Er det ikke at træde på folk der ligger ned?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2010

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

Jeg kan helt sikkert godt se det fra din side. Men nu kender man jo ikke det andet par (de nye købere) Måske de har sagt: Vi har desværre ikke penge til at købe en rejse til 10.000 kr (eksempel) men vi kan betale 5000 kr. Ikke for at "snyde" men måske det var deres budget. Det er jo svært at give fuld pris for en rejse som man ikke selv har bestemt hvor går hen. Men jeg vil give dig ret i, at halv pris er liiige frækt nok. Ikke noget jeg ville gøre. Men generelt er penge jo ikke så godt mellem venner. Så jeg tror at (de oprindelige) købere, skal prøve at sætte den til salg på nettet og se om de kan få noget mere for det. Men chancen er nok lille. Der er nok ikke mange, der vil betale mere for noget, man ikke er sikker på er "sikkert" og lign. Hvis de ikke kan få det solgt på nettet, er halvdelen jo trods alt bedre end ingenting.

Jeg kan sagtens forstå, hvis man ikke har et budget til en ferie til 10000 kr, men synes stadig at det er grotesk, at tage på ferie for andres penge. Og ja, det er jo super lækkert, at de er kommet af med deres billetter, så de ikke taber alle pengene, men jeg er overbevist om, at de sagtens kunne have fået mere for dem, hvis de havde lagt dem på nettet! Men ja, det er selvfølgelig svært at vide!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2010

Malene

Jeg kan ikke forstå at de mener de selv kan være det bekendt.

Fy føj siger jeg bare.

Jeg er selv sådan en, som ikke kan få mig selv til at be andre om at betale for mig, lige meget hvad det er.

Anmeld

30. juni 2010

DK

Kan det ikke være at de bare ikke har flere penge at give? Altså hvis de allerede har købt en rejse, så er det jo ikke sikkert at de lige har så de kan smide dobbelt op? Det ville jeg i alt fald ikke have, uanset hvor synd det så var for vores venner der ikke kom med! Og hvis jeg skulle købe rejsen til min ex. fattige søster, så ville grunden til at hun ikke skulle på ferie i forvejen jo klart være at hun ingen penge havde - og derfor ikke havde råd til at betale fuld pris!

Venneparret i nød kan vel forsøge at sælge til anden side og se om de kan få en bedre pris for rejsen?

Anmeld

30. juni 2010

maj2011

JAMEN kunne da godt tænke mig en rejse... sæt den da på auktion her inde :-) så ser vi hvor højt den kommer :-)

hvor, hvad tid og hvorhen???

Anmeld

30. juni 2010

Anonym trådstarter

Billetterne er desværre solgt til det andet vennepar for over halv pris, men sødt af dig ellers :-)

Anmeld

1. juli 2010

Anonym trådstarter

Lige en lille update på situationen! Min kammerats far er nu død og parret har besluttet sig for at købe deres ferie tilbage! De får virleæig brug for denne ferie og har heldigvis tid til at planlægge alle detaljerne omkring begravelsen!

Tak for alle jeres indlæg!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.