i onsdags fyldte baby Juhl maven 24 uger
jeg kan da godt se den er stor og fin og dejlig og jo, jeg var også ved at tippe forover ud af sengen om morgenen, men for djævelen da, da jeg fik taget mavebilledet fik jeg gispet (i bedste Baronesse stil) "WÅÅÅÅW!"
jeg havde dog endnu en gang tabt et kilo og lå igen på "startvægten" for graviditeten...spøjst - og Søren bad mig inderligt om jeg ikke ville gå ud og æde en tube mayonaisse så babyen kunne begynde at tage på. samtidig sagde han for noget tid siden, at min hage ikke længere rigtig var en dobbelthage (det var en af de situationer hvor jeg ikke rigtig vidste om jeg blev glad eller ked af det...), så jeg tror at baby vokser fint og jeg bare skrumper lidt imens. måske...
i torsdags fyldte Søren 32
(og jeg fandt 5 grå hår...eller hvide, for jeg blir kridhvid som min morfar, lader det til...
). han var på arbejde hele dagen og kom hjem til en hustru der havde 1) været i bad, 2) taget kjole på, 3) lavet lagkage, 4) en culottesteg i ovnen og 5) købt en sixpack til fodboldkampen om aftenen hvilket resulterede i at Søren højlydt erklærede sig for LYKKELIG - hvorefter han guffede en halv lagkage og omkring 1,5 kg culottesteg i sig
han havde jo allerede fået billetten til Guns n Roses koncerten i Aalborg, men jeg er en sucker for at give gaver, især til ham, så han fik også "den ultimative Black Adder samling", en Tom Petty cd og en lillebitte t-shirt til Baby Juhl med Guns, hvor der står "sweet child o mine" på 
om fredagen skulle vi i ikea og købe sofa, seng, reol, kommode og andet træls som vi skal bruge for at kunne lave omrokering herhjemme til baby Juhl dukker op (eller ud?!). vi tog tidligt afsted, for ifølge lagerstatus var der kun 4 af sofaen tilbage og 1 af reolerne. klokken 9 sad vi på Ikeas parkeringsplads...de åbner så klokken 10, så det var jo MÆGTIGT at man var stået op klokken 7
da vi kom ind drønede jeg direkte til en medarbejder så hun kunne bestille sofa og reol nede på lageret, så vi var sikre på at få dem. hun kiggede lidt på min mave og bestilte derefter alt hvad der kunne bestilles og skrev en seddel ud med hvor resten (jeg havde naturligvis en udførlig indkøbsseddel MED billeder med mig) kunne findes nede på lageret
så vi var ude på under en time!!
om lørdagen kom min mor og Per for at hjælpe os med at få samlet alting og sat på plads. da de næsten er her, ringer min mor og siger de lige kører forbi vagtlægen og jeg kan godt høre hun lyder ad helvedes til. det viser sig så, at hun har fået blærebetændelse på vejen herned og da hun kom var hun bare total splattet og endte med at sove på sofaen mens vi andre sad oppe ovenpå og ordnede den nye seng. den gamle seng savede Per til pindebrænde - bogstaveligt talt!: vi brændte noget af den på et bål i haven igår aftes
det var meningen de skulle være blevet og overnatte, men min mor ville, forståeligt nok, helst hjem, så de kørte da vi havde spist aftensmad. men der var alting også samlet og på plads, så vi kørte ned og lejede en film og hyggede os.
igår tullede vi rundt og fik sat babyværelset op...med de ting vi har indtil videre. August var helt glad og tror vist nok det er hans nye værelse. i hvert fald hænger han ud derovre hele tiden og sover der om natten (og om dagen) 
og NU har vi bare MEGAMEGET sommerferie 
(der følger lige lidt billedspam...)