Dreng/pige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2010

Tina2

Bayze skriver:

Man må godt levere et cirkelspark når folk er SÅ stupide at høre på!! Spring op og fald ned på sådan nogle ubetænksomme idioter!

Jeg har én dreng, men måtte alligevel høre noget af det samme indimellem under min graviditet, "nå, det er en dreng, jamen du skal se, så kan det være det bliver en pige næste gang, som mor vil man jo helst have en pige". Øhh, NEJ! Sådan havde jeg det overhovedet ikke, havde ikke præference for hverken det ene eller det andet, men nu kan jeg naturligvis slet ikke forestille mig at jeg ikke havde fået min lille dreng. Men jeg blev simpelthen så arrig og spydig over den slags bemærkninger...

Folk er simpelthen bare for åndssvage indimellem.... Gleeeeem det!  Kram til dig og kæmpe tillykke med at du venter dig endnu et vidunderligt lille drengebarn

Det er SÅ langt ude, jeg var i netgruppe med en da jeg havde fået Milas, hun fik en pige..... Da hun så året efter var gravid igen, og de på daværende tidspunkt ikke kendte kønnet sagde hun at blevdet en dreng denne gang sku de ikke ha flere... Nå ok, hvad da, spurgte jeg....

Ja for hun skulle godt nok ikke RISIKERE at få to drenge og kun en pige!!!!!!!!!!! RISIKERE! Dumme kælling, helt ærligt, hun sku godt nok skamme sig!!!!

Hun fik så en pige igen og vi sås i gruppen sidste sommer hvor hun midt under hyggesnakken lænede sig tilbage og sagde "jeg er bare SÅ glad for jeg kun har fået piger"!!!!!!!

Jeg behøver vel ikke sige det er sidste gang jeg har været sammen med hende???? Den slags mennesker gider jeg simpelthen ikke bruge min tid på.....

Sagde til hende at hun ikke havde den ringeste anelse om hvad hun gik glip af og det er FANTASTISK at ha en dreng!!!! Men håber aldrig hun får en dreng!!!

Jeg synes det er utroligt at voksne mennesker kan komme medden slags udtalelser.... En i vores gruppe har brugt 5(!!!) år på at blive gravid og fik så tvillingedrenge, sku de være mindre værd i den andens øjne????

Knus Tina (som ELSKER både min dreng og min pige højere end noget andet) :-) Og som iøvrigt er MEGET taknemlig for dem! :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2010

Kvindemin

mor_sabina skriver:

Jeg er fuldstændig enig i at alfa omega må være at få et sundt og raskt barn, men jeg må altså også tilstå at jeg er en af dem som går og håber at det bliver en pige nu her anden gang.

Jeg siger jeg bliver bestemt ikke mindre glad fordi det er en dreng, men jeg bliver ked af den pige jeg ikke fik, håber det giver mening.

Tror der er mange der har det som dig, men nogle gange ikke vil erkende det som du.
Jeg ville helst have en pige som nr. 2, har en pige i forvejen. (alfa omega var et sundt og rask barn), men man har da lov til at håbe og ønske.. Men det bliver sku en bette 'knejt'.

Der er da også mange der har sagt til os, så må vi håbe det bliver en dreng.. Nææ tak, jeg vil gerne be om en pige Men det er da ikke noget der har gået mig på, på ingen måder!

Anmeld

27. juni 2010

Tdittmann

Inden vores 3.barn kom til verdenen - fik vi også mange kommentarer om at denne gang måtte det da være en dreng, har i forvejen 2 piger.

Hvortil vi svarede vi er fuldstændig ligeglade med hvilket køn barnet har bare det er sundt og raskt - af samme årsag valgte vi også ikke at få kønnet at vide på forhånd - så når folk spurgte hvad vi ventede var svaret : et sundt og raskt barn og så spurgte folk ikke mere.

Hvert barn er et lille mirakel

Tillykke med det 3. lille mirakel

Knus Tanja (mor til 2 skønne piger og 1 dejlig dreng)

Anmeld

27. juni 2010

MetteMTH

Christina28 skriver:

Jeg bliver lige nødt til at høre, om andre har været i samme situation som os.

Vi venter dreng nr. 3, og har simpelhen fået så mange dumme bemærkninger om, at det da skulle have været en pige denne her gang, eller "i kan jo altid prøve en 4. gang, så kommer pigen måske".

