Langunohår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.774 visninger
17 svar
0 synes godt om
24. juni 2010

Millesmammi

nogle der ved om det KUN er for tidligfødte børn der får languno hår, eller er det bare dem der får det mest?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2010

CamillaT89

nogle der ved om det KUN er for tidligfødte børn der får languno hår, eller er det bare dem der får det mest?

Kan det passe, du mener lanugohår? Hvis, så er det vist kun for tidligt fødte, da det er hårene, der er med til at beskytte mod fostervandet i livmoderen. Jeg har ikke hørt om, at det først skulle komme efter fødslen? 

Anmeld

24. juni 2010

Laulund87

Hvad er det?

Anmeld

24. juni 2010

3xM

hmmm nej marcus er født 39 og havde lidt det var dog hurtig væk

Anmeld

24. juni 2010

D.B.L

Mener du måske lanugohår?

Jeg mener det er det hår de små har i fostertilværelsen som de enten mister kort tid før eller efter fødsel. Kan ikke helt huske det (pinligt, er jo udlært frisør)

Anmeld

24. juni 2010

Millesmammi

ja det er det jeg mener

- det er børn der er født med hår på hele kroppen

min datter havde det på hele kroppe og i hele hovedet hun havde ingen hårgrænse, og der gik lang tid før det gik væk

Anmeld

24. juni 2010

Majbriteriksen

Mener at alle babyer har det imens de stadig ligger trygt inde i maven, men at de taber det i ugerne op til fødslen. Derfor har mange fortidligt fødte børn det, da de ikke når at tabe det Min søn er født 6 uger før, og han havde intet.

Anmeld

24. juni 2010

CamillaT89

Masser af plads at brede sig på.

Din baby kan ligge i din håndflade – hovedets diameter er cirka 3 cm. 

Han eller hun rynker brynene, sutter på tommelfinger og sluger vand, hvilket kan give hikke, men det mærker du først senere. 

Din babys hår er begyndt at vokse. Der er øjenbryn og klart synlige negle. 

Fint, farveløst hår, såkaldt lanugohår, begynder nu at dække kroppen. Det menes, at formålet med dette er at holde på det hudfedt, som vil blive dannet i løbet af de kommende fire uger. Det er en fedtet substans, som vil dække babyens tynde hud. Lanugohårene forsvinder først i slutningen af svangerskabet. 

Lige nu er det skønt at være baby. Der er masser af plads til at sparke og bevæge sig.

Kilde: http://www.libero.dk/Pages/Pregnant/CalendarDefault.aspx?id=2738

Anmeld

24. juni 2010

D.B.L

Det havde min ældste også, hun lignede en lille chimpanse da hun blev født (39+2)

Som en anden skriver så mister de fleste det op til fødslen, hvilke de små fortidligfødte selvfølgelig ikke gør.

Så vidt jeg kunne se på tv var din Mille også en lille dunet en, da hun blev født

Anmeld

24. juni 2010

Millesmammi

ja rigtig meget endda, og der gik rigtig lang tid for det var væk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.