Tina...eller alle: om privat dagplejer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.505 visninger
17 svar
0 synes godt om
28. juni 2010

oo

jeg skal bare lige spørge hvordan det fungerer hos en privat dagplejer...jeg så nemlig der var en der havde sat opslag op nede i netto - med folder, men vi glemte at tage en. jeg så at prisen pr måned hos hende var 1600 kr og det lød jo ret overskueligt, plus at hun bor i en af de mindre landsbyer heroppe i skoven..nåhmen det kan jo sagtens være hun slet ikke har plads om et år, men i hvert fald! så snakker jeg med min søster om prisen og hun siger så, at det er klart det er billigt for hos en privat dagplejer skal man selv have mad og bleer og alting med. jeg aner jo INTET om NOGET, så jeg skal bare spørge: hvordan fungerer det der privat dagplejer egentlig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2010

ChatH

Tjuhl skriver:

jeg skal bare lige spørge hvordan det fungerer hos en privat dagplejer...jeg så nemlig der var en der havde sat opslag op nede i netto - med folder, men vi glemte at tage en. jeg så at prisen pr måned hos hende var 1600 kr og det lød jo ret overskueligt, plus at hun bor i en af de mindre landsbyer heroppe i skoven..nåhmen det kan jo sagtens være hun slet ikke har plads om et år, men i hvert fald! så snakker jeg med min søster om prisen og hun siger så, at det er klart det er billigt for hos en privat dagplejer skal man selv have mad og bleer og alting med. jeg aner jo INTET om NOGET, så jeg skal bare spørge: hvordan fungerer det der privat dagplejer egentlig?

Jeg arbejder som kommunal dagplejer, men har selv undersøgt lidt om privat dagpleje fordi jeg overvejer at starte op som det efter barsel.

En privat dagplejer bestemmer jo selv nogen flere ting. men mht bleer har man altid sine egne med også i kommunale.

i den private får man også mad med mindre det skal være noget specielt sådan er det også i kommunal dagpleje. en privat dagplejer bestemmer også selv hendes pris, men forældrene får tilskud fra kommunen. Men de fleste ligger lige under den kommunale

Hmm ja det var hvad jeg vidste

Anmeld

28. juni 2010

oo

Chatarina skriver:

Jeg arbejder som kommunal dagplejer, men har selv undersøgt lidt om privat dagpleje fordi jeg overvejer at starte op som det efter barsel.

En privat dagplejer bestemmer jo selv nogen flere ting. men mht bleer har man altid sine egne med også i kommunale.

i den private får man også mad med mindre det skal være noget specielt sådan er det også i kommunal dagpleje. en privat dagplejer bestemmer også selv hendes pris, men forældrene får tilskud fra kommunen. Men de fleste ligger lige under den kommunale

Hmm ja det var hvad jeg vidste

okay tak jamen...hvorfor vælger nogen så privat og nogen kommunal?

aj, sorry, hvis det er nogle abe-spørgsmål, men jeg er lige gået i selvsving over det her pasningsgøgleri!

Anmeld

28. juni 2010

ChatH

Tjuhl skriver:

okay tak jamen...hvorfor vælger nogen så privat og nogen kommunal?

aj, sorry, hvis det er nogle abe-spørgsmål, men jeg er lige gået i selvsving over det her pasningsgøgleri!

HI HI kommunal er jo det mest normale og der er man sikret gæstepleje med mere. Desværre er der kommet super mange indsnævringer og må må ikke ting den sidste tid som gør det lidt mere surt i den kommunale dagpleje.

Her må man f.eks. ikke køre med børnene i bil på en tur i ny og næ, der bliver sparet på ture og andre goder. i den private bestemmer dagplejeren selv hvad der skal foregå, altså stadig med et vist opsyn fra kommunen men man kan altså tillade sig nogen andre ting. hvis du forstår?

