Usikkerhed omkring dagplejeplads.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

713 visninger
11 svar
0 synes godt om
25. juni 2010

Anonym trådstarter

Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre mht. min datters dagplejeplads.

Hun har nu gået hos hendes dagplejer siden september 2009, så snart et år. Men jeg (og min mand) er ikke tryg ved hendes dp'er.

Vi har flere gange sagt nogle ting til hende, som vi ønskede hun skulle følge ang. påklædning, hvor hun lover at gøre det, men har ignoreret det. Til sidst ringede jeg om til hende, og bad hende om ikke at lade hende sove i alt sit tøj til middag indendørs. Det er jo ikke rart for nogen at vågne og være svedig og varm. Det kan man jo blive helt dårlig af. Siden da har jeg ikke oplevet, at hun har været SÅ svedig, når hun er blevet hentet.

Èn gang har jeg oplevet, at hun har sovet i alt sit tøj, sovet med savlesmæk og suttekæde, men tænkte først over det, da vi kom hjem og fik derfor ikke sagt noget om det. Det har bare gjort, at jeg ikke stoler på dp'eren. Jeg er ikke tryg ved at sende min datter afsted.

Når jeg har talt med hende om min datters problemer med at sove om natten indimellem, siger hun at jeg bare skal lade hende skrige.

Engang da vi kom hjem og jeg ville give hende lidt eftermiddagsmad spyttede hun et rimelig stykke rød peber ud af munden, som hun så må have sovet med i munden om middagen. Der skrev jeg lige en sms med det samme til dp'eren, og hun undskyldte og skrev det vidste hun ikke. Så skrev jeg, det er ok... bare hun vil være opmærksom på det fremover.

Hun fortæller intet, når vi henter vores datter. Vi skal trække det ud af hende... Hvad har de lavet i dag, har hun spist noget, har hun sovet osv. Og så går hun frem og tilbage fra rum til rum, når vi henter, selv om der ikke er andre børn vågne på det tidspunkt.

Synes bare det er lidt øv det hele. Min mand siger, at vi skal skifte dp'er, og det ville jeg osse allerhelst, hvis man selv kunne bestemme, hvor hun så skulle flyttes hen.

Det er vores første barn, og vi anede jo ikke noget om, hvem der er dp'er, så vi tog bare hende... Hun virkede flink til samtalen og der var ikke noget der...  

Nu har vores datter så været hos 2 forskellige i gæste dp, og de er bare så søde og omsorgsfulde, den ene har sågar siddet hos vores datter den første dag til hun faldt i søvn til middag, og den anden er helt vild med vores datter og omvendt. Og så fortæller de, hvad der har været i løbet af dagen.

Jeg har før jul, talt med dp pædagogen om jeg kunne få flyttet vores datter til en anden, som vi kendte, da jeg helt sikkert ville være tryg ved det... men det syntes hun var en dum idé, da det kunne skabe problemer, når det er en man kender privat... Hun er så osse blevet sygemeldt siden, så det er slet ikke en mulighed længere.

Hvad ville I gøre i vores sted??

Er jo osse bange for at snakke med dp pædagogen om det, da jeg er overbevist om, at dp'eren får det af vide, uanset udfaldet af samtalen... Og er det overhovedet sandsynligt at få hende flyttet, når min datter har gået der i snart et år??

Og er det synd for min datter at rykke hende op med rode fra det hun kender? (Hun virker overhovedet ikke ked af gæste dp, men nu har det jo osse været nogle rigtig rare mennesker). Det er ikke mit indtryk, at hun er ked af at skulle derom, men heller ikke helt vild efter det... Hun går dog selv hen til døren, når vi ankommer..og det ville hun vel ikke, hvis hun var ked af at komme der... Hun kan da godt indimellem blive lidt ked af det, når man går, men det er vel osse meget normalt. Tænker bare osse af og til, at det er de andre børn der trækker... Snart bliver hun den ældste deromme, sammen med børn der er et års tid yngre end hende. Min datter er knap 2 år.

Ups det blev langt, men synes ikke jeg kunne gøre det kortere...

Hvad skal jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Puha,en grim en....altså,jeg synes det er rigtig,rigtig vigtigt at være tryg ved sin dp.Hun tilbringer jo ufattelig lang tid med at tage sig af jeres barn.Så personligt ville jeg nok,når nu jeres datter har været glad nok ved gæstedp,flytte hende.Det kan godt være det giver en smule problemer lige til at starte med,men i det lange løb er det vel nok det bedste for alle...held og lykke med beslutningen.

Anmeld

25. juni 2010

quity

Udfra det du skriver synes jeg I skal få hende flyttet. Alene af den grund at I ikke føler jer trygge ved hende. Hun kan være nok så dygtig, men det vigtigste må være at i føler jer trygge ved hende, og nå i gør det, vil barnet også gøre. Jeres datter vil også helt sikkert hurtigt vænne sig til ny dp.

Problemet vil så måske være, at det nok ikke bliver i samme dagpleje område (i min kommune er dagplejerne inddelt i områder, så en dp pædagog har x antal dp) Dette er fordi der nemt kan blive splid dp imellem, hvis i flytter fra en pga nogle ting og til en anden fordi i bedre kan lide vedkommende. Så i skal også oveveje om i vil have det længere for at aflevere.

Håber I finder en løsning...

Anmeld

25. juni 2010

SiLiMiMa

flyt hende !

det er SÅ vigtigt at være tryg ved ens barns DP!

så ring til pladsanvisningen idag!

heise

Anmeld

25. juni 2010

N&J

Flyt hende!!!

Altså jeg fik min datter i gæstedagpleje (da vores dejlige dp blev sygemeldt) og det var så meningen at hun skulle blive der indtil aug (så 4 mdr. i alt) der søgte jeg efter en ny, da jeg ikke brød mig om hende, heldigvis blev hun rask igen.. Selvfølgelig er det ikke sjovt at flytte, men hvis i netop søger en i samme team, så er det børn og voksne som hun kender.. bare stil det som krav, og så syntes jeg faktisk at i skal sige det som det er..

Min datter var meget syg og hjemme ved mor i de 2 mdr. hun var ved gæstedagplejen (tror måske hun var der 3 uger sammenlagt).. så jeg ville flytte uden tøven hvis jeg ikke bryder mig om den måde mit og andre børn i dp bliver behandlet på.. 

Anmeld

25. juni 2010

Barbamama

Jeg ville også få hende flyttet. Du kan være ligeglad med hvad jeres dagplejer tænker! Hun er alligevel ikke særlig god ved hende nu som det lyder af det du skriver. Jeg ELSKER vores dagplejemor! En gang havde vi vores datter i en gæstepleje (heldigvis ikke vores faste) og hende kunne jeg bare ikke lide, så hende har jeg bedt om at vi ikke kommer over til igen! Der er ikke noget værre end at aflevere sit barn til en man ikke føler sig tryg ved. En eller anden dag er der jo noget der går galt hvis hun ikke tjekker om din datter er for varm eller stadig har mad i munden

Anmeld

25. juni 2010

Nemesis

enige med de andre. Få hende flyttet! Hvis du ikke er tryg, så er det det forkerte sted!

På et tidspunkt ikke så langt ude i fremtiden vil jeres datter også kunne mærke det.

Sisse

Anmeld

25. juni 2010

JonTri

Skynd dig at få hende flyttet... det er super vigtigt, at man er tryg ved den person der passer ens barn. 

Vores gik på pension og sønnen sku flyttes. Synes det var SÅ synd for ham, men det er bare gået så godt. Han STOR trives - og hun er endda helt grøn på området. 

Anmeld

25. juni 2010

Anonym trådstarter

Jamen jeg er jo bange for, at vi kan ende op med en, vi måske føler os endnu mere utrygge ved.

Skal man så til samtale med den evt. nye inden... så man kan sige ja eller nej...eller hvordan gør man.

De gæste dp'ere hun har haft er jo i samme gruppe som hendes nuværende dp'er, og er derfor af og til i legestue sammen. Måske vil det være mærkeligt at få hende hen til en af dem. Den ene har lige fået 5 børn fast, så hende kan det i hvert fald ikke blive.

Og så var dp'eren selvfølgelig vældig venlig i dag, da jeg hentede min guldklump. Hun fortalte at de havde været i sandkassen i dag. Men ok..jeg sagde osse til hende i går, at jeg gerne ville vide lidt om, hvad de havde lavet, da min datter er begyndt at tale meget om det på vej hjem... og det er altså langt fra alt jeg forstår... Det er jo meget rart at vide, hvad man skal sige til at det hun fortæller.

Jeg ved ikke, jeg synes jo bare det er lidt en selvfølge, at man lige fortæller lidt om, hvad børnene har lavet, når de bliver hentet.. Det gør jeg da osse selv, når jeg har passet børn.

Anmeld

25. juni 2010

Vingummien

Vil også få hende flyttet helt sikkert, i skal jo være trygge.

Men den med peber i munden, den kan man jo desværre ik altid vide. Tror ikke at pædagoger osv står og kigger i deres mund inden de ligger dem hvis de ik tygger på noget.

Har i evt snakket med pladsanvisningen om det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.