Overvægtig og gravid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.273 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. juni 2010

HelleRL

Hej.

Jeg er ny herinde, men jeg har et spørgsmål.

Jeg er ret overvægtig og er nu blevet gravid. Det er somend også super dejligt at jeg er blevet gravid, men til alle jer der var overvægtige fra starten...

Hvordan taklede du de der vejninger? Sad du skoleret hos lægen der fortalte om den ene riciko efter den anden? Man VED det jo godt - og pudsigt nok - efter jeg er blevet gravid tænker jeg helt vildt over hvad jeg spiser, jeg har ikke lyst til søde sager og mellemmåltiderne passer bare meget bedre ind nu...

Det er bare nogle små tanker jeg har mig inden 1. lægebesøg :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2010

B&J

jeg tænkte ikke så meget over det smiler jeg gik der op også fortalte de mig risikoen ved af være gravid af jeg kunne få grividitet sukker syge så jeg fik også tage en glypkose belastning så den skal du nok lige høre om du skal ha taget jeg fik nemlig taget min meget sent og det var ikke sjovt af være højgravid og skulle side stille i en time smiler...

eller lyt på hvad de siger og som min læge sage pas på du ikke tager for mange kg på jeg tog ca 9kg på men det var nu bare baby og foster vand smiler.... for da jeg havde født var de væk igen...

min læge var ikke så slem med alt det kun vildt glad over jeg var gravid

og KÆMPE TILLYKKE DIG MED OG DEJLIG du fandt denne dejlige side

Anmeld

28. juni 2010

Lunae

Jeg var også overvægtig før jeg blev gravid og har også selv haft meget fokus på min vægt! Jeg har været virkelig angst for at skulle tage 20-30 kg på! Hverken min læge eller jordemoder har pointeret min vægt udover at give mig ret i, at jeg ikke har behov for at tage mere på, end det barnet vejer! Det er selvfølgelig forskelligt fra læge til læge, men jeg synes bare det er vigtigt, at du siger fra, hvis du føler, at det kommer til at handle for meget om vægt og sådan! Nyd din graviditet og stort tilykke med den :-)

Anmeld

28. juni 2010

wamse

Jeg har altid været overvægtig og har haft 3 graviditeter.  Ved min 2 graviditet udviklede jeg graviditets sukkersyge og gik ofte til kontrol.  Ved min 3 graviditet slap jeg heldigvis for sukkersygen, men var sygemeldt stort set hele graviditeten pga blødninger, overvægt og belastende arbejde.

Men ja jeg lyttede til alle deres vise ord omkring overvægt, for det bliver jo kun sagt fordi der er/kan være reelle komplikationer i forbindelsen med overvægten. Jeg døjede voldsomt med væske i kroppen ved nummer 2 og min krop var generelt meget presset pga overvægten. Ud over det så handler dine konsultationer mere om dig og den lille spunk Der var ingen løftede pegefingre, kun god og venlig ment snak.

Tillykke med din graviditet

Anmeld

28. juni 2010

mullesmith2

Jeg er også overvægtig vejede 107kg før graviditeten og er 167cm høj og jeg har nu taget 6kg på og er ca halvejs igennem graviditeten. Jeg har også tænkt en del over det at være overvægtig og gravid og jeg har tænkt at det bliver en kææmpe belastning for min krop og kan allerede mærke det slide hårdt, døjer med bæknet og hofterne og det er idet hele taget pisse hårdt bare at vende sig i sengen allerede. Men jeg er også gravid med tvillinger, men det kan du jo sådan set også være?  Men et stort tillykke med din graviditet.

Anmeld

28. juni 2010

Fru Dinesen

Jeg er meget overvægtig ..... og har faktisk tabt mig, i mine 2 andre graviditeter , fordi jeg pludselig, kom til og spise mellem moltider, velkel jeg aldrig har gjort før ...... og jo måtte også sidde skoleret, og høre at der kunne komme komplikationer, ved og være så overvægtig, men det er jo for at passe på den lille, og modern, de gør det .....

Stort tillykke med graviditeten  

Knusss Linda 10+1

Anmeld

28. juni 2010

Ansemusen

Jeg vejer også í overkanten. Men skulle ikke stå skoleret og blev ikke belært med alt muligt. Den eneste forskel var, at jeg skulle til glukosebelastning fordi mit BMI var højere end 27 før graviditetens start.Min graviditet forløb super godt og jeg har fået en sund og rask søn trods rigtig graviditetsspiseri

Anmeld

28. juni 2010

mullesmith2

mullesmith2 skriver:

Jeg er også overvægtig vejede 107kg før graviditeten og er 167cm høj og jeg har nu taget 6kg på og er ca halvejs igennem graviditeten. Jeg har også tænkt en del over det at være overvægtig og gravid og jeg har tænkt at det bliver en kææmpe belastning for min krop og kan allerede mærke det slide hårdt, døjer med bæknet og hofterne og det er idet hele taget pisse hårdt bare at vende sig i sengen allerede. Men jeg er også gravid med tvillinger, men det kan du jo sådan set også være?  Men et stort tillykke med din graviditet.

Har iøvrigt også fået den berømte glukosebelastning, da min mor fik sukkersyge under graviditeten med mig og stadig lider af det idag (type1 diabetes). Ja og fordi jeg er overvægtig.

Anmeld

28. juni 2010

HelleRL

Tusind tak for jeres svar  Det lyder til at jeg roligt kan gå til lægen uden den store bekymring

Jeg glæder mig vildt meget til at fortælle de vordene bedsteforældre nyheden, men det bliver ikke før lægebesøg og måske første scanning...

Anmeld

28. juni 2010

mullesmith2

helle rosenkilde skriver:

Tusind tak for jeres svar  Det lyder til at jeg roligt kan gå til lægen uden den store bekymring

Jeg glæder mig vildt meget til at fortælle de vordene bedsteforældre nyheden, men det bliver ikke før lægebesøg og måske første scanning...

Det kan jeg bare godt forstå, det er nok også rigtig fedt at vente til man har et billede fra scanning hvor man kan se den lille bebs. Det gad jeg godt vi havde ventet med. det må blive næste gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.