Anmeld

28. juni 2010

TbCp

De private bestemmer selv... men tror at de fleste steder skal man selv have bleer med.
Ellers er det som i den kommunale at de får maden her... 3 måltider (4 hvis de spiser morgenmad her).

Jeg er ca 300kr billigere end den kommunale, det har jeg valgt da jeg ikke har mulighed for at tilbyde gæstedagpleje i tilfælde af at jeg er syg.

De forældre der er her har valgt mig af to grunde.... 1. fordi der var lange udsigter til at få en dagplejer i nærheden af hvor de bor og 2. fordi jeg er uddannet pædagog.

Jeg tager ikke gæstebørn ind og har kun 4 børn, hvor de kommunale her ofte går med 5 børn fordi de hele tiden får gæstebørn ind... det synes jeg ikke om, da jeg har oplevet at gæstebørnene ofte kan være lidt utryge ved det nye sted og det tager derfor en masse tid fra "mine" børn. Samtidig giver det knap så meget sygdom blandt børnene da der ikke kommer "fremmede" bakterier ind hele tiden...

Det var vist lige hvad jeg kunne komme i tanke om

Anmeld

28. juni 2010

oo

tak for jeres svar og ja de gir mening

jeg fandt lige dem i katterøds hjemmeside og de skriver at de begge er godkendt som dagplejere, så de har sådan en minivuggestue/dagpleje og koster 1600 kr om måneden med tilskuddet fra kommunen. nåh, de ser i hvert fald rigtig hyggelige og "trine og søren" agtige ud, så dem må vi nok hellere snakke med engang til jul

de holder så ferie når der er skoleferier fordi de har 6 børn selv, som de jo så prioritere der, men det passer jo helt fint, for både Søren og jeg har jo ferie på de tidspunkter anyway

Anmeld

28. juni 2010

Ni-ko-li-ne

vi kiggede også på en privat, men blev enige om at det ikke kan fungere når der ikke er en gæstepleje til rådighed ved sygdom... desværre er de fleste arb. pladser ikke SÅ fleksible og bedsterne på den ene side arbejder jo og de andre bor 2,5 times kørsel væk:0) så vi er afhængige af gæsteplejen, der som oftest er samme sted... så nu er det ikke et problem længere, men det skal jeg love for at det var bare for ½ år siden!

Anmeld

28. juni 2010

oo

Ni-ko-li-ne skriver:

vi kiggede også på en privat, men blev enige om at det ikke kan fungere når der ikke er en gæstepleje til rådighed ved sygdom... desværre er de fleste arb. pladser ikke SÅ fleksible og bedsterne på den ene side arbejder jo og de andre bor 2,5 times kørsel væk:0) så vi er afhængige af gæsteplejen, der som oftest er samme sted... så nu er det ikke et problem længere, men det skal jeg love for at det var bare for ½ år siden!

en af de ting jeg så godt kunne lide ved dem her er, at fordi de er to (mand og kone) så bruger de aldrig gæstedagplejer. hvis den ene er syg, får de hjælp udefra ind i deres dagpleje, så ens barn aldirg bliver sendt et nyt sted hen

Anmeld

28. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Tjuhl skriver:

en af de ting jeg så godt kunne lide ved dem her er, at fordi de er to (mand og kone) så bruger de aldrig gæstedagplejer. hvis den ene er syg, får de hjælp udefra ind i deres dagpleje, så ens barn aldirg bliver sendt et nyt sted hen

det er jo nærmest perfekt så! jeg synes det lyder helt vildt godt! :0)

Anmeld

28. juni 2010

oo

Ni-ko-li-ne skriver:

det er jo nærmest perfekt så! jeg synes det lyder helt vildt godt! :0)

ja, jeg blev også så glad for dem og vi havde en lang snak om dem her efter aftensmaden og Søren sagde at det hele jo bare lød perfekt. de bor på den anden side af skoven, og det betyder at jeg også kan hente og bringe  så nu får vi lige ungen og så ringer vi og snakker lidt med dem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.