Det gør mig rigtig ked af det, da jeg meget hellere vil have, at folk glædede sig over, at vi venter en sund og rask lille dreng. Vi valgte at prøve på at blive gravid, fordi vi ønsker et barn mere- ikke fordi vi ønsker et barn af bestemt køn.

Det virker også bare som om, at folk tager det som en selvfølge, at man får et sundt og rask barn. Jeg synes personligt, at det er et mirakel- og en kæmpe gave, at få raske børn. Og derfor forstår jeg ikke alle de bemærkninger om dreng eller pige.

Hej.

Jeg er i samme situation som dig..

Min kæreste har en dreng med en anden, kan ligeså tydeligt hører på hans forældre at de også håber det bliver en pige. De glemmer bare at jeg faktisk er total ligeglad med hvad det bliver, for jeg har ingen børn! Jeg har været så mega ked af det over det, at jeg faktisk var gået hen og blevet ked af at jeg var gravid og slet ikke kunne glæde mig. Kan ikke forstå at folk ikke bare kan holde sin kæft! 

Min svigerinde har nemlig også en dreng.. Ja, for at det ikke skal være løgn er det faktisk, med min kæreste's eks, hendes lillebror. hvis du forstår? rimelig klamt!

En dag Rune(min kæreste) hans dreng og jeg var omme at besøge hans bedstemor. Sad vi i sofaen og snakkede, så siger bedstemoren til Rune's søn, hvad er det MOR har inde i maven, er det en lillesøster?!?!?! WHAT! Jeg er sgu da ikke drengens mor og hvem fanden siger det bliver en pige! Senere spurgte hun mig så, om jeg ikke godt kunne tænke mig en pige.. så sagde jeg, jeg er total ligeglad med hvad det bliver! For jeg har ingen børn! Nårrh nej, sagde hun så.

Min svigermor fortalte også hun havde kigget på noget tøj, så var det selvfølgelig luserødt med hello kitty på, der fik jeg så lige smidt det i hovedet igen! Hvorfor er det lige folk kigger på sådan noget når de ikke ved hvad køn det er.

Anmeld

27. juni 2010

Bayze

Tina2 skriver:

Det er SÅ langt ude, jeg var i netgruppe med en da jeg havde fået Milas, hun fik en pige..... Da hun så året efter var gravid igen, og de på daværende tidspunkt ikke kendte kønnet sagde hun at blevdet en dreng denne gang sku de ikke ha flere... Nå ok, hvad da, spurgte jeg....

Ja for hun skulle godt nok ikke RISIKERE at få to drenge og kun en pige!!!!!!!!!!! RISIKERE! Dumme kælling, helt ærligt, hun sku godt nok skamme sig!!!!

Hun fik så en pige igen og vi sås i gruppen sidste sommer hvor hun midt under hyggesnakken lænede sig tilbage og sagde "jeg er bare SÅ glad for jeg kun har fået piger"!!!!!!!

Jeg behøver vel ikke sige det er sidste gang jeg har været sammen med hende???? Den slags mennesker gider jeg simpelthen ikke bruge min tid på.....

Sagde til hende at hun ikke havde den ringeste anelse om hvad hun gik glip af og det er FANTASTISK at ha en dreng!!!! Men håber aldrig hun får en dreng!!!

Jeg synes det er utroligt at voksne mennesker kan komme medden slags udtalelser.... En i vores gruppe har brugt 5(!!!) år på at blive gravid og fik så tvillingedrenge, sku de være mindre værd i den andens øjne????

Knus Tina (som ELSKER både min dreng og min pige højere end noget andet) :-) Og som iøvrigt er MEGET taknemlig for dem! :-)

Ha ha - det er godt Tina - så er det fandme sat på plads - well said

Men altså, jeg kan bare heller ikke i min vildeste fantasi sætte mig ind i den måde at tænke på...

Anmeld

27. juni 2010

4kløver

Heise skriver:

har forresten ikke lige prøvet DEN dér på egen krop, men har hørt en anden mange gange:

NU SKAL I DA VIST HELLER IKKE HA FLERE, HVA? 

heise med 4 børn.

også her og især nu hvor vi gerne vil ha den sidste.. men har også hørt nej det skulle da været en dreng..

Hilsen Bettina med 3piger og 1 dreng

Anmeld

27. juni 2010

SpunkenJo

mor_sabina skriver:

Jeg er fuldstændig enig i at alfa omega må være at få et sundt og raskt barn, men jeg må altså også tilstå at jeg er en af dem som går og håber at det bliver en pige nu her anden gang.

Jeg siger jeg bliver bestemt ikke mindre glad fordi det er en dreng, men jeg bliver ked af den pige jeg ikke fik, håber det giver mening.

Åååh, jeg er så enig, så enig.

Det vigtigste er da et sundt og raskt lille barn 

Når det så er sagt, så sku man da være et skarn hvis ikke man ønskede sig en lille pige næste gang, nu man har den velskabte dreng i forvejen.

Og ja, jeg er netop en af dem, som kunne finde å at komme med bemærkningen "Man kan jo altid få en mere......"
- Og det menes der alstå ikke noget negativt med. Og det tror jeg heller ikke dem som har sagt sådan til dig (trådstarter), har ment det på andre måder.

Tillykke med endnu et skønt drengebarn til flokken  

Anmeld

27. juni 2010

Tina2

Bayze skriver:

Ha ha - det er godt Tina - så er det fandme sat på plads - well said

Men altså, jeg kan bare heller ikke i min vildeste fantasi sætte mig ind i den måde at tænke på...

Ha ha, nej hun er virkelig meget speciel!!! Hun burde sgu da være ovenud lykkelig for hun kan få børn uden hjælp, det er da ingen selvfølge idag.... Og så sidde og sige sådan noget når vi ved den anden har været i behandling i 5 år før det lykkedes for hende og manden at få

Hun er kommet med mange underlige udtalelser i den tid jeg har kendt hende, det her var så lige dråben... Havde faktisk købt en gave til hende fordi hun jo havde født igen, MEN den lod jeg sgu ligge i skabet og gav den til en anden veninde med en pigebaby  Blev så muggen og havde bare slet ikke lyst til at give hende den gave....

Anmeld

28. juni 2010

SiLiMiMa

4kløver skriver:

også her og især nu hvor vi gerne vil ha den sidste.. men har også hørt nej det skulle da været en dreng..

Hilsen Bettina med 3piger og 1 dreng

ja, utroligt som folk skal blande sig.

her var det faktisk allerede ved nr 3 sådan : jamen i har da en af hver, hvorfor vil i ha en mere??

heise - også med 3 piger og 1 dreng - her kom drengen dog som den første

Anmeld

28. juni 2010

XXSS

Christina28 skriver:

Jeg bliver lige nødt til at høre, om andre har været i samme situation som os.

Vi venter dreng nr. 3, og har simpelhen fået så mange dumme bemærkninger om, at det da skulle have været en pige denne her gang, eller "i kan jo altid prøve en 4. gang, så kommer pigen måske".

Det gør mig rigtig ked af det, da jeg meget hellere vil have, at folk glædede sig over, at vi venter en sund og rask lille dreng. Vi valgte at prøve på at blive gravid, fordi vi ønsker et barn mere- ikke fordi vi ønsker et barn af bestemt køn.

Det virker også bare som om, at folk tager det som en selvfølge, at man får et sundt og rask barn. Jeg synes personligt, at det er et mirakel- og en kæmpe gave, at få raske børn. Og derfor forstår jeg ikke alle de bemærkninger om dreng eller pige.

Jeg tror ikke at du skal bekymre dig om hvad folk siger, nogle gange så er folk generelt ondssvage! For at sige det mildt. Lige som dem der siger at det kun er rigtige mænd der får drenge, hvad så med dem der kun får piger?

Her har vi en pige, men hele tiden har jeg været "ligeglad" med hvilket køn vi fik blot det var sundt og raskt og det er jeg også denne gang og denne gang ved vi det hellere ikke.

Jeg kan godt forstå du bliver såret over kommentarer som disse, men så fortæl folk næste gang at det faktisk var et ønske at få en dreng mere - så kan de jo ikke sige noget. Det er til at brække sig over at folk har så travlt - beklager men det synes jeg

Folk er uvidende om deres handlinger og det gør dem dumme Stort kram til dig og dine dejlige drenge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.