Langunohår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2010

D.B.L

Linek skriver:

ja rigtig meget endda, og der gik rigtig lang tid for det var væk.

Tror faktisk Ella var omkring 4 uger før hun lignede en baby og ikke en lille abe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2010

Millesmammi

men jeg må indrømme jeg synes det ser så sødt ud

synes det var så synd da milles var væk

Anmeld

24. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

Frederic er snart 22 mdr og har blandt andet helt duned ryg, den er fyldt med fine små hvide/gemmensigtige bløde hår...

Han kom ud i 38+2 ved pks (pga tværleje)

Men han har altid været tynd og derved får de de der hårvækst, for at bedre kunne holde varmen. Så han har altid været 'dunet'.

Dette ses også hos anorektiske mennesker...

Anmeld

24. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

Mor til Frederic skriver:

Frederic er snart 22 mdr og har blandt andet helt duned ryg, den er fyldt med fine små hvide/gemmensigtige bløde hår...

Han kom ud i 38+2 ved pks (pga tværleje)

Men han har altid været tynd og derved får de de der hårvækst, for at bedre kunne holde varmen. Så han har altid været 'dunet'.

Dette ses også hos anorektiske mennesker...

https://www.baby.dk/debat/36292pi1/gode-raad/andre-med-dunede-lanugobehaaring-tumling.aspx#GoToMessage

Anmeld

25. juni 2010

SiLiMiMa

kan huske vi grinede lidt af Line, fordi  hun havde hår på ryggen og skuldrene og på ørerne samt bakkenbarter - hihi....

Line er født 41+4.

det har hun dog ikke længere - heldigvis for hun er 6½ år nu.

heise

Anmeld

25. juni 2010

sbs78

D.B.L skriver:

Mener du måske lanugohår?

Jeg mener det er det hår de små har i fostertilværelsen som de enten mister kort tid før eller efter fødsel. Kan ikke helt huske det (pinligt, er jo udlært frisør)

Jo det er vist noget i den stil. Kan heller ikke selv huske det ( er også frisør )

Anmeld

25. juni 2010

N&J

det er meget forskelligt fra barn til barn, min datter havde stadig lidt da hun blev født, 10 dage over tid og med en fødselsvægt på 4620 g og ingen fosterfedt.. så det er meget forskelligt

Jeg ved du tidligere har skrevet at du overhovedet ikke syntes dit barn ligner dens biologiske far, men vil lige sige at min nevø kun lignede min søster det første år, først efter et år begyndte trækkene fra hans far at komme så småt frem, så det kan sagtens lade sig gøre at han ikke ligner sin far.. min datter ligner mest sin far, men regner da med at nogle af mine træk vil komme frem med årene.. 

Anmeld

25. juni 2010

Sisley

Alle børn har lanugohår og hos nogle forsvinder det først sent efter fødslen. Min Stella har stadig dun på ører, i panden og på ryggen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.