Er det ikke at træde på folk der ligger ned?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.836 visninger
15 svar
0 synes godt om
28. juni 2010

Anonym trådstarter

Tøser! Jeg er så foraget!

3 af vores vennepar har planlagt 2 ugers sommerferie til syden! De skulle afsted sammen og har bestilt alt sammen!

Så sker der det, at et af parene har været nødt til at melde afbud, da deres far ligger for døden :-( deres afbudsrejseforsikring dækker desværre ikke og de er nødt til at sælge rejsen privat! De har begge glædet sig enormt meget til denne tiltrængte ferie og min veninde har været nødsaget til at arbejde på 3 Jobs, for at kunne få sparet op!

På baggrund af den manglende forståelse fra rejseseselvskabet, har et af vores andre vennepar valgt at ville købe rejsen (hvilket efter min mening er virkelig pænt af dem)

Problemet er bare, at de kun vil betale det halve af rejsen værdi og endvidere har de bedt parret, med den døende far, om at betale de 1000 kr, som det koster at få ændret navnene!

Jeg er i chok! Jeg kan godt forstå, at man gerne vil på så billig en ferie så muligt og hvis jeg ikke havde kendt parret og omstændighederne, så ville jeg da også have pruttet om prisen! Men når en af vores venners far ligger for døden, så synes jeg fandme at det er at stjæle fra folk! Jeg ville personligt ikke kunne nyde min ferie velvidende om, at det var mine venner, som havde betalt over halvdelen!

Er det bare mig, som ser det sådan eller er det ikke at udnytte folk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2010

Na-Wi

Anonym skriver:

Tøser! Jeg er så foraget!

3 af vores vennepar har planlagt 2 ugers sommerferie til syden! De skulle afsted sammen og har bestilt alt sammen!

Så sker der det, at et af parene har været nødt til at melde afbud, da deres far ligger for døden :-( deres afbudsrejseforsikring dækker desværre ikke og de er nødt til at sælge rejsen privat! De har begge glædet sig enormt meget til denne tiltrængte ferie og min veninde har været nødsaget til at arbejde på 3 Jobs, for at kunne få sparet op!

På baggrund af den manglende forståelse fra rejseseselvskabet, har et af vores andre vennepar valgt at ville købe rejsen (hvilket efter min mening er virkelig pænt af dem)

Problemet er bare, at de kun vil betale det halve af rejsen værdi og endvidere har de bedt parret, med den døende far, om at betale de 1000 kr, som det koster at få ændret navnene!

Jeg er i chok! Jeg kan godt forstå, at man gerne vil på så billig en ferie så muligt og hvis jeg ikke havde kendt parret og omstændighederne, så ville jeg da også have pruttet om prisen! Men når en af vores venners far ligger for døden, så synes jeg fandme at det er at stjæle fra folk! Jeg ville personligt ikke kunne nyde min ferie velvidende om, at det var mine venner, som havde betalt over halvdelen!

Er det bare mig, som ser det sådan eller er det ikke at udnytte folk?

Der vil jeg give dig ret! Svinderi, håber de får en rigtig dårlig ferie med massere af regnvejr!

Knus Nanna

Anmeld

28. juni 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg er fuldstændig enig med dig. Synes ikke de kan være det bekendt. 

Hvis det var mig som skulle sælge en billet med alle de krav, og så til nogle venner, så havde jeg nok hellere ladet det gå til spilde, selv om det økonomiske ville være rigtig surt. Synes den anden behandling er en man ikke skal finde sig i.

Til dig og vennerne med den døende far...

Anmeld

28. juni 2010

Delilah

at venneparet køber rejsen er da flot. Jeg syntes da heller ikke de skal købe det for fuld pris, de har jo ikke noget at skulle have sagt om hvor rejsen går hen når de sådan tager det af parets hænder. Det er da mega ærgeligt at der er et dødsfald involveret men der er jo altid en god grund til at man dropper sin rejse. Om det er sygdom eller død. 

Anmeld

28. juni 2010

NinaNymannMadsen

det kan de da ikke bare gøre. hvis det fordi de ikke selv har råd så måtte de ha tænkt på det nåed før de sagde ja til at ville købe rejsen af dem vil jeg da sige. for man tænker da lidt på dem når det er sådan at faren ligger for døden.

så er helt enig med dig

Anmeld

28. juni 2010

N&J

Jeg syntes det er lidt groft og havde ikke selv samvittighed til det, og så syntes jeg at det er helt grotest at de vil have dem til at lave navnene om og betale for det, altså fair nok at man måske betaler lidt mindre og så måske lægger de 1000 kr. oveni, men man får en ferie, de fleste er glade for bare at komme afsted så længe der er sol, så syntes ikke de kan være det bekendt.. (de skulle selvfølgelig have bestilt afbestillingsforsikring, men det er altid let at være bagklog)

Anmeld

28. juni 2010

N&J

kom lige to gange

Anmeld

28. juni 2010

dorthemus

Jeg synes også det er usmageligt

Anmeld

28. juni 2010

sbs78

Det er bare ikke okay. Tænk at de vil være det bekendt.

Vi fik en gang tilbudt nogle billetter til noget teater, af en kollega til min mand. De kunne ikke selv komme afsted, da et familie medlem lige var død. Vi betalte dem fundt pris for billetterne, for vi ville ikke udnytte dem.

Anmeld

28. juni 2010

tinasmor

Jeg kan helt sikkert godt se det fra din side. Men nu kender man jo ikke det andet par (de nye købere) Måske de har sagt: Vi har desværre ikke penge til at købe en rejse til 10.000 kr (eksempel) men vi kan betale 5000 kr. Ikke for at "snyde" men måske det var deres budget. Det er jo svært at give fuld pris for en rejse som man ikke selv har bestemt hvor går hen. Men jeg vil give dig ret i, at halv pris er liiige frækt nok. Ikke noget jeg ville gøre. Men generelt er penge jo ikke så godt mellem venner. Så jeg tror at (de oprindelige) købere, skal prøve at sætte den til salg på nettet og se om de kan få noget mere for det. Men chancen er nok lille. Der er nok ikke mange, der vil betale mere for noget, man ikke er sikker på er "sikkert" og lign. Hvis de ikke kan få det solgt på nettet, er halvdelen jo trods alt bedre end ingenting.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.