I min verden er sundhedsstyrelsens anbefalinger - anbefalinger..
Jeg har overholdt nogle og ikke andre, og generelt mener jeg at alt med måde..
Jeg har ikke røget eller drukket alkohol i nogen af mine graviditeter, men jeg mener ikke at et glas vin indimellem skader. Jeg har bare fravalgt det pga. en anden sygdom jeg har, der gør at jeg tåler alkohol dårligt.
Jeg malede ½ hus da jeg var gravid med min første datter og denne gang har jeg malet et par værelser.
Jeg har spist rødt kød begge gange. Jeg bruger indimellem (1-2 gange om måneden) parfume, aldrig hårspray og som regel en almindelig parfumeret deo-stick.
Jeg bruger kun uparfumeret vaskepulver/skyllemiddel/opvaskemiddel osv. Jeg spiser chokolade og jordbær uden skrupler.
Jeg holder mig fra at tømme kattebakke.
Jeg har lige fået lavet lyse striber i håret - i første graviditet fik jeg hverken farvet hår eller lavet striber.
Jeg har ikke planer om at amme min datter i mere end 4 uger - min store pige fik flaske fra dag 1.
Den store pige lå på siden og sov fra hun var 4-5 dage gammel og når lillesøster kommer ud kommer hun til at ligge på siden fra dag 1.
Jeg bruger næsespray når jeg er forkølet og jeg tager panodil (og en sjælden gang ipren) for at holde ud at eksistere.
Generelt har jeg brugt min sunde fornuft, både under graviditeten og bagefter, og jeg er klart blevet mere afslappet her 2. gang.
Anmeld