Dreng/pige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.620 visninger
21 svar
0 synes godt om
26. juni 2010

Christina31

Jeg bliver lige nødt til at høre, om andre har været i samme situation som os.

Vi venter dreng nr. 3, og har simpelhen fået så mange dumme bemærkninger om, at det da skulle have været en pige denne her gang, eller "i kan jo altid prøve en 4. gang, så kommer pigen måske".

Det gør mig rigtig ked af det, da jeg meget hellere vil have, at folk glædede sig over, at vi venter en sund og rask lille dreng. Vi valgte at prøve på at blive gravid, fordi vi ønsker et barn mere- ikke fordi vi ønsker et barn af bestemt køn.

Det virker også bare som om, at folk tager det som en selvfølge, at man får et sundt og rask barn. Jeg synes personligt, at det er et mirakel- og en kæmpe gave, at få raske børn. Og derfor forstår jeg ikke alle de bemærkninger om dreng eller pige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Vi venter dreng nr. 3, og har simpelhen fået så mange dumme bemærkninger om, at det da skulle have været en pige denne her gang, eller "i kan jo altid prøve en 4. gang, så kommer pigen måske".

Det gør mig rigtig ked af det, da jeg meget hellere vil have, at folk glædede sig over, at vi venter en sund og rask lille dreng. Vi valgte at prøve på at blive gravid, fordi vi ønsker et barn mere- ikke fordi vi ønsker et barn af bestemt køn.

Det virker også bare som om, at folk tager det som en selvfølge, at man får et sundt og rask barn. Jeg synes personligt, at det er et mirakel- og en kæmpe gave, at få raske børn. Og derfor forstår jeg ikke alle de bemærkninger om dreng eller pige.

Nu har jeg ikke selv børn endnu, selv efter snart 2 års forsøg. Så nok derfor jeg må svare selv om jeg ik er i samme situation. Jeg  bliver sgu så gal over sådan nogle tåbelige kommentarer.

Jeg ved ikke om det er fordi folk bare tænker at alle med flere børn af samme køn "må da ønske sig et af det andet køn" Det er en mærkelig forudfatning som ofte ikke har hold i noget.

Og hvad så hvis i ønskede jer en datter? Så skulle folk måske lige vade lidt i det stedet for at fokusere på, og glæde sig over, at det er en sund og dejlig dreng i venter jer? Nej jeg forstår det ikke, og bliver sgu så gal på jeres vegne.

Synes bare du skal sige som det er næste gang du får sådan en kommentar, at du er lykkelig for, at det er en sund lille dreng i venter jer. At det er en fantastisk og kæmpe gave  at få barn uanset køn.. Så skal de nok blive lange i ansigtet eller røde i kinderne

Anmeld

26. juni 2010

SiLiMiMa

Christina28 skriver:

Kan godt forstå dig!

Det er faktisk lidt uforskammet at komme med sådanne kommentarer!

Med mindre man selv har ytret ønske om, at man ønsker sig det ene eller det andet, så skal folk ski holde mund med det og glæde sig med forældrene over, at det er et sundt og raskt barn!

heise som ønsker held og lykke med den kommende lille ny "knajt"

Anmeld

26. juni 2010

Bayze

Man må godt levere et cirkelspark når folk er SÅ stupide at høre på!! Spring op og fald ned på sådan nogle ubetænksomme idioter!

Jeg har én dreng, men måtte alligevel høre noget af det samme indimellem under min graviditet, "nå, det er en dreng, jamen du skal se, så kan det være det bliver en pige næste gang, som mor vil man jo helst have en pige". Øhh, NEJ! Sådan havde jeg det overhovedet ikke, havde ikke præference for hverken det ene eller det andet, men nu kan jeg naturligvis slet ikke forestille mig at jeg ikke havde fået min lille dreng. Men jeg blev simpelthen så arrig og spydig over den slags bemærkninger...

Folk er simpelthen bare for åndssvage indimellem.... Gleeeeem det!  Kram til dig og kæmpe tillykke med at du venter dig endnu et vidunderligt lille drengebarn

Anmeld

26. juni 2010

SiLiMiMa

har forresten ikke lige prøvet DEN dér på egen krop, men har hørt en anden mange gange:

NU SKAL I DA VIST HELLER IKKE HA FLERE, HVA? 

heise med 4 børn.

Anmeld

26. juni 2010

Svei

Det tror jeg er helt almindeligt...jeg plejede bare at sige om det var sådan folk ville have det, altså ønske et bestemt køn frem for andet.. vend den om og luk munden på dem.

Min mor hørte også en masse mærkeligt da de fik pige nummer tre....lidt sjovt, men man kan jo også læse mange skrive herinde at nu har de en af hver så er de ligeglad hvad den næste bliver og folk siger tillykke, nu har I jo en af hver osv...så det må jo være disse mennesker der også mener det optimale er et af hvert køn.

Det har det aldrig været for mig...sådan helt mellem os to, så er jeg lykkelig for jeg ikke fik en pige..men mennesker kan stadig spørge mig om jeg ikke skal have en til så jeg kan få en pige...og jeg plejer bare at sige jeg gerne vil have en til men tør ikke løbe risikoen da jeg jo kunen få en pige hvilket jeg ikke vil. Men sjovt at spørge en gammel kone som mig(35år) om jeg skal have flere børn....øh, nej, jeg er for gammel til det, og så er jeg single og har vidst nok som enlig til tre...

Men mange mennesker tænker vidst ikke før de taler eller også så er deres udsagn bare udtryk for deres tankegang...trist..

Anmeld

26. juni 2010

Margorie

Jeg synes også det er åndssvagt.. Vi går her inden md scanningen og er ret bekymret- og håber på en sund og rask lille baby, kønnet er lige meget for os.. Og alle går og siger ting som- ja så må vi håbe det er en dreng denne gang.. Hmm, hvorfor skulle jeg håbe det?? Jeg er da fuldstændig ligeglad med kønnet jeg vil bare have en sund og rask baby

Anmeld

26. juni 2010

sarahb

vi har også fået den. Vi har en dreng nu, og så skulle alle nævne ejjjj så må vi håbe det bliver en pige denne gang!
ØHHHH nej vi må håbe det bliver et sundt og raskt barn. Er så TRÆT af at høre på det. Eller ejjj hvis det er en dreng så skal han jo bare overtage alt den førstes.. ARRRRGGGHHHH... Hold nu K...

Anmeld

26. juni 2010

Diana...

sarahb skriver:

vi har også fået den. Vi har en dreng nu, og så skulle alle nævne ejjjj så må vi håbe det bliver en pige denne gang!
ØHHHH nej vi må håbe det bliver et sundt og raskt barn. Er så TRÆT af at høre på det. Eller ejjj hvis det er en dreng så skal han jo bare overtage alt den førstes.. ARRRRGGGHHHH... Hold nu K...

Præcis det samme her.

Anmeld

26. juni 2010

mor_sabina

Jeg er fuldstændig enig i at alfa omega må være at få et sundt og raskt barn, men jeg må altså også tilstå at jeg er en af dem som går og håber at det bliver en pige nu her anden gang.

Jeg siger jeg bliver bestemt ikke mindre glad fordi det er en dreng, men jeg bliver ked af den pige jeg ikke fik, håber det giver mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.