24-32-baby!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.349 visninger
26 svar
0 synes godt om
28. juni 2010

oo

i onsdags fyldte baby Juhl maven 24 uger  jeg kan da godt se den er stor og fin og dejlig og jo, jeg var også ved at tippe forover ud af sengen om morgenen, men for djævelen da, da jeg fik taget mavebilledet fik jeg gispet (i bedste Baronesse stil) "WÅÅÅÅW!" jeg havde dog endnu en gang tabt et kilo og lå igen på "startvægten" for graviditeten...spøjst - og Søren bad mig inderligt om jeg ikke ville gå ud og æde en tube mayonaisse så babyen kunne begynde at tage på. samtidig sagde han for noget tid siden, at min hage ikke længere rigtig var en dobbelthage (det var en af de situationer hvor jeg ikke rigtig vidste om jeg blev glad eller ked af det...), så jeg tror at baby vokser fint og jeg bare skrumper lidt imens. måske...

i torsdags fyldte Søren 32 (og jeg fandt 5 grå hår...eller hvide, for jeg blir kridhvid som min morfar, lader det til...). han var på arbejde hele dagen og kom hjem til en hustru der havde 1) været i bad, 2) taget kjole på, 3) lavet lagkage, 4) en culottesteg i ovnen og 5) købt en sixpack til fodboldkampen om aftenen hvilket resulterede i at Søren højlydt erklærede sig for LYKKELIG - hvorefter han guffede en halv lagkage og omkring 1,5 kg culottesteg i sig han havde jo allerede fået billetten til Guns n Roses koncerten i Aalborg, men jeg er en sucker for at give gaver, især til ham, så han fik også "den ultimative Black Adder samling", en Tom Petty cd og en lillebitte t-shirt til Baby Juhl med Guns, hvor der står "sweet child o mine" på

om fredagen skulle vi i ikea og købe sofa, seng, reol, kommode og andet træls som vi skal bruge for at kunne lave omrokering herhjemme til baby Juhl dukker op (eller ud?!). vi tog tidligt afsted, for ifølge lagerstatus var der kun 4 af sofaen tilbage og 1 af reolerne. klokken 9 sad vi på Ikeas parkeringsplads...de åbner så klokken 10, så det var jo MÆGTIGT at man var stået op klokken 7 da vi kom ind drønede jeg direkte til en medarbejder så hun kunne bestille sofa og reol nede på lageret, så vi var sikre på at få dem. hun kiggede lidt på min mave og bestilte derefter alt hvad der kunne bestilles og skrev en seddel ud med hvor resten (jeg havde naturligvis en udførlig indkøbsseddel MED billeder med mig) kunne findes nede på lageret  så vi var ude på under en time!!

om lørdagen kom min mor og Per for at hjælpe os med at få samlet alting og sat på plads. da de næsten er her, ringer min mor og siger de lige kører forbi vagtlægen og jeg kan godt høre hun lyder ad helvedes til. det viser sig så, at hun har fået blærebetændelse på vejen herned og da hun kom var hun bare total splattet og endte med at sove på sofaen mens vi andre sad oppe ovenpå og ordnede den nye seng. den gamle seng savede Per til pindebrænde - bogstaveligt talt!: vi brændte noget af den på et bål i haven igår aftes det var meningen de skulle være blevet og overnatte, men min mor ville, forståeligt nok, helst hjem, så de kørte da vi havde spist aftensmad. men der var alting også samlet og på plads, så vi kørte ned og lejede en film og hyggede os.

igår tullede vi rundt og fik sat babyværelset op...med de ting vi har indtil videre. August var helt glad og tror vist nok det er hans nye værelse. i hvert fald hænger han ud derovre hele tiden og sover der om natten (og om dagen)

og NU har vi bare MEGAMEGET sommerferie

(der følger lige lidt billedspam...)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2010

Karo

Sikken en god og travl weekend i har haft

Det er virkeligt et flot værelse i har fået lavet til baby Juhl, og jeg er sikker på at den bliver rigtig glad for det. Spørgsmålet er bare om August er intereseret i at dele

Og så er der jo kun 16 uger tilbage

Anmeld

28. juni 2010

Vinker

Tror da også at din mave blir KÆMPE Trine, men WÅÅÅÅÅW du ser så skøøøøøn ud med den runde mave. Meget imponrende! Og hvor er det flot at du faktisk ikke har taget på! Det må du altså godt være stolt af!

Ej men du har da virkelig også forkælet Søren på hans fødselsdag - kan godt forstå han sagde at han var lykkelig ;) kagen ser også super lækker ud, namme namme. Og viiildt cool tshirt til babyen. Den er jeg da helt solgt i! Hvor har du købt den henne???

Åååh børneværelset ser super hyggelig ud - Det synes August helt sikkert også ;)

Anmeld

28. juni 2010

oo

Karo skriver:

Sikken en god og travl weekend i har haft

Det er virkeligt et flot værelse i har fået lavet til baby Juhl, og jeg er sikker på at den bliver rigtig glad for det. Spørgsmålet er bare om August er intereseret i at dele

Og så er der jo kun 16 uger tilbage

jeg er ikke helt sikker på om August gider dele...men vi får se  han ser ret muggen ud hver gang ordet baby blir sagt

ja 16 uger! eller faktisk nu er der nææææsten kun 15 uger  det er ret vildt. og det blev RET meget RIGTIGT da jeg i sidste uge læste at babyen havde 72% chance for overlevelse hvis den blev født nu - det er jo helt vildt! jeg tror ikke rigtig jeg har fattet at der kommer en baby overhovedet....Søren sagde, at det havde han i hvert fald forstået, så det er jo meget godt når jeg måske går i koma når den kommer ud

Anmeld

28. juni 2010

Jules

Hvor er du bare smuk Trine

Og hvor er værelses bare gennemført....! Piv...Du har overhalet mig...Så langt er jeg ikke kommet...Piv. Men vi skal os i Ikea her i løbet af de kommende dage :D Det skal nok gå galt...hihi

Anmeld

28. juni 2010

oo

Vinker skriver:

Tror da også at din mave blir KÆMPE Trine, men WÅÅÅÅÅW du ser så skøøøøøn ud med den runde mave. Meget imponrende! Og hvor er det flot at du faktisk ikke har taget på! Det må du altså godt være stolt af!

Ej men du har da virkelig også forkælet Søren på hans fødselsdag - kan godt forstå han sagde at han var lykkelig kagen ser også super lækker ud, namme namme. Og viiildt cool tshirt til babyen. Den er jeg da helt solgt i! Hvor har du købt den henne???

Åååh børneværelset ser super hyggelig ud - Det synes August helt sikkert også

ja, jeg tror sgu også jeg blir KÆMPE! nogle gange drister jeg mig til at se på Skouboes mavebilleder for at forberede mig mentalt på hvad ens krop kan udstrække sig til (og krydser fingre for, at min mave blir ligeså flot!!)

jeg er lidt stolt af jeg ikke har taget på. især fordi jeg absolut intet gør for IKKE at tage på! (jeg har fx lige købt 3 poser rocky mountain skumfiduser i rema til når jeg skal se Tudor i aften - jep, 3 pakker til halvanden times tv )

jeg syns også t-shirten er SEJ! og det synes Søren heldigvis også...han ville prøve den på August med det samme men kunne heldigvis ikke fange ham (hvad den kat ikke blir udsat for mens vi venter på babyen!!). jeg har købt den inde på amazon.co.uk...jeg tror nok jeg gav omkring 200 kr for den

Anmeld

28. juni 2010

oo

Jules skriver:

Hvor er du bare smuk Trine

Og hvor er værelses bare gennemført....! Piv...Du har overhalet mig...Så langt er jeg ikke kommet...Piv. Men vi skal os i Ikea her i løbet af de kommende dage Det skal nok gå galt...hihi

jeg sender Ikea held jeres vej!! 

men vi har jo også begge to lang sommerferie nu, så kan man jo nå ret meget (altså IMELLEM VM-kampene )

jeg glæder mig til at se dit børneværelse og nye mavebilleder snart??

forresten, har du været til 2. jordemoder besøg? mit er blevet forsinket pga eksamenerne, men hvad snakker man om der? og er der ikke et par samtaler inden fødslen stadig?

og hvad sker der til 2. lægebesøg????

hilsen spørgejørgen

Anmeld

28. juni 2010

Karo

Tjuhl skriver:

jeg er ikke helt sikker på om August gider dele...men vi får se  han ser ret muggen ud hver gang ordet baby blir sagt

ja 16 uger! eller faktisk nu er der nææææsten kun 15 uger  det er ret vildt. og det blev RET meget RIGTIGT da jeg i sidste uge læste at babyen havde 72% chance for overlevelse hvis den blev født nu - det er jo helt vildt! jeg tror ikke rigtig jeg har fattet at der kommer en baby overhovedet....Søren sagde, at det havde han i hvert fald forstået, så det er jo meget godt når jeg måske går i koma når den kommer ud

Da jeg ventede Marcus havde jeg en masse tanker om hvordan det ville være at få et barn, samt om jeg overhovedet ville kunne finde ud af at håndtere sådan en lille baby. Martin havde svært ved at forstå vi skulle have et barn, og selv om han havde kigget på mig om min enorme mave i 9 mdr. gik det først op for ham da Marcus var blevet født.

Da han så endelig kom, faldt det hele bare så naturligt for os Hverdagen med Marcus var overhovedet ikke som forventet (faktisk bedre), og i løbet af ingen tid kunne vi slet ikke forestille os et liv uden ham.

Jeg glæder mig rigtig meget til at høre hvordan baby Juhl er når den kommer ud til jer, samt se en masse billeder selvfølgelig

Anmeld

28. juni 2010

oo

Karo skriver:

Da jeg ventede Marcus havde jeg en masse tanker om hvordan det ville være at få et barn, samt om jeg overhovedet ville kunne finde ud af at håndtere sådan en lille baby. Martin havde svært ved at forstå vi skulle have et barn, og selv om han havde kigget på mig om min enorme mave i 9 mdr. gik det først op for ham da Marcus var blevet født.

Da han så endelig kom, faldt det hele bare så naturligt for os Hverdagen med Marcus var overhovedet ikke som forventet (faktisk bedre), og i løbet af ingen tid kunne vi slet ikke forestille os et liv uden ham.

Jeg glæder mig rigtig meget til at høre hvordan baby Juhl er når den kommer ud til jer, samt se en masse billeder selvfølgelig

i mine rolige øjeblikke tænker jeg også, at det hele falder naturligt for en når babyen kommer ud og vi pludselig er 3. men når jeg panikker tænker jeg, at jeg blir en rådden mor. igår så vi en film om en mor der slog sine 3 børn ihjel og bagefter kom jeg til at spørge Søren om han troede jeg ville kunne gøre den slags! altså! hvad man ikke kan blive nervøs for (det troede han jo selvfølgelig ikke)

ja, jeg glæder mig dælme også meget til jeg kan være med på ugetrådene med alle jer andres unger (jeg slubrer dem i mig hver eneste gang!)

Anmeld

28. juni 2010

Jules

Tjuhl skriver:

jeg sender Ikea held jeres vej!! 

men vi har jo også begge to lang sommerferie nu, så kan man jo nå ret meget (altså IMELLEM VM-kampene )

jeg glæder mig til at se dit børneværelse og nye mavebilleder snart??

forresten, har du været til 2. jordemoder besøg? mit er blevet forsinket pga eksamenerne, men hvad snakker man om der? og er der ikke et par samtaler inden fødslen stadig?

og hvad sker der til 2. lægebesøg????

hilsen spørgejørgen

Lillesøsters værelse er et stort kaos...hehe. Der er tøj over alt da jeg har fyldt puslebordet med 50 og 56... Så 62 ligger på kasser,madras osv...Hihi. Kan lige tage et billede... Hihi. Glæder mig til at få det tøjskab så der kan blive lidt plads derinde... :)

Mave billede skal jeg også få taget når jeg får smidt maletøjet...:P

Hmmm... Nu har du jo flere jordmor og lægebesøg end jeg har denne gang... Jeg har jo åbenbart ikke brug for så meget rådgivning nu når jeg har fået 1 velskabt barn... Hmmm... Syntes jeg har glemt det hele...Gisp.

Jeg skal til mit 2 jordmor besøg her den 19 juli.Jo tætter man kommer på termin jo flere besøg. Mener det er hver 14 dag. Shit...Har jeg virkelig glemt alt det...Suk. Du kan snakke med jordmoren om alt hvad du vil... Mener de spurgte mest til hvordan man har det både psykisk og fysisk. Skriv spørgsmål ned ;) Man glemmer det derinde.... du får nok os en stak forldere med hjem hvis du ikke allerede har fået dem :)

2 lægebesøg er bare snak,blodtryk,urinprøve og så mærke de på maven og lytter efter hjertelyd.

Ved ikke lige hvor meget hjælp jeg var til... Tror faktisk det er lidt forskelligt fra læge til læge, jordmor til jordmor... Men basis er nok det samme :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.