

henh01

VNB skriver:

nej umiddelbart vil det nok være svært at finde en vogn af det mærke og så let brugt til 2000 kr... Vi har jo også allerede kigget en del, og de skide barnevogne er altså bare ret dyre hvis man går efter noget bestemt...

Synes det er underligt at i ikke selv "må" spæde til?!? det ville da klart være den nemmeste løsning... fik i en forklaring herpå?

Nej. Han sagde bare at det behøvede vi slet ikek spekulere på, han skulle nok finde en barnevogn til os.

Min kæreste kunne ikke rigtig lide at sige fra og sagde derfor bare ok. Tror han blev lidt paf. Svigerfar mener ikke vi bør købe en allerede da jeg kun er 20 uger henne og det er da også rigtig, men vi har alt andet og det kunne være befriende at vide at den stod klar.

Anmeld

28. juni 2010

henh01

VIPpigen skriver:

Du er i din fulde ret til at sige fra. Der er ikke noget sippet i det, vi har fundet den vi vil have, og her har svigermor og svigerfar også sagt de vil betale den (det var dog inden vi fandt den)  den er dyr, så derfor forstår jeg hvis de vil trække tilbudet tilbage, eller spæde til, så de ikke skal betale det fulde beløb.

Kan godt forstå i vil være på den sikre side med pengene også, ved hvor meget det kan svinge når man er vikar. Syntes du skal sige de gerne må kigge, men du vil godkende, og du også kigger, og så kan i snakke sammen om det, de skal ikke bare tage beslutningen uden jeres indflyydelse...

Men nu har vi fundet 2 vogne vi har fortalt ham om, og de er ikke ok.. På trods af at vi gerne selv vil spæde til. Kan sagtens forstå at man ikke kan hive 4000 kr ud af sit budget men så kunne han sige at han ville betale 2000 kr eller hvad han ville betale, men at det først kunne blive i okt. Så havde man ligesom noget at forholde sig til og tid til selv at spare lidt op.

Anmeld

28. juni 2010

VIPpigen

henh01 skriver:

Men nu har vi fundet 2 vogne vi har fortalt ham om, og de er ikke ok.. På trods af at vi gerne selv vil spæde til. Kan sagtens forstå at man ikke kan hive 4000 kr ud af sit budget men så kunne han sige at han ville betale 2000 kr eller hvad han ville betale, men at det først kunne blive i okt. Så havde man ligesom noget at forholde sig til og tid til selv at spare lidt op.

Så syntes jeg i skal banke i bordet, kunne læse længere oppe at din kæreste havde valgt den første vogn, er det den i vil have, så sig det, og så må de spæde til, eller ej, og ligeså så må de sige til hvornår de kan "hjælpe" for selvfølgelig vil man gerne have tingene på plads inden den lille kommer. Her er vi kun 16+6, og har allerede fundet vores barnevogn, og også styr på de fleste andre ting.

Bank i bordet, din kæreste fandt den barnevogn, og var glad for det var "hans beslutning" så syntes jeg det er den i skal have...

Anmeld

28. juni 2010

VNB

henh01 skriver:

Nej. Han sagde bare at det behøvede vi slet ikek spekulere på, han skulle nok finde en barnevogn til os.

Min kæreste kunne ikke rigtig lide at sige fra og sagde derfor bare ok. Tror han blev lidt paf. Svigerfar mener ikke vi bør købe en allerede da jeg kun er 20 uger henne og det er da også rigtig, men vi har alt andet og det kunne være befriende at vide at den stod klar.

kan sagtens følge dig... Når i nu har alt andet klar, vil det da være mindre stressende at barnevognen også stod klar.

han lyder da ret stædig din svigerfar, som om at nu har han bare bestemt sig for det, og sådan blir det.

Men kan også godt lidt forstå din kæreste... at han blev paf i situationen, for det kom vel også bag på ham? Måske skal han samle lidt mod til sig og tage en snak med ham? det er jo trods alt hans far... hvor står din svigermor i alt dette? har hun ikke noget at sige om det?

Anmeld

28. juni 2010

henh01

VNB skriver:

kan sagtens følge dig... Når i nu har alt andet klar, vil det da være mindre stressende at barnevognen også stod klar.

han lyder da ret stædig din svigerfar, som om at nu har han bare bestemt sig for det, og sådan blir det.

Men kan også godt lidt forstå din kæreste... at han blev paf i situationen, for det kom vel også bag på ham? Måske skal han samle lidt mod til sig og tage en snak med ham? det er jo trods alt hans far... hvor står din svigermor i alt dette? har hun ikke noget at sige om det?

Svigermor lader alt økonomi over til svigerfar. Det er min kærestes sted far, og han er vidst lidt vsær at trænge ind til.

Orker bare ikke at lave en diskussion ud af det min kæreste og jeg i mellem for han føler han står som lus mellem to negle. -Tror jeg vil tage en snak med ham når han kommer hjem fra job og sige at jeg synes vi skal holde fast i den vogn han valgte. (Så bliver han nok lidt stolt over at HAN har valgt vogn til sin søn "uden" min indblanding!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.