En sund graviditet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2010

henh01

men jeg vil dermed give Yrsa ret - at sidde og drikke alkohol og ryge 30 smøger om dagen er nok ikke det mest hensigtfulde overfor det barn man venter og jeg mener derfor man skal gøre sit for at holde igen her. Man må som ryger (er selv ikke ryger) have gjort sig sådanne overvejelser da man valgte at forsøge at blive gravid. (nemt nok at sige når man selv er ikke ryger)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2010

Faith

henh01 skriver:

jeg spiser varieret (måske lidt for varieret i kage afdelingen), spiser frugt og grønt dagligt. ryger ikke, bliver dog udsat for passiv rygning somme tider (aldrig i mit eget hjem!), har ikke drukket det mindste, men men men jeg bruger den mængde af make-up, deo og parfume jeg har lyst til. Kan sagtens gå flere dage uden make-up, men gør det nu ligeså meget for at holde geisten oppe - gøre mig lidt lækker for manden osv. Der er meget livskvalitet/selvværd/selvfølelse forbundet med make-up og det at gøre noget ud af sig selv, og for mit vedkommende er det vigtigt at opretholde denne for at føle mig sexet mv, da det gør mig gladere. Og en glad mig et glad barn Psyke og humør kan ligeså gøre meget skade under en graviditet.

men alt i alt så synes jeg at jeg har en sundt graviditet (på trods af at sidde med com på skødet lige nu)

Jeg har osse brugt og bruger stadig den mængde makeup, parfume og hårlak som jeg gjorde før jeg blev gravid. Jeg har det osse sådan at makeup og parfume er med til at jeg stadig føler mig "lækker" overfor min mand, og det er dælme vigtigt når man render rundt og føler sig som en flodhest.

Anmeld

24. juni 2010

Con

Jeg har undladt at blege hår, men derudover har jeg levet som altid, dvs. med daglig make-up, deo/parfume osv.

Har dog tit undret mig over de kvinder, der går helt i selvsving ved optræk til graviditetsønske og går i panik over det mindste forbrug af (i deres øjne) forbudte stoffer - det være sig make-up, hårspray, kaffe eller andet og lægger deres liv helt om til stort set ingenting - det er mange af de samme kvinder, der så dagligt udsætter kroppen/lungerne for storbyens påvirkninger, men det tillægger de ingen betydning.....man kan undre sig.

Anmeld

24. juni 2010

Jibbe

Altså jeg tænker mere over hvad jeg gør nu end jeg gjorde før...

Jeg bruger et minimum af makeup, virkelig kun til specielle lejligheder... '

Jeg farver ikke mit hår.

Jeg har i min graviditet fra da jeg fandt ud af det drukket 5-6 genstande... ca. 1 gang om måneden har jeg fået et lille glas vin. Meget stor forandring fra før hvor jeg i forbindelse med mit arbejde smagte på vin næsten hver dag...

Jeg er inkarneret ikkeryger og har altid været det

Jeg spiser rødt kød og har også spist masser af upasturieseret ost før jeg fandt ud af jeg var gravid... Spiste også foie gras mousse igår... Namnam

Men jeg vil selv sige jeg har haft en rimelig sund graviditet uden alt for mange ting som de ikke anbefaler...

Anmeld

24. juni 2010

3xM

hvad gør comp på skødet ??

Anmeld

24. juni 2010

Faith

mariaogmarcus skriver:

hvad gør comp på skødet ??

Er ikke sikker på det gør noget når man er blevet gravid. Men da vi var i fertilitetsbehandling blev jeg anbefalet at jeg ikke sad med computeren på skødet når æggene var blevet sat op, da det måske kunne skade æggene og gøre at de ikke satte sig fast. Det har bare hængt lidt ved hos mig, og jeg tænker meget over hvor ofte og hvor længe jeg sidder med comp i skødet.

Men ved som sagt ikke om det overhovedet har noget på sig.

Anmeld

24. juni 2010

Delilah

Jeg har farvet hår og brugt parfume og make-up engang imellem.. Men jeg mener tror heller ikke på at det er skadeligt, så vidt jeg har forstået er det for at modvirke at du får allergi i din graviditet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.