Hvis nu...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

694 visninger
14 svar
0 synes godt om
24. juni 2010

smokin

Det ene barn hedder Malou og man påtænker at kalde de næste Stella (såfremt det bliver en pige) Ville I så forbinde det med Malou-stella fra DUM???

KH
Zette

Som måske gerne vil have en Stella om nogle år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2010

mullesmith2

ej det må du for guds skyld ikke gøre...

Anmeld

24. juni 2010

DK

Jaaa det ville jeg. Undskyld!!

Måske hvis hun holder i DUM, og man ikke ser noget fra hende i et par år vil man ikke tænke over det. Men lige idag så ville jeg tænke på det!

Men om maaange år (altså 10 år) så vil ingen jo kunne huske det mere og så vil det jo være ligegyldigt.

Du kan også bare introducere dine børn omvendt, altså sige: Det her er Stella og Malou!

Knus

Anmeld

24. juni 2010

Nadia&Daniel

Jeg er så vild med de navne (vil selv gerne have en datte med det navn - min forlovede siger dog nej). Det er problemet med navne i dag, at man kender så mange og vil altid forbinde det med en eller anden. Vi havde navneleg igår (min forlovede og jeg), og han kunne ikke lide navnet Marcus pga en dreng i hans folkeskole hed Marcus og var super sårlig til fodbold, så han forbinder det navn med en som ikke kan finde ud af fodbold. Pointen med historien er: man skal vælge de navne man kan lide, og ikke tænke på hvem der ellers hedder det, om det så er en kendt eller semi-kendt i DK..

Love the name

Anmeld

24. juni 2010

Nadia&Daniel

Så kan man jo heller ikke kalde sin datter for Amalie (for hun er jo blank i paradis og hjemme i dk) og din dreng for peter (for det er jo ulven peter).. Vælg hvad I kan lide, ikke hvad andre tænker og husker om navnet..

Anmeld

24. juni 2010

smokin

DK skriver:

Jaaa det ville jeg. Undskyld!!

Måske hvis hun holder i DUM, og man ikke ser noget fra hende i et par år vil man ikke tænke over det. Men lige idag så ville jeg tænke på det!

Men om maaange år (altså 10 år) så vil ingen jo kunne huske det mere og så vil det jo være ligegyldigt.

Du kan også bare introducere dine børn omvendt, altså sige: Det her er Stella og Malou!

Knus

Jaaaa jeg tænkte det nok! (jeg tænker selv på DUM når jeg hører det) Problemet kommer jo nok når de rent størrelsesmæssigt kom omvendt... Malou ER jo kommet! Jeg må finde på et andet navn.. for jeg tror ikke jeg venter 10 år på den næste... med mindre frk. stork beder mig om det! hihi

Anmeld

24. juni 2010

smokin

mullesmith2 skriver:

ej det må du for guds skyld ikke gøre...

Den er meget oplagt, ja! hmmm...... irriterende!

Anmeld

24. juni 2010

DK

Zette skriver:

Jaaaa jeg tænkte det nok! (jeg tænker selv på DUM når jeg hører det) Problemet kommer jo nok når de rent størrelsesmæssigt kom omvendt... Malou ER jo kommet! Jeg må finde på et andet navn.. for jeg tror ikke jeg venter 10 år på den næste... med mindre frk. stork beder mig om det! hihi

Mht de 10 år, så tænkte jeg mere at folk måske ville tænke det nu, men når dine piger så er ex. 10 og 13 år så ville folk ikke tænke på det mere!

Anmeld

24. juni 2010

Low

Nu ser jeg ikke DUM da jeg ikke kan, så ved ikke hvem hun er men jeg kom til at tænke på Nutella .. Undskyld, spørg mig ikke hvorfor 

Anmeld

24. juni 2010

Sommerfuglelarven

Så hellere starte med at kalde den første for Stella, og den næste for Malou...

Men altså, hvis man altid skal tage forbehold for at kendte/semikendte personer hedder det, så vil man jo ikke kunne bruge nogle navne!

Min mand hedder Per, men når man siger hans navn, så tænker man da ikke nødvendigvis på Per Pallesen (eller det håber jeg da ikke?!)!